.
Angļu valoda psiholoģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.07.2021 12:02:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_482 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ingūna Griškēviča | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, valodasrsu[pnkts]lv, valodasrsu[pnkts]lv, +371 67061586 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Angļu valodas zināšanas vidusskolas programmas apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt angļu valodas lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam turpmākajā specialitātē un veicināt profesionālās terminoloģijas apguvi un tās praktisku lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģijas definīcija. Psiholoģijas nozares. 1.1. Kursa "Angļu valoda psiholoģijā" mērķi, uzdevumi, studiju rezultāti, prasības un pārbaudījumi. 1.2. Vārdu lietojums un nozīme vispārīgajā angļu valodā un to specifiskais lietojums psiholoģijā. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Akadēmiskā angļu valoda 2.1. Angļu-angļu vārdnīcu un gloāriju lietošana. Šķirkļu informācija: definīcijas, sinonīmi, antonīmi, vārdu savienojumi, izteicieni. 2.2. APA dictionary for psychology. 2.3. Psiholoģijas terminu un definīciju vārdnīcas. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Terminu lietojums saskarsmes psiholoģijā. Verbālās un neverbālās saskarsmes jēdzieni angļu valodā. Verbāla un neverbāla teksta uztvere angļu valodā. Profesionālo terminu vārdnīcas veidošana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Interneta rīku lietojums psiholoģisko tekstu tulkošanā un rakstīšanā. Pētniecisko tekstu meklēšana, plaģiāta pārbaude un tulkošana. Grammerly u.c. virtuālo rīku pielietojums. Kopsavilkums: galvenie principi; tēzes teikums un papildu informācija. Kopsavilkuma rediģēšana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
5 | Psiholoģija praksē. 5.1. Psiholoģiskie testi un aptaujas angļu valodā: saskarsmes, personības, spēju testēšana. 5.2. Klīniskā psiholoģija. Personība un tās iezīmes. Personības traucējumi. Testi un intervijas. 5.3. Psiholoģisko pieeju terminoloģiju atšķirības. Psihisko traucējumu nosaukumi angļu valodā. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
6 | Ievērojami zinātnieki un virzieni psiholoģijā un to lietotā terminoloģija angļu valodā. 6.1. Psihoanalīze. Z. Freids un K.G. Jungs. Sapņi un personība. 6.2. Attīstības psiholoģija Ļ. Vigotskis un Ž. Piažē. 6.3. Kognitīvā psiholoģija. R.Sternbergs. Kognitīvās spējas. Intelekta testi. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Vispārīgās psiholoģijas terminu lietojums. Atmiņa. atmiņas veidi. Īstermiņa un ilgtermiņa atmiņa. Aizmiršana un atcerēšanā. Domāšana. Uztvere. Informācijas pārstrāde. Intelekts. Emocijas. Interakcija. Mijiedarbība. Sociālie fenomeni. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
8 | Profesionālās izglītības un pieredzes formālā un neformālā atspoguļošana. CV sadaļas. Europass CV aizpildīšana. Pieteikuma vēstules. Biežāk lietotās frāzes un izteicieni. Iegūtās izglītības, atbilstošās pieredzes un pozitīvo personīgo īpašību atspoguļošana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
9 | Mentālā veselība. Populāri priekšstati par garīgām saslimšanām. Tendences: izmaiņu aprakstīšana (līniju diagramma, stabiņu diagramma, sektoru diagramma, tabula). Biežāk lietotiepsiholoģijas termini izmaiņu aprakstīšanā. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
10 | Zinātniski pētnieciskā teksta izveides principi. Zinātniski pētnieciska raksta analīze un prezentēšana. APA standarti zinātniskā teksta izveidē. Ievada, problēmas, aktualitātes apraksta principi. Metodes daļas apraksts. Secinājumu daļas apraksts. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie sagatavo gan individuālas, gan grupas prezentācijas par kursa laikā apgūstamajiem tematiem; studenti veic rakstiskus uzdevumus, lasa autentiskus tekstus par kursa laikā apgūstamajiem tematiem un izpilda teksta izpratnes uzdevumus; studējošie patstāvīgi strādā ar angļu-angļu vārdnīcām un sagatavo terminoloģijas definīcijas un tulkojumus latviešu valodā. Studējošie raksta vēstules, kopsavilkumus, ziņojumus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) aktīva līdzdalība nodarbībās, laikus un atbilstošā kvalitātē izpildīti rakstiskie uzdevumi; sagatavotas un sniegtas prezentācijas atbilstoši kursa tēmām; sekmīgi uzrakstīti īsie pārbaudes darbi – terminoloģijas zināšanu un lietojuma pārbaude – 25%; 2) I semestra noslēguma pārbaudījums – 25%; 3) Kursa noslēguma eksāmena rakstiskā daļa, kurā tiek pārbaudītas terminoloģijas zināšanas un to praktiskais lietojums, vispārējā teksta un specifiskas informācijas izpratne un rakstu valodas lietojums – 25%; 4) Kursa noslēguma eksāmena mutiskā daļā – prezentācija – 25%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc studiju kursa sekmīgas apguves studenti spēs: • atpazīt, iztulkot un izskaidrot ar psiholoģiju saistīto terminoloģiju; • nosaukt psiholoģijas un medicīnas jomā visbiežāk izmantojamās terminoloģijas ekvivalentus angļu valodā; • noteikt un atstāstīt runātāja viedokli; • aprakstīt dažādas ar psiholoģijas jomu saistītas parādības, izmantojot profesionālo terminoloģiju angļu valodā. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti pratīs: • lietot ar profesionālo jomu saistīto terminoloģiju atbilstoši to nozīmei gan mutvārdos, gan rakstiski (piemēram, prezentāciju veidošanā, diskusijās, vēstulēs/e-pastos); • izteikt un pamatot savu viedokli, pielietojot atbilstošu vārdu krājumu; • sagatavot dažāda veida jautājumus un intervēt cilvēkus; • uzrakstīt kopsavilkumu, formālas un neformālas vēstules, aprakstu, utt. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie spēs sekmīgi darboties komandā, pamatojot savu viedokli profesionālos jautājumos; spēs loģiski izteikt savu viedokli gan rakstiski, gan mutiski, izmantojot apgūto profesionālo terminoloģiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Jane Short. Series editor: Terry Phillips. English for Psychology in Higher Education Studies. Garnet Publishing Ltd. Reading, 2011. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ruth Gairns and Stuart Redman. Oxford Word Skills. OUP, 2009. | ||||||||
2 | Sjuart McKinlay, Bob Hastings. Success. Advanced Student’s Book. Pearson Education Limited, 2009. | ||||||||
3 | Lindsay White, Rod Fricker, Rosemary Nixon. Success. Advanced Workbook. Pearson Education Limited, 2009. | ||||||||
4 | Rod Fricker. Success. Advanced Teacher’s Support Book. Pearson Education Limited, 2009. | ||||||||
5 | Virginia Evans. Successful Writing. Proficiency. Express Publishing, 2000. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.macmillandictionary.com | ||||||||
2 | www.collinsdictionary.com |