.
Pedagoģija veselības aprūpē
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.09.2019 11:23:11
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_424 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Pedagoģija; Vispārīgā pedagoģija | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilona Zariņa | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Filozofija un medicīnas ētika, starppersonu saskarsme veselības aprūpē, aprūpes process un māszinību teorijas. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt teorētiskas zināšanas par mācīšanas-mācīšanās procesiem; sekmēt šo zināšanu integrēšanu praktiskā darbā klientu/pacientu, grupu un sabiedrības izglītošanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pedagoģijas vēstures galvenie posmi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Galvenās mācīšanās teorijas, jēdzieni. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Vecumposmu attīstības raksturojums un mācīšanās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Atmiņa, motivācija, to nozīme mācīšanās procesā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Mācību metodes. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Tehnoloģiju lietošana pacientu izglītošanā. Mediju pedagoģija. Efektīva prezentācija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Vērtēšana un atgriezeniskā saite pedagoģijā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pieaugušo mācīšanās. Izglītošana dažādās aprūpes situācijās. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Aprūpes pedagoģija. Pacientu izglītošana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Organizācija: katras lekcijas/nodarbības sākumā studenti saņem kontroldarba uzdevumu par iepriekšējās lekcijas tēmu. Kursa ietvaros patstāvīgi sagatavo 2 prezentācijas par pacientu izglītošanas tēmu. Uzdevumi: aprakstīt galvenos posmus pedagoģijas vēsturē; izprast galvenos mācīšanas – mācīšanās konceptus; aprakstīt personības attīstības posmus; saprast atmiņas un motivācijas lomu mācīšanās procesos un uztverē; pazīt atšķirīgas mācību metodes; izprast vērtēšanas nozīmi dažādos mācīšanās etapos; zināt un izprast pedagoģiskas pieejas izmantošanu pacientu izglītošanā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Kontroldarbi klasē un mājas darbi. Patstāvīgā darba prezentācija kursa noslēgumā, patstāvīgi sagatavota un novadīta pacienta izglītošanas nodarbība klasē. Pēc sekojoša plāna: Mērķis, Uzdevumi, Mērķauditorijas raksturojums – vecums, dzimums, iepriekšējās zināšanas un prasmes, veselības situācija utml., Kur notiks, Saturs, Metodes, pamatojums izvēlei, uzskates līdzekļi, Laiks – 15min., Ietekmējošie faktori, Vērtēšana – mērķis, metode, kas, kad?, Izmantotie lit. avoti, Patstāvīgais darbs tiek vērtēts ar atzīmi 10 ballu sistēmā, kur zemākais sekmīgais vērtējums ir 4 balles. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zinās pedagoģijas vēstures galvenos posmus un mācīšanas – mācīšanās teorētisko pamatu. | ||||||||
Prasmes: | Pratīs novērtēt pedagoģisko situāciju aprūpes darbā un efektīvi izglītot pacientus atbilstoši viņu veselības, vecumposma un kultūras situācijai. | ||||||||
Kompetences: | Spēs izveidot pacienta apmācības plānu, integrējot un izmantojot atbilstošas pedagoģiskas zināšanas, prasmes, attieksmes. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Šiliņa M., Dupure I.(2004) Pacientu izglītošana – māsas kompetence, Nacionālais apgāds | ||||||||
2 | Pacientu drošības un veselības aprūpes kvalitātes nodrošināšana (2017) Mācību materiāls. 9., 10. nodaļa Autoru kolektīvs RSU Pacientu_drosiba/Publikacijas/pacientu_drobas_un_veselbas_aprpes_kvalittes_nodroinana._mcbu_materils_2017.pdf | ||||||||
3 | Bastable S. B., Dart M.A. (2007)Developmental Stages of the Learner, ch.5., Jones and Bartlett pub. https://samples.jblearning.com/0763751375/46436_CH05_000_00… | ||||||||
4 | Pieaugušo izglītība(2012)rakstu krājums, sast.K.Mārtinsone, RAKA | ||||||||
5 | Ķestere I.(2008) Pedagoģijas vēsture, Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
6 | Bēta G. Māsu profesionālā lietpratība pacientu izglītošanās procesā (2017), Liepājas Universitāte pdf. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Pētījumi pieaugušo pedagoģijā(2005), zin.rakstu krājums, red. T.Koķe, LU | ||||||||
2 | Burke A. (2018) Developmental Stages and Transitions: NCLEX-RN | ||||||||
3 | Farahani AM et al. Factors influencing the patient education: A qualitative research. Iran J Nurse Midwifery Res. 2013;18(2):133-139. | ||||||||
4 | Dunn L. Study: Hospitals' use of interactive technology improves patient satisfaction. 2011. http://www.beckershHospitalreview.com/healthcare-informatio…. | ||||||||
5 | Rubene Z., Krūmiņa A., Vanaga I. 2008. Ievads mediju pedagoģijā, RaKa | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | patienteducation.stanford.edu/ | ||||||||
2 | www.sciencedirect.com/science/journal | ||||||||
3 | www.patienteducation.com/ | ||||||||
4 | nursingpedagogy.com/intro.html |