Pārlekt uz galveno saturu

Psihosociālā palīdzība un psihoterapijas principi sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:21.03.2024 13:46:01
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_080LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Sociālā psiholoģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liāna Deklava
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Sociālā psiholoģija, saskarsmes psiholoģija.
Mērķis:
Padziļināt maģistrantu zināšanas par dažādu psihoterapijas virzienu pamatprincipiem un to piedāvātajām iespējām psihosociālajā palīdzībā. Noskaidrot kopējās un atšķirīgās iezīmes. Pilnveidot studentu zināšanas un praktiskās iemaņas terapeitisko intervenču īstenošanā. Veidot izpratni par konsultēšanas un terapijas atšķirīgajām iezīmēm aktualizējot to lietošanu psihosociālājā palīdzībā sociālā darba ietvaros. Veicināt ētisko pamatprincipu aktualizāciju psihosociālajā palīdzībā. Papildināt studentu aktīvās klausīšanās iemaņas.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija par psihoterapijas pamatprincipiem un tās iespējām psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
2Psihodinamiskā virziena koncepts un tā iespējas psihosociālajā palīdzībā. Psihiskās aizsardzības mehānismi.Lekcijas1.00auditorija
3Mākslu terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Kognitīvi biheiviorālās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
5Eksitenciāli humānistiskās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Sociāli psiholoģiskais treniņš dažādu psihoterapijas virzienu pieejās. Piemērotākās mērķauditorijas, veidi, metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievadlekcija par psihoterapijas pamatprincipiem un tās iespējām psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
2Psihodinamiskā virziena koncepts un tā iespējas psihosociālajā palīdzībā. Psihiskās aizsardzības mehānismi.Lekcijas1.00auditorija
3Mākslu terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Kognitīvi biheiviorālās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
5Eksitenciāli humānistiskās terapijas nozīmīgākie koncepti un piemērotākās metodes psihosociālajā palīdzībā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
6Sociāli psiholoģiskais treniņš dažādu psihoterapijas virzienu pieejās. Piemērotākās mērķauditorijas, veidi, metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Grupas sagatavots referāts un prezentācija par izvēlēto psihoterapijas virzienu un tā iespējām psihosociālajā palīdzībā 60% un grupas referāts 40%.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktīva dalība praktiskajās nodarbībās (20%); grupas sagatavots referāts (20%) par izvēlēto psihoterapijas virzienu un tā iespējām psihosociālajā palīdzībā, grupas referāta prezentācija (60%). Katras grupas dalībnieki vērtē pārējos grupas dalībniekus ar atzīmi.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studentiem ir izpratne par dažādu psihoterapijas pamatprincipu kopīgajām un atšķirīgajām iezīmēm un to iespējām psihosociālajā palīdzībā. Maģistranti spēj definēt dažādu psihoterapijas – psihodinamiskā, analītiskā, kognitīvi biheiviorālā un eksistenciāli humānistiskā virzienu nozīmīgākos jēdzienus un terminus, nosaukt un raksturot cilvēka psihes aizsardzības mehānismus.
Prasmes:Studenti prot izvēlēties darbam atbilstošu pieeju psihosociālajā palīdzībā sociālajā darbā un īstenot to praksē.
Kompetences:Studenti ir kompetenti dažādu psihoterapijas virzienu un principu izmantošanā psihosociālajā palīdzībā sociālajā darbā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone, K. (Sast.) Mākslu metodes un tehnikas profesionālajā darbībā. Rīga: Raka. 2020.
2Allen, E. Ivey. Intentional Interviewing and Counseling: Facilitating Client Development. Brooks/Cole, 2018.
3Payne, M. Modern Social Work Theory. 2014
Papildu literatūra
1Apine, E., Roga, V. Klienta identitātes transformācija sociālā darba procesā. LU Akadēmiskais apgāds, Rīga, 2011.
2Keismenis, P. Psihoterapeits un viņa pacients. Rīga: RaKa, 2003.
3Rokasgrāmata. „Psihosociālais sociālais darbs sistēmiskajā pieejā”. Teorija un prakse. Nodibinājums „Cmodulis” Projekts „Cilvēks:izmaiņu veicinātājs!” 2015.
4Ursano, R. J., Sonnenberg, S .M., Lazar, S. G. Concise guide to psychodynamic psychotherapy. American Psychiatric Press, 2004.
5Инновационная психотерапия / под. ред. Д. Джоунса. СПб.: Питер, 2001.
6Кочюнас, Р. Основы психологического консультирования. М.: Академический проект, 1999.
7Тихонравов, Ю. В. Экзистенциальная психология. М.: ЗАО «Бизнес-школа. Интел-Синтез», 1998.
8Malans, D. H. Individuālā psihoterapija un psihodinamikas zinātne. Rīga: RaKa, 1997.
9Gilliland, B. E., James, R. K., Bowman, J. T. Theories and strategies in counseling and psychotherapy. Prentice Hall, 2003.
Citi informācijas avoti
1http://www.iecava.lv/upload/pasvaldiba/dokumenti/socialais_…