.
Iekšķīgās slimības
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.08.2021 14:43:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_315 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Internā medicīna | Mērķauditorija: | Ārstniecība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Lācīte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, fizioloģija un patoloģiskā fizioloģija, propedeitika, farmakoloģija un klīniskā farmakoloģija. | ||||||||
Mērķis: | Students apgūs zināšanas par slimību iemesliem un riska faktoriem, slimību attīstības mehānismiem, simptomu rašanās mehānismiem, slimību simptomiem, sindromiem, diagnostikas metodēm, iespējamām komplikācijām, ārstēšanas un profilakses principiem, neatliekamās palīdzības sniegšanu akūtās situācijās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Elpošanas sistēmas slimības: akūts bronhīts un traheīts, akūtas pneimonijas, hronisks bronhīts, HOPS, bronhiālā astma, pleirīti, PATE. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Gremošanas sistēmas slimības: GEAS, gastrīti, čūlas slimība, žults ceļu slimības, hronisks hepatīts, aknu ciroze, hronisks pankreatīts. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Sirds asinsvadu sistēmas slimības: aritmijas, koronārā sirds slimība, sirds mazspēja, ģībonis, kolapss, šoks, arteriālā hipertensija, reimatiskais drudzis, iegūtās sirdskaites. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Nieru slimības: urīnceļu infekcijas, glomerulopātijas, hroniska nieru mazspēja. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Endokrīnās sistēmas slimības: cukura diabēts, hipo- un hipertireoze, hipo- un hiperparatireoze, virsnieru slimības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kaulu un locītavu slimības: reimatoīdais poliartrīts, kolagenozes, podagra, deformējošā osteoartroze, osteoporoze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Asinsrades sistēmas slimības: anēmijas, hemoblastozes, hemorāģiskās diatēzes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Neatliekamās situācijas pulmonoloģijā. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
9 | Neatliekamās situācijas kardioloģijā. | Nodarbības | 8.00 | auditorija | |||||
10 | Neatliekamās situācijas gastroenteroloģijā un nefroloģijā. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
11 | Neatliekamās situācijas endokrinoloģijā. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
12 | Neatliekamās situācijas hematoloģijā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Galvenais patstāvīgā darba uzdevums ir iepriekšējā sagatavošanās attiecīgās nodarbības tēmai, piemēram, informācijas par medikamentiem vai izmeklēšanas metodēm, to pielietošanu un izmantošanu ārstniecības procesā atlasīšana un analizēšana, izmantojot mācību grāmatas un WWW resursus. Patstāvīgajā darbā ietilpst arī darbs ar studiju materiāliem un referātu sagatavošana atsevišķās tēmās (bronhiālās astmas kontrole, aritmiju ārstēšanas virzieni, helikobaktērijas un KZT slimības, insulīnterapijas vēsture). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Pastāvīgi tiek vērtēta studenta ieinteresētība un līdzdalība lekcijās un nodarbībās 20 %, prasme pielietot teorētiskās zināšanas praksē, izdarīt secinājumus, kā arī iemaņas pacientu izmeklēšanā. Studentu zināšanas un prasmes tiek vērtētas, izmantojot regulārus pārbaudes darbus - 30%. Gala pārbaudījums – eksāmens - 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti zinās iekšķīgo slimību etioloģiju un patoģenēzi, atpazīs un definēs klīniskos simptomus un sindromus, varēs nosaukt un aprakstīt diagnostikas metodes (anamnēzes dati, pacienta fizikālā izmeklēšana, laboratoriskie un instrumentālie izmeklējumi) un slimību ārstēšanas principus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs pielietot teorētiskās zināšanas slimību diagnostikā un ārstēšanā: veikt pacienta sūdzību un anamnēzes noskaidrošanu, veikt pacienta fizikālo izmeklēšanu (apskate, palpācija, perkusija, auskultācija), noteikt vitālos rādītājus un attiecināt tos uz konkrētu klīnisko situāciju, pratīs novērtēt laboratorisko un instrumentālo izmeklējumu rezultātus, apkopot iegūtos datus, attiecināt slimības diagnozi un noformēt slimības vēstures fragmentus. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti būs spējīgi identificēt slimību un sindromu klīniskās pazīmes un diferencēt tās pēc smaguma un bīstamības pakāpes, analizēt situācijas, argumentēt, loģiski noformulēt un izskaidrot savu viedokli. Patstāvīgi veikt ārsta palīga pienākumus, kas saistīti ar pacienta ārstēšanu, aprūpi un psiholoģisko atbalstu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Klīniskā medicīna, prof. A. Lejnieka redakcijā (3 gr.), SIA Medicīnas apgāds, Rīga, 2010-2012. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | G. Biksone, Medikamentozā ārstēšana un aprūpe, SIA Kerena, 2002. un 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | A. Balode, Laboratoriskā diagnostika, Nacionālais apgāds, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Lekciju materiāli. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Rudzītis K. Diagnostikas pamati un terapijas preambula. Rīga: Zvaigzne, 1971; Rīga: Nacionālais apgāds, 2010. | ||||||||
2 | I. Vanags, E. Daugulis, P. Tomiņš, Anestezioloģija, reanimatoloģija un intensīvā terapija, Nacionālais apgāds, 2002. | ||||||||
3 | Autoru grupa, Akūts koronārs sindroms: vadlīnijas. Rīga, 2003. | ||||||||
4 | Dz. Jakubaņeca, Šoks, Nacionālais apgāds, 2004. | ||||||||
5 | A. Danilāns, Gastroenteroloģija: Pa gastroenteroloģijas džungļu takām. Nacionālais apgāds, 2007. | ||||||||
6 | A. Pētersons, E. Vēverbrants, I. Lazovskis, Kā atklāt un ārstēt nieru slimības, A. Pētersona autorizdevums, 1998. | ||||||||
7 | A. Helds, Klīniskā endokrinoloģija (2 s.), SIA REVI-2, 2002. | ||||||||
8 | Autoru grupa, Cukura diabēta ABC, Nacionālais apgāds, 2003. | ||||||||
9 | S. Lejniece, Klīniskā hematoloģija, Nacionālais apgāds, 2020. |