Pārlekt uz galveno saturu

Mediācija teorijā un praksē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.11.2021 16:29:05
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_064LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Sociālā psiholoģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liāna Deklava
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sociālā psiholoģija, saskarsmes psiholoģija
Mērķis:
Sniegt zināšanas par meditāciju kā alternatīvu domstarpību risināšanas veidu sociālajā jomā. Pilnveidot izpratni par meditāciju kā mūsdienīgu un kvalitatīvu konfliktu risināšanas metodi. Attīstīt prasmes meditācijas un tās elementu izmantošanai un integrēšanai sociālo jautājumu risināšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mediācija sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
2Mediācijas vēsture un attīstība pasaulē un Latvijā. Mediācijas aktualitātes Latvijā un tās attīstību ietekmējošie faktoriLekcijas1.00auditorija
3Konflikta jēdziens, tā veidi un risināšanaLekcijas1.00auditorija
4Meditācijas teorētiskie aspekti, tās definīcija, priekšrocības un trūkumiLekcijas1.00auditorija
5Mediācijas pamatprincipi, meditācijas fāzes un strukturēšanaNodarbības1.00auditorija
6Pozīciju, vajadzību un interešu analīze mediācijāNodarbības1.00auditorija
7Mediatora darba tehnikas, izmantojamie vizuālie līdzekļiNodarbības1.00auditorija
8Izlīgums kā taisnīguma atjaunošana krimināllietāsNodarbības1.00auditorija
9Mediatora kompetences un ētikaNodarbības1.00auditorija
10Mediācijas organizēšanas veidi, tās formas un veidiNodarbības1.00auditorija
11Preventīvās meditācijas nozīme sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
12Sociālā konstrukcionisma principi mediācijāLekcijas1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Mediācija sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
2Mediācijas vēsture un attīstība pasaulē un Latvijā. Mediācijas aktualitātes Latvijā un tās attīstību ietekmējošie faktoriLekcijas1.00auditorija
3Konflikta jēdziens, tā veidi un risināšanaLekcijas1.00auditorija
4Meditācijas teorētiskie aspekti, tās definīcija, priekšrocības un trūkumiLekcijas1.00auditorija
5Mediācijas pamatprincipi, meditācijas fāzes un strukturēšanaNodarbības1.00auditorija
6Pozīciju, vajadzību un interešu analīze mediācijāNodarbības1.00auditorija
7Mediatora darba tehnikas, izmantojamie vizuālie līdzekļiNodarbības1.00auditorija
8Izlīgums kā taisnīguma atjaunošana krimināllietāsNodarbības1.00auditorija
9Mediatora kompetences un ētikaNodarbības1.00auditorija
10Mediācijas organizēšanas veidi, tās formas un veidiNodarbības1.00auditorija
11Preventīvās meditācijas nozīme sociālajā darbāLekcijas1.00auditorija
12Sociālā konstrukcionisma principi mediācijāLekcijas1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Brīvi izvēlēta gadījuma, meditācijas procesa detalizēts apraksts un analīze 2. Pētijuma analīze saistībā ar mediācijas praksi sociālājā darbā 3. Mediācijas simulēšana, lomu spēles, reflektēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Pētījuma analīze saistībā ar mediācijas praksi sociālajā darbā-20% Mediācijas gadījuma detalizēts apraksts un analīze, tā prezentēšana-60% Mediācijas simulēšana, lomu spēles, reflektēšana-20%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izskaidro mediācijas definīciju; Izskaidro mediācijas nozīmi kā alternatīvu domstarpību risināšanas metodi; Raksturo mediācijas vadlīnijas un posmus; Raksturo un nosauc mediācijas procesa strukturizēšanu, procesa norisi un pamatnoteikumus; Izprot mediācijā izmantojamo jēdzienu/terminoloģiju pielietojamību; Apraksta mediācijas izmantošanas iespējas sociālajā darbā, ietekmi un nozīmi Izprot Mediācijas likumu
Prasmes:Spēj identificēt, definēt, analizēt un risināt sociālās problēmas; Spēj rast alternatīvus sociālo problēmu risinājumus un izvēlēties atbilstošo stratēģiju; Īsteno preventīvos pasākumus, lai novērstu situācijas eskalāciju; Spēj veidot ētisku un kultūrsensitīvu saskarsmi profesionālā darbā
Kompetences:Spēj, izmantojot mediācijas metodes, identificēt un risināt konfliktus; Vada problēmu risināšanas procesu; Konstruktīvi analizē konfliktsituācijas; Izprot un analizē Mediatora sociālās kompetences un ētikas principus, to nozīmīgumu konfliktu risināšanā; Izprot preventīvās meditācijas nozīmi sociālajā darbā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bolis, J. Mediācija un sarunas. R.: Juridiskā koledža, 2015
2 Chetkow-Yanoov, Harold B. Social Work Approaches to Conflict Resolution. Rautledge, Taylor&Francis Group, 2012
3Parkinson, L. Family mediation. Sweet and Maxwell. London, 2020
Papildu literatūra
1Fišers, R., Juri, V. Nokļūt līdz JĀ. R.: Atēna, 2008
2Zumente – Stīla, U. Mediācija skolā. R.: Bērnu un ģimenes lietu ministrija, 2007
3Winslade, J., Monk, G.. Narrative mediation. A New Approach to Conflict Resolution. San Francisco, Jossery-Bass Publishers, 2001
4Railijs, T. F. Apmācības rokasgrāmata mediatoram tiešai mediācijai. R.: Sorosa fonds – Latvija, 2003
5Hofmans, R., Rotfišere, D. R., Trosens, A. Mediācija: mediācijas pamati teorijā un praksē. R.: Tiesu namu aģentūra, 2007
Citi informācijas avoti
1http://www.mediacija.lv/