.
Anatomija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.08.2020 09:07:09
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_510 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Dina Berloviene | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bioloģija vidusskolas programmas apmērā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt zināšanas un veidot izpratni par cilvēka ķermeni, cilvēka orgānu uzbūvi, topogrāfiju, savstarpējo saistību sistēmās, organisma fizioloģiskajiem procesiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ķermeņa skelets. Kauls kā orgāns. Kaulu klasifikācija. Kaulu savienojumu veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Rumpja kauli un to savienojumi. Mugurkauls kā vienība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Plecu josla. Augšējās ekstremitātes kauli un kaulu savienojumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Iegurņa kauli, to savienojumi. Apakšējās ekstremitātes kauli, to savienojumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Muskuļu iedalījums, grupas, funkcionalitāte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kakla muskuļi. Krūšu kurvja, vēdera un muguras muskuļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Augšējās un apakšējās ekstremitātes muskuļi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Kolokvijs par skeletu un muskuļiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Sirds. Asinrites loki. Artērijas. Aorta, tās daļas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Vēnas, venozās sistēma. Limfātiskā sistēma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Elpošanas sistēmas orgāni. Gremošanas sistēmas orgāni. Iekšējās sekrēcijas dziedzeri. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Urīnsistēmas orgāni. Vīrieša iekšējie un ārējie dzimumorgāni. Sievietes iekšējie un ārējie dzimumorgāni. Starpene. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Ievads neiroloģijā. CNS uzbūves principi. Veģetatīvā nervu sistēma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ķermeņa skelets. Kauls kā orgāns. Kaulu klasifikācija. Kaulu savienojumu veidi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Rumpja kauli un to savienojumi. Mugurkauls kā vienība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Plecu josla. Augšējās ekstremitātes kauli un kaulu savienojumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Iegurņa kauli, to savienojumi. Apakšējās ekstremitātes kauli, to savienojumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Muskuļu iedalījums, grupas, funkcionalitāte. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kakla muskuļi. Krūšu kurvja, vēdera un muguras muskuļi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Augšējās un apakšējās ekstremitātes muskuļi. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Kolokvijs par skeletu un muskuļiem. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Sirds. Asinrites loki. Artērijas. Aorta, tās daļas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Vēnas, venozās sistēma. Limfātiskā sistēma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Elpošanas sistēmas orgāni. Gremošanas sistēmas orgāni. Iekšējās sekrēcijas dziedzeri. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Urīnsistēmas orgāni. Vīrieša iekšējie un ārējie dzimumorgāni. Sievietes iekšējie un ārējie dzimumorgāni. Starpene. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Ievads neiroloģijā. CNS uzbūves principi. Veģetatīvā nervu sistēma. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar studiju materiāliem, speciālo literatūru, interneta resursiem, novērtējot orgānu un orgānu sistēmu savstarpējo saistību. Patstāvīgo darbu izstrāde (shēma/prezentācija) par atsevišķu ķermeņa daļu kustībās iesaistītajiem kauliem, locītavām, muskuļiem lielā asinsrites loka asinsvadiem, limfātiskās sistēmas daļām, augšējiem un apakšējiem elpošanas ceļiem, gremošanas orgānu apasiņošanu un inervāciju, galvas un muguras smadzeņu nerviem, veģetatīvās nervu sistēmas daļām un maņu orgāniem. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju apmeklējums, semināru, praktisko nodarbību obligāts apmeklējums. Tiek vērtēta studentu prasme aprakstīt anatomiskās struktūras, savstarpējo saistību un funkcionalitāti. Sekmīgi nokārtoti kursa pārbaudījumi, kursu noslēdzot, sekmīgi nokārtots eksāmens. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj: • nosaukt cilvēka ķermeņa audus, orgānus un sistēmas; • aprakstīt to uzbūvi; • ilustrēt novietojumu un izklāstīt funkcijas, apasiņošanu un inervāciju; • daļu anatomijas terminu nosaukt latīņu valodā. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti atpazīst un prot: • parādīt skeleta kaulus, locītavas; • atrast, klasificēt muskuļus, orgānus, asinsvadus un nervus, un citas anatomiskas struktūras uz anatomijas studijās demonstrētajiem uzskates līdzekļiem; • spēj strādāt ar speciālo literatūru. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj: • prasmīgi demonstrēt dažādas anatomiskās struktūras uzskates līdzekļos; • aprakstīt anatomiskās struktūras, to savstarpējo saistību un funkcionalitāti. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Apinis P. cilvēks. Anatomija. Fizioloģija, patoloģijas pamati. Rīga, Nacionālais Medicīnas apgāds, 2001. | ||||||||
2 | Centrālā nervu sistēma, perifērā nervu sistēma un angioloģija. Metodiskās rekomendācijas studentiem/ red. J. Vētra. Rīga, AML/RSU, 2003. | ||||||||
3 | Cilvēka kaulu un muskuļu sistēma. Metodiskās rekomendācijas studentiem/ red. J. Vētra. Rīga, RSU, 2009. | ||||||||
4 | Sirds un iekšējo orgānu sistēmas. Metodiskās rekomendācijas studentiem/ red. J. Vētra. Rīga, RSU, 2009. | ||||||||
5 | Splanhnoloģija. Metodiskās rekomendācijas studentiem/ red. J. Vētra. Rīga, RSU, 2010. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Cilvēka anatomija. Roka. Kāja / red. G. Knipše. Rīga, LU akadēmiskais apgāds, 2008. | ||||||||
2 | Der 3D Anatomie Atlas /red. Martin Griffiths. 2002. | ||||||||
3 | Pārkers S. Cilvēka ķermenis. Rīga, Zvaigzne ABC, 2009. | ||||||||
4 | Straight A’s Anatomy & Physiology / Executive Publisher J. A. Schilling, New York: Lippincott Williams & Wilkins, 2007 | ||||||||
5 | Я. Р. Атлас Анатомии человека. Москва: Медицина, 1996 – 343 стр. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Studiju materiāli |