.
Ķirurģiskās slimības
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.09.2019 12:51:23
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_218 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kaspars Zeiza | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Cilvēka attiecīgā rajona orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija. | ||||||||
Mērķis: | Studenti gūst zināšanas par ķirurģisko slimību būtību, to izcelšanos, klīniku, diagnostiku, ārstēšanas iespējām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ķirurģisko pacientu izmeklēšanas metodes un to īpatnības, dažādu papildus izmeklēšanas metožu nozīme pacienta izmeklēšanas plānā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Primārās, sekundārās un terciārās aprūpes līmeņi un to ietvaros biežāk risināmās ķirurģiskās problēmas. Aprūpes plānošana pacientiem pirms un pēcoperācijas periodā. Ķirurģisko operāciju kopējā metodika un vienkāršo manipulāciju norise. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Aprūpes plānošana pacientiem pirms un pēcoperācijas periodā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Ķirurģisko operāciju kopējā metodika un vienkāršo manipulāciju norise. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Ādas un zemādas biežākās strutainās saslimšanas, to klīniskās izpausmes, diagnostika un terapijas iespējas. Brūču aprūpe. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Brūču aprūpe. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Augšējā kuņģa zarnu trakta biežākās ķirurģiskās slimības, to izpausmes, diagnostika un ārstēšanas principi, komplikācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Aizkuņģa dziedzera patoloģija, raksturīgās klīniskās izpausmes, sūdzības un diagnostikas standarti un terapijas iespējas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Aknu un žultsceļu patoloģija, raksturīgās klīniskās izpausmes, sūdzības, diagnostikas principi un terapijas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Resnās un taisnās zarnas saslimšanas, priekšvēža slimības. Resnās un taisnās zarnas slimību klīniskās izpausmes, diagnostika un ārstēšanas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Akūts un hronisks apendicīts. Diagnoze, diferenciāldiagnoze, ķirurģiskās ārstēšanas taktika. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Biežāko endokrīno saslimšanu izpausmes un diagnostika, ķirurģiskās ārstēšanas iespējas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Ileuss. Klasifikācija. Diferenciāldiagnoze. Konservatīvās un ķirurģiskās ārstēšanas principi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Ārējās vēdera sienas trūces. Dažādu trūču formu slimnieku izmeklēšana klīnikā. Trūču diagnostika un diferenciāldiagnostika. Dažādu ķirurģiskās ārstēšanas metožu varianti. Trūču komplikācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Augšējās un apakšējās kuņģa-zarnu trakta asiņošanas iemesli, klīniskās izpausmes, diagnostika, diferenciāldiagnostika, ārstēšanas taktika. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Akūtu un hroniski mezenteriālās asinsrites traucējumi, to izpausmes, diagnostika, ārstēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti sagatavo prezentāciju par aktuālo ķirurģisko slimību aprūpes problemātiku, prezentēšanai un diskusiju veicināšanai praktisko nodarbību laikā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kursa apguves laikā zināšanu un prasmju kontrole notiek pie pacienta, klīnisko gadījumu apspriešanā. Rakstisks eksāmens par ķirurģisko slimību aprūpes, diagnostikas un ārstēšanas principiem. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa, students būs apguvis zināšanas par ķirurģiskās patoloģijas izcelšanos, patoģenēzi, klīniku, diagnostiku, ārstēšanas principiem un profilaksi, pacientu aprūpes kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa, students pratīs: • veikt pacienta sūdzību un anamnēzes noskaidrošanu; • veikt vēdera dobuma un vairogdziedzera pacienta fizikālo izmeklēšanu ar palpācijas, perkusijas un auskultācijas metodi un no tām atvasinātām metodēm. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti būs spējīgi: • analizēt pacienta izmeklēšanā iegūtos datus; • analizēt konkrētu ķirurģisku situāciju, interpretēt laboratorisko un instrumentālo izmeklēšanas metožu datus; • argumentēt, loģiski pamatot un formulēt ķirurģisku izvērstu klīnisko diagnozi; • formulēt indikācijas konservatīvai un operatīvai ārstēšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Lekciju un praktisko nodarbību materiāli. | ||||||||
2 | „Ķirurģija”, Profesora Jāņa Gardovska redakcijā, Rīga 2013. (vēlams) vai 2001. gada izdevums. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | The Lippincott Manual of Nursing Practice, 10th ed. Wolters Kluwer Health, Inc., 2014. | ||||||||
2 | Schwartz's Principles of Surgery: Single Volume 9th Revised edition Mc. Graw-Hill Medical, 2009. | ||||||||
3 | Sabiston Textbook of Surgery: The Biological Basis of Modern Surgical Practice. 19th ed. - Philadelphia: W.B.Saunders, 2012. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://emedicine.medscape.com/ |