.
Neiroloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.12.2023 12:21:46
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_174 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 1.00 | ECTS: | 1.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Medicīnas pakalpojumi | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anda Janeka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 10 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā, fizioloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par neiroloģiju kā medicīnas disciplīnu. Dot ieskatu un apgūt galvenās nervu sistēmas saslimšanas, to etioloģiju, patoģenēzi, klīniskās izpausmes, iespējamās komplikācijas, ārstēšanas principus un iegūt zināšanas par pacientu aprūpes principiem un masāžas nozīmi pacientu ārstēšanā, aprūpē un rehabilitācijas procesā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Neiroloģisku pacientu izmeklēšana, nervu sistēmas bojājuma simptomi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Perifērās nervu sistēmas saslimšanas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Galvas smadzeņu asinsrites traucējumi. Nervu sistēmas traumas un pēctraumatiskie sindromi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Epilepsija. Nervu sistēmas infekcijas. Smadzeņu audzēji. Neiromuskulāras slimības. Demielinizējošas CNS slimības. Deģeneratīvas CNS slimības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Neiroloģisko saslimšanu norise, pacientu izmeklēšana, ārstēšanas principi, neatliekamie stāvokļi, masāžas pielietošanas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi sagatavota prezentācija par jaunākiem pētījumiem neiroloģijā, izmantojot e-studiju materiālus, ieteicamo literatūru un interneta resursus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību apmeklējums. Praktiskās nodarbībās – situācijas uzdevumu risināšana, klīnisko gadījumu atpazīšana - 50%, prezentācija par jaunākiem pētījumiem neiroloģiskiem pacientiem - 50% (Ieskaite). Kursa noslēgumā – apvienots moduļa eksāmens, kurā ietverti visi modulī "Klīniskā medicīna" iekļautie studiju kursi – Iekšķīgās slimības, Dermatoveneroloģija, Neiroloģija, Vispārējā ķirurģija un traumatoloģija un Farmakoloģija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Ieskaite (Semestra) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās nervu sistēmas slimību etioloģiju un patoģenēzi, atpazīs un definēs klīniskos simptomus un sindromus, varēs nosaukt un aprakstīt diagnostikas metodes (anamnēzes dati, pacienta fizikālā izmeklēšana, laboratoriskie un instrumentālie izmeklējumi) un slimību ārstēšanas principus. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs izvērtēt nervu slimību etioloģiju, simptomātiku. Studējošie piemēros iegūtās zināšanas dažādu situāciju risināšanā: spēs skaidrot pacientam, viņa tuviniekiem un aprūpes veicējiem masāžas uzdevumus, principus, veicamo pasākumu būtību un mērķi. Spēs skaidrot pacientam, viņa tuviniekiem un aprūpes veicējiem paša pacienta lomu vēlamo mērķu sasniegšanai masāžas rezultātā. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie būs spējīgi identificēt slimību un sindromu klīniskās pazīmes un diferencēt tās pēc smaguma un bīstamības pakāpes, analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli. Spēs savstarpēji saistīt pacienta simptomus, sindromus, nozīmētos pasākumus un masiera lomu pacienta problēmu risināšanā. Patstāvīgi veikt masiera pienākumus, kas saistīti ar pacienta ārstēšanu, aprūpi un psiholoģisko atbalstu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Heinrich Mattle and Marco Mumenthaler. 2017. Fundamentals of Neurology : An Illustrated Guide | ||||||||
2 | Sāpes. Loginas I. redakcija. Rīga: Medicīnas apgāds, 2013. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Petersen, T., Laslett, M., & Juhl, C. 2017. Clinical classification in low back pain: best-evidence diagnostic rules based on systematic reviews. BMC musculoskeletal disorders, 18(1), 188. | ||||||||
2 | Morris Levin. 2013. Emergency Neurology | ||||||||
3 | Sutton, Theodore. 2017. Multiple Sclerosis: Perspectives, Clinical Aspects and Cognitive Challenges |