Pārlekt uz galveno saturu

Patērētājs un pārtikas mārketings

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:35
Par studiju kursu
Kursa kods:LBTU_005LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; UzturzinātneMērķauditorija:
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lolita Vija Neimane
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mērķis:
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1ES un Latvijas likumdošanas aktos noteikto prasību piemērošana pārtikas mārketinga un patērētāju aizsardzības sfērā. Pārtikas marķēšanas un izsekojamības nodrošināšana.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
2Mārketinga jēdziena skaidrojums: mārketinga definīcijas un loma; mārketings un patērētāju interešu nodrošināšana; mārketings un pārtikas kvalitāte.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
3Produkta jēdziens, raksturlielumi un sortiments. Preces dzīves cikla raksturojums un izmantošana mārketinga aktivitātēs.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
4Pārtikas mārketings un patērētāji: patērētāju vajadzību un vēlmju hierarhija. Pircēju rīcība patēriņa tirgū. Pirkšanas lēmuma pieņemšana un virzīšana.Lekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
5Pārtikas produktu mārketinga ietekmējošie faktori - uzņēmējdarbības iekšējā un ārējā vide. Mārketinga vieta un loma uzņēmējdarbības veicināšanā.Nodarbības1.00cits
6Mārketinga koncepciju raksturojums. Tirgus izpēte un analīze.Nodarbības1.00cits
7Mārketinga mix kompleksa elementi. Produktu un pakalpojumu mārketings. Ražotāja un patērētāja interešu nodrošināšana.Nodarbības2.00cits
8Produkta virzīšana tirgū. Pārtikas izplatīšanas veicināšanas pasākumi. Vispārējās prasības reklāmu veidošanā. Speciālās prasības pārtikas preču reklamēšanā.Nodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās, uzdodot šādus uzdevumus: patstāvīgi gatavoties semināru nodarbībām un prezentācijai par pārtikas produkta mārketinga stratēģiju, informācijas sniegšanu un pārdošanas aktivitātēm, atbilstoši jaunākajām tendencēm; studēt ar kursa tēmām saistītu literatūru un veikt tās analīzi.
Vērtēšanas kritēriji:
Semestra laikā studentiem jāpiedalās patstāvīgo darbu un semināru nodarbībās, jāsagatavo 4 mājas darbi un ziņojumi par mārketinga elementu izmantošanu pārtikas produktu pārdošanas veicināšanai. Starppārbaudījumi: 1. Semināru apmeklējums un aktivitāte tajā – obligāts (10%) 2. Sekmīgi jāizstrādā un jāaizstāv 4 patstāvīgie darbi (40%), t.sk. Noslēguma pārbaudījums: 3. Eksāmens (tests rakstveidā) (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Demonstrē izpratni par mārketinga būtību un nozīmi pārtikas produktu pārdošanas veicināšanā, tostarp obligātās pārtikas informācijas sniegšanu patērētājiem, atbilstoši ES likumdošanas prasībām.
Prasmes:1. Izmanto teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai izstrādātu pārtikas pārdošanas stratēģiju, izmantojot dažādas mārketinga aktivitātes, kas saistīti ar pārtikas produktu virzīšanu tirgū. 2 .Argumentēti izskaidro un diskutē par pārtikas produktu atšķirībām un mārketinga jautājumiem atbilstoši produktam un mērķauditorijai.
Kompetences:Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pārtikas produktu pārdošanas problēmas, integrē dažādu zinātņu nozaru un apakšnozaru zināšanas un dod ieguldījumu informācijas sniegšanai patērētājam produkta noieta veicināšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Armstrong Gary, Kotler Philip , Harker Michael , Brennann Ross . Marketing. An Introduction – Pearson Education limited, 2009, p.606.
2Baines Paul, Fill Chris, Page Kelly . Marketing. 2nd edition – Oxford University Press, 2011, p.748.
3Joseph J. Belonax. Food Marketing. Simon & Schuster Custom Publ., 1998, p.558
4Kotler, Philip, Kotlers par mārketingu : kā radīt, iekarot tirgu un dominēt tajā / Filips Kotlers ; [no angļu valodas tulkojusi Rita Baroniņa]. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2007. 269 lpp. ; 22 cm. ISBN 9789984995267
5Praude, Valērijs, Mārketings : teorija un prakse / Valērijs Praude. 3., pārstr. un papild. izd. [Rīga] : Burtene, [2011]. 2 sēj. : il., tab. ; 25 cm. ISBN 9789984833033
6Tirgzinība pamati: mācību līdzeklis / [atbildīgā redaktore Aiva Zālīte]. 2 papild.izd. Rīga : Jumava, 2007. 310, [1] lpp.; il. ; 25cm. ISBN 9789984381916
7Westwood, John, Kā rakstīt mārketinga plānu / Džons Vestvuds : [no angļu valodas tulkojusi Antra Legzdiņa]. Rīga : Zvaigzne ABC, c2008. 127 lpp.: diagr., tab.; 22 cm. Bizness un karjera. ISBN 9789984406275
Papildu literatūra
1Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr.1924/2006 (2006.gada 20.decembris) par uzturvērtības un veselīguma norādēm uz pārtikas produktiem
2Eiropas Parlamenta un Padomes 2011.gada 25.oktobra Regula Nr.1169/2011 par pārtikas produktu informācijas sniegšanu patērētājiem
3Fisk, Peter Mārketinga ģēnijs / Pīters Fisks : no angļu valodas tulkojusi Agnese Krivade, [Rīga] : Jāņa Rozes apgāds, 2009 390 lpp. : il., tab., graf.; 25 cm. ISBN 9789984233246
4Guidelines for responsible food marketing to children (Institute of Medicine of National Academy, USA, 2005)
5LR Patērētāju tiesību aizsardzības likums https://likumi.lv/doc.php?id=23309
6LR Preču un pakalpojumu drošuma likums (28.04.2004.) https://likumi.lv/doc.php?id=87664
7LR Pārtikas aprites uzraudzības likums (06.03.1998., ar grozījumiem)https://likumi.lv/doc.php?id=47184
8Marketing food to children: Changes in the global regulatory environment (Corianna Hawkes, World Health Organisation, 2007)
9Reklāmas likums https://likumi.lv/ta/id/163-reklamas-likums
10Set of recommendations on marketing of foods and non-alcoholic beverages to children (World Health Organisation, 2010)
Citi informācijas avoti
1Food safety: from Farm to Fork (Pārtikas drošība: no fermas līdz dakšiņai): http://ec.europa.e
2Food Marketing (Pārtikas mārketings): http://www.consumerpsychologist.com/food_marketing.html
3Interneta mārketinga blogs http://blogs.svmarketing.lv/
4Mārketinga un reklāmas vortāls http://www.alberts.lvPatērētāju tiesību aizsardzības centrs http://www.ptac.gov.lv
5Principles of Marketing, http://s1.downloadmienphi.net/file/downloadfile8/148/137285…