Pārlekt uz galveno saturu

Angļu valoda psiholoģijā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.07.2021 12:02:06
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_482LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ingūna Griškēviča
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, valodasatrsu[pnkts]lv, valodasatrsu[pnkts]lv, +371 67061586
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Pilns laiks - 2. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)20Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas40
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā.
Mērķis:
Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā.Nodarbības4.00auditorija
2Akadēmiskā angļu valoda 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu un gloāriju lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. 2.2. APA dictionary for psychology. 2.3. Psiholoģijas terminu un definīciju vārdnīcas.Nodarbības4.00auditorija
3Terminu lietojums saskarsmes psiholoģijā. Verbālās un neverbālās saskarsmes jēdzieni angļu valodā. Verbāla un neverbāla teksta uztvere angļu valodā. Profesionālo terminu vārdnīcas veidošana.Nodarbības4.00auditorija
4Interneta rīku lietojums psiholoģisko tekstu tulkošanā un rakstīšanā. Pētniecisko tekstu meklēšana, plaģiāta pārbaude un tulkošana. Grammerly u.c. virtuālo rīku pielietojums. Kopsavilkums: galvenie principi; tēzes teikums un papildu informācija. Kopsavilkuma rediģēšana.Nodarbības4.00auditorija
5Psiholoģija praksē. 5.1. Psiholoģiskie testi un aptaujas angļu valodā: saskarsmes, personības, spēju testēšana. 5.2. Klīniskā psiholoģija. Personība un tās iezīmes. Personības traucējumi. Testi un intervijas. 5.3. Psiholoģisko pieeju terminoloģiju atšķirības. Psihisko traucējumu nosaukumi angļu valodā.Nodarbības4.00auditorija
6Ievērojami zinātnieki un virzieni psiholoģijā un to lietotā terminoloģija angļu valodā. 6.1. Psihoanalīze. Z. Freids un K.G. Jungs. Sapņi un personība. 6.2. Attīstības psiholoģija Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. 6.3. Kognitīvā psiholoģija. R.Sternbergs. Kognitīvās spējas. Intelekta testi.Nodarbības4.00auditorija
7Vispārīgās psiholoģijas terminu lietojums. Atmiņa. atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanā. Domāšana. Uztvere. Informācijas pārstrāde. Intelekts. Emocijas. Interakcija. Mijiedarbība. Sociālie fenomeni.Nodarbības4.00auditorija
8Profesionālās izglītības un pieredzes formālā un neformālā atspoguļošana. CV sadaļas. Europass CV aizpildīšana. Pieteikuma vēstules. Biežāk lietotās frāzes un izteicieni. Iegūtās izglītības, atbilstošās pieredzes un pozitīvo personīgo īpašību atspoguļošana.Nodarbības4.00auditorija
9Mentālā veselība. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. Tendences: izmaiņu aprakstīšana (līniju diagramma, stabiņu diagramma, sektoru diagramma, tabula). Biežāk lietotiepsiholoģijas termini izmaiņu aprakstīšanā.Nodarbības4.00auditorija
10Zinātniski pētnieciskā teksta izveides principi. Zinātniski pētnieciska raksta analīze un prezentēšana. APA standarti zinātniskā teksta izveidē. Ievada, problēmas, aktualitātes apraksta principi. Metodes daļas apraksts. Secinājumu daļas apraksts.Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūstamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar angļu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus latviešu valodā. Studējošie raksta vēstules, kopsavilkumus, ziņojumus.
Vērtēšanas kritēriji:
1) aktīva līdzdalība nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas un sniegtas prezentācijas atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude – 25%; 2) I semestra noslēguma pārbaudījums – 25%; 3) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums – 25%; 4) Kursa noslēguma eksāmena mutiskā daļā – prezentācija – 25%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar psiholoģiju saistīto terminoloģiju; • nosaukt psiholoģijas un medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli; • aprakstīt dažādas ar psiholoģijas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā.
Prasmes:Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski (piemēram, prezentāciju veidošanā, diskusijās, vēstulēs/e-pastos); • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu, formālas un neformālas vēstules, aprakstu, utt.
Kompetences:Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Jane Short. Series editor: Terry Phillips. English for Psychology in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd. Reading, 2011.
Papildu literatūra
1Ruth Gairns and Stuart Redman. Oxford Word Skills. OUP, 2009.
2Sjuart McKinlay, Bob Hastings. Success. Advanced Student’s Book. Pearson Education Limited, 2009.
3Lindsay White, Rod Fricker, Rosemary Nixon. Success. Advanced Workbook. Pearson Education Limited, 2009.
4Rod Fricker. Success. Advanced Teacher’s Support Book. Pearson Education Limited, 2009.
5Virginia Evans. Successful Writing. Proficiency. Express Publishing, 2000.
Citi informācijas avoti
1www.macmillandictionary.com
2www.collinsdictionary.com