Pārlekt uz galveno saturu

Neiroloģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.12.2023 12:21:46
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_174LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:1.00ECTS:1.50
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anda Janeka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)1Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas2
Kopā kontaktstundas10
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Anatomijā, fizioloģijā.
Mērķis:
Veidot izpratni par neiroloģiju kā medicīnas disciplīnu. Dot ieskatu un apgūt galvenās nervu sistēmas saslimšanas, to etioloģiju, patoģenēzi, klīniskās izpausmes, iespējamās komplikācijas, ārstēšanas principus un iegūt zināšanas par pacientu aprūpes principiem un masāžas nozīmi pacientu ārstēšanā, aprūpē un rehabilitācijas procesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Neiroloģisku pacientu izmeklēšana, nervu sistēmas bojājuma simptomi.Lekcijas1.00auditorija
2Perifērās nervu sistēmas saslimšanas.Lekcijas1.00auditorija
3Galvas smadzeņu asinsrites traucējumi. Nervu sistēmas traumas un pēctraumatiskie sindromi.Lekcijas1.00auditorija
4Epilepsija. Nervu sistēmas infekcijas. Smadzeņu audzēji. Neiromuskulāras slimības. Demielinizējošas CNS slimības. Deģeneratīvas CNS slimības.Lekcijas1.00auditorija
5Neiroloģisko saslimšanu norise, pacientu izmeklēšana, ārstēšanas principi, neatliekamie stāvokļi, masāžas pielietošanas iespējas.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Patstāvīgi sagatavota prezentācija par jaunākiem pētījumiem neiroloģijā, izmantojot e-studiju materiālus, ieteicamo literatūru un interneta resursus.
Vērtēšanas kritēriji:
Nodarbību apmeklējums. Praktiskās nodarbībās – situācijas uzdevumu risināšana, klīnisko gadījumu atpazīšana - 50%, prezentācija par jaunākiem pētījumiem neiroloģiskiem pacientiem - 50% (Ieskaite). Kursa noslēgumā – apvienots moduļa eksāmens, kurā ietverti visi modulī "Klīniskā medicīna" iekļautie studiju kursi – Iekšķīgās slimības, Dermatoveneroloģija, Neiroloģija, Vispārējā ķirurģija un traumatoloģija un Farmakoloģija.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Ieskaite (Semestra)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās nervu sistēmas slimību etioloģiju un patoģenēzi, atpazīs un definēs klīniskos simptomus un sindromus, varēs nosaukt un aprakstīt diagnostikas metodes (anamnēzes dati, pacienta fizikālā izmeklēšana, laboratoriskie un instrumentālie izmeklējumi) un slimību ārstēšanas principus.
Prasmes:Studējošie spēs izvērtēt nervu slimību etioloģiju, simptomātiku. Studējošie piemēros iegūtās zināšanas dažādu situāciju risināšanā: spēs skaidrot pacientam, viņa tuviniekiem un aprūpes veicējiem masāžas uzdevumus, principus, veicamo pasākumu būtību un mērķi. Spēs skaidrot pacientam, viņa tuviniekiem un aprūpes veicējiem paša pacienta lomu vēlamo mērķu sasniegšanai masāžas rezultātā.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie būs spējīgi identificēt slimību un sindromu klīniskās pazīmes un diferencēt tās pēc smaguma un bīstamības pakāpes, analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli. Spēs savstarpēji saistīt pacienta simptomus, sindromus, nozīmētos pasākumus un masiera lomu pacienta problēmu risināšanā. Patstāvīgi veikt masiera pienākumus, kas saistīti ar pacienta ārstēšanu, aprūpi un psiholoģisko atbalstu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Heinrich Mattle and Marco Mumenthaler. 2017. Fundamentals of Neurology : An Illustrated Guide
2Sāpes. Loginas I. redakcija. Rīga: Medicīnas apgāds, 2013.
Papildu literatūra
1Petersen, T., Laslett, M., & Juhl, C. 2017. Clinical classification in low back pain: best-evidence diagnostic rules based on systematic reviews. BMC musculoskeletal disorders, 18(1), 188.
2Morris Levin. 2013. Emergency Neurology
3Sutton, Theodore. 2017. Multiple Sclerosis: Perspectives, Clinical Aspects and Cognitive Challenges