.
Karjeras teorijas un konsultēšana
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.08.2024 09:05:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | KF_059 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Pieaugušo pedagoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daina Romanovska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 36 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija. Sociālā psiholoģija. Konsultēšanas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem priekšstatu par karjeras teorijām un mācīt praktiski izmantot dažādas metodes darbā ar klientiem, veicot karjeras konsultācijas, personāla atlasi un profesionālo attīstību. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Karjeras attīstības atbalsta sistēma Latvijā un ES mūžizglītības kontekstā. Jēdzienu "karjera", "karjeras atbalsts", "karjeras vadība" un citu jēdzienu izpratne. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.00 | auditorija | |||||||
2 | Karjeras attīstības jeb mūža ilguma teorijas. D. Super - profesionālās izvēles teorija; E. Ginzberg - profesionālās izaugsmes posmi. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | K. Roberts - iespēju struktūras modelis, nodarbinātību noteicošie faktori. S. Fukuyama - racionāla profesijas izvēles teorija. Karjeras haosa teorija. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Karjeras attīstības diferenciālās teorijas. C. Rodger, J. Holland - personības un vides tipu teorija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Karjeras konsultēšanas modeļi un pieejas. N.E. Amundson – aktīvās iesaistīšanās pieeja. M.L. Savickas – dzīves plānošana, stāstu veidošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
6 | Karjeras konsultēšanas posmi. Grafisko skalu izmantošana karjeras konsultēšanā. Karjeras attīstības plāna veidošana. Konsultēšanas novērtēšana un pašnovērtēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
7 | Karjeras konsultēšanas metodes individuālajās karjeras konsultācijās. Karjeras konsultantu ētiskie aspekti. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
8 | Grupas konsultēšanas metodes. Grupas konsultēšanas darba specifika un konfidencialitātes nosacījumi. Grupas dinamikas ievērošana, vadot karjeras konsultācijas. Grupas darba metodes. | Lekcijas | 0.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Izveidot karjeras konsultēšanas metožu kopsavilkumu un analīzi. 2. Izveidot individuālo karjeras attīstības plānu. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Dalība visās lekcijās un praktiskajās nodarbībās - 30%; karjeras konsultēšanas metožu kopsavilkums - 30%, individuālā karjeras attīstības plāna veidošana - 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zinās aktuālākas teorijas karjeras konsultēšanā. Pēs kursa apguves studējošajiem veidosies izpratne par konsultēšanas modeļiem un pieejām. Zinās svarīgākos ētiskos aspektus konsultanta darbā. Pratīs nosaukt karjeras konsultēšanas svarīgākos posmus un pielietojamās metodes. Zinās pielietot dažādas individuālās un grupas konsultēšanas metodes. | ||||||||
Prasmes: | Pēc kursa sekmīgas apguves studējošie: Pratīs pielietot dažādas karjeras konsultēšanas intervijas un metodes; Pratīs izveidot karjeras attīstības plānu sev un citiem; Pratīs analizēt un kritiski izvērtēt dažādas karjeras attīstības teorijas; Pilnveidos personiskās karjeras vadības prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Kompetence konsultēšanā un karjeras attīstībā. Karjeras individuālās un grupas konsultēšanas prasmes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Metodiskie līdzekļi karjeras konsultanta atbalstam | ||||||||
2 | Amundsons, N. (2016). Aktīvā iesaistīšanās: esība un darbība karjeras konsultēšanā. Rīga: VIAA | ||||||||
3 | Andersone, R., Plaude, A., Rutka, L., & Stikute, E. (2018). Konsultēšanas vadlīnijas pedagogiem. Metodiskā atbalsta līdzeklis. Ielādēts no Informatīvie materiāli | ||||||||
4 | Savicks, M. (2017). Dzīves plānošanas rokasgrāmata. Rīga: VIAA | ||||||||
5 | Savicks, M., & Hārtungs, P. (2018). Mans karjeras stāsts. Rīga: VIAA | ||||||||
6 | Majore-Dūšele, I. (2016). Ētiskie apsvērumi konsultēšanā un psihoterapijā. | ||||||||
7 | Ļevina, J., & Mārtinsone, K. (2016). Konsultēšana un konsultatīvā psiholoģija. Rīga: RSU | ||||||||
8 | Latvijas karjeras konsultantu profesionālās ētikas kodekss | ||||||||
9 | Lemešonoka, I. (2020). Kompetenču pieeja karjeras izglītībā skolā. Rokasgrāmata skolotājiem. | ||||||||
10 | Bērnu tiesību aizsardzības likums | ||||||||
11 | Cameron, H. (2008). The Counselling Interview: A Guide for the Helping Professions. New York: Palgrave Macmillan | ||||||||
12 | VIAA. Metodiskie un informatīvie resursi karjeras konsultanta atbalstam Pieejams https://www.viaa.gov.lv/lv/resursi | ||||||||
13 | International Handbook of Career Guidance. J. A. Athanasou, R. Esbroeck (Eds.). N.Y.: Springer Science +Bussines Media B.V., 2008. 741 p. e-ISBN: 978-1-4020-6230-8 | ||||||||
14 | Sharf R.S. Applying career development. Theory to Counselling. Thomson Brooks/Cole, 2006. 468 p. | ||||||||
15 | Swanson, J. L., Found, N. A. Career Theory and Practice. Learning Through Case Studies. 3rd ed. Los Angeles: SAGE Publications, 2015. | ||||||||
16 | Savickas M. (2011). Career Counseling. Washington: American Psychological Association | ||||||||
17 | Cameron, H. (2008). The Counselling Interview: A Guide for the Helping Professions. New York: Palgrave Macmillan | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Hill, C. (2019). Helping Skills: Facilitating Exploration, Insight, and Action. Washington: American Psychological Association | ||||||||
2 | Journal of Vocational Behavior. Published by Elsevier Science. ISSN (printed): 0001-8791. ISSN (electronic): 1095-9084. Pieejams ScienceDirect: http://www.sciencedirect.com/science/journal/00018791 | ||||||||
3 | List of Journals „Careers in Theory”. Pieejams: http://careersintheory.wordpress.com/journals/ |