Pārlekt uz galveno saturu

Sabiedrisko attiecību menedžmenta modeļi

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:10
Par studiju kursu
Kursa kods:KSK_252LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātneMērķauditorija:Komunikācijas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ruta Siliņa
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārīgas zināšanas par komunikāciju.
Mērķis:
Kurss veidots, lai iepazīstinātu studentus ar teorētisko bāzi, kas skar sabiedrisko attiecību vadību, izprotot to kā procesu un apzinātu tā iespējamās problēmas, kā arī, lai sniegtu praktiskas iemaņas šī procesa vadībā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Jēdzieni, definīcijas. Ievads. Sabiedrisko attiecību (SA) un mārketinga mijiedarbība. Dažādās publikas un attiecības ar tām. J. Gruniga SA stratēģiskie modeļi.Lekcijas1.00auditorija
2Sabiedrisko attiecību plānošana – I. Sabiedrisko attiecību plānošana – II. Iekšējās SA un komunikācija ar iekšējo publiku.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Pārdošana un mārketings kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.Lekcijas2.00auditorija
4Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II. Pētījumi un uzņēmējdarbība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – III.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Valsts komunikācija kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Publicitāte un veicināšana kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II. Mediju attiecības kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
7Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – I. Reputācijas menedžments kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa – II. Pasākumu vadība kā sabiedrisko attiecību integrētās komunikācijas daļa.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
8Grupas darbu – nozares pētījumu prezentācija.Nodarbības2.00auditorija
9Eksāmens.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Izvēlēties vienu no studiju kursā aplūkotajām tēmām. 2. No zinātnisko rakstu datubāzēm (piemēram, SCOPUS, EBSCO, SAGE Publications, Science Direct u.c., pilns saraksts: http://www.rsu.lv/biblioteka/resursi/abonetie-e-resursi/abo…) atlasīt 3 jaunākos pētījumus (ne vecākus par trim gadiem) par izvēlēto tēmu. 3. Sagatavot pētījumu izklāstu (vērtīgas atziņas) prezentācijas formā, ar ko iepazīstina pasniedzēju un kursa biedrus. Prezentācija izdrukātā veidā jāiesniedz pasniedzējai pirms prezentēšanas. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Atbilstoši "RSU Studiju Reglaments I": https://www.rsu.lv/sites/default/files/imce/Dokumenti/studi…
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zināšanas par sabiedrisko attiecību būtību, vietu un lomu organizācijas menedžmenta sistēmā. Pēc kursa apguves pārzinās menedžmenta stratēģijas, spēs plānot sabiedriskās attiecības un veidot veiksmīgu komunikācijas mijiedarbību.
Prasmes:Veidot proaktīvu pieeju sabiedrisko attiecību stratēģiskajā organizēšanā, reaģējošu komunikāciju reputācijas veidošanā, plānot un īstenot sabiedrisko attiecību kampaņas un nozarei raksturīgus pētījumus.
Kompetences:Par sabiedrisko attiecību kā vienu no vadības instrumentiem, to dažādām darbības jomām, tendencēm un instrumentārijiem, atbilstoši nozares specifikai un ētikas vadlīnijām.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Byrum K. (2018) Public Relations Strategies and Tactics. - Cognella Academic Publishing
2International public relations and public diplomacy : communication and engagement (2015) / Guy J. Golan, Sung-Un Yang, Dennis F. Kinsey, editors. - New York : Peter Lang
3Wilcox D.L., Cameron G.T. (2014) Public Relations: Strategies and Tactics (11th Edition). – Pearson
4Wilcox, Dennis L. (2013) Public relations writing and media techniques / Dennis L. Wilcox, Bryan H. Reber. - 7th ed. - Boston : Pearson Education
5Smith, Ronald D. (2013) Strategic planning for public relations / Ronald D. Smith. - 4th ed. - New York : Routledge
Papildu literatūra
1Cutlip S.M., Center A.H., Broom G.M., Effective public relations. 9th ed. - Upper Saddle River : Pearson Education International, 2006
2Shafritz J.M., Russell E.W., Introducing public administration. 4th ed.- New York: Pearson Education, 2005
3Barry A., PR power : inside secrets from the world of spin.- London : Virgin Books, 2002
4Argenti P.A., Forman J., The power of corporate communication : crafting the voice and image of your business. - New York : McGraw-Hill, 2002
5Austin E.W., Pinkleton B.E., Strategic public relations management : planning and managing effective communication programs. - Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates, 2001
6Hart N., The public relations audit : evaluation checklists to measure the impact of every message you send to customers, shareholders and the public. - London : Pearson Education, 2002
Citi informācijas avoti
1Big Boys Gone Bananas!*
2Redakcijas aizkulises (THE NEWS ROOM: OFF THE RECORD)