Pārlekt uz galveno saturu

Pārmaiņu vadība sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.11.2021 16:52:02
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_202LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ainārs Judeiks
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Izpratne par organizācijas vadību.
Mērķis:
Iepazīstināt maģistrantus ar teorētiskajām un praktiskajām pārmaiņu vadības un radošās domāšanas modeļiem un metodēm, modelējot labklājības un sociālā darba attīstības iespējamos virzienus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pārmaiņu vadības teorētiskais diskurss, to realizēšanas modeļi. Pārmaiņu vadības konceptuālie modeļi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Sistēmiskās domāšanas pamatprincipi, veicot pārmaiņas organizācijā. Pārmaiņu vadības modeļa galvenās sastāvdaļas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Džona Pola Kotera 8 soļu metode pārmaiņu realizēšanai. Darbinieku pretestība pārmaiņām.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Darbinieku motivēšana pārmaiņām. Emocionālā pārdzīvojuma loma pārmaiņu procesā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Radošās domāšanas modeļi un to izmantošana pārmaiņu vadības ieviešanas procesā. Radošās domāšanas metodes.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Līderisma fenomens pārmaiņu vadībā. Attālinātā darba organizācija.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras studijas, teorētiskā materiāla izpēte un atlase. Līdzdalība lekcijās, nodarbībās, aktīva dalība semināros. Piedalīšanās grupu darbos. Refleksija.
Vērtēšanas kritēriji:
Pārbaudes metodes: aktīva dalība lekcijās, praktiskā darba sagatavošana un prezentācija. Eksāmens – konkurētspējīga sociālā projekta ideju izstrāde un aizstāvēšana, izmantojot radošās metodes.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Maģistranti zina pārmaiņu vadības un radošās domāšanas modeļus un metodes, spēj tās izmantot Labklājības sistēmas inovatīvām pārmaiņām. Izprot jēdzienus – pārmaiņu vadība, radošā domāšana.
Prasmes:Maģistranti prot strādāt komandā/grupā, novērtēt sava darba rezultātus, motivēt darbiniekus, deleģēt un koordinēt pienākumu izpildi, pilnveidot un kritizēt jaunas idejas, klausīties, skatīties un lasīt ar radošu attieksmi, radoši strukturēt savu darbu.
Kompetences:Maģistranti spēj vadīt komandas/darba grupas darbu, analizēt, sistematizēt un integrēt iegūto informāciju, spēj radoši un inovatīvi uz pārmaiņām virzīto ideju attīstīt, kā arī veidot un uzturēt radošu gaisotni kolektīvā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Autoru kolektīvs. Pārmaiņu vadība. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.
2Deivids, M. Herolds, Donalds, B. Fedors. Mainiet veidu, kā vadāt pārmaiņas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2009.
3Eiders, Dž. Radošas domāšanas māksla. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.
4de Bono, E. Sešas domāšanas cepures. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2009.
5Autoru kolektīvs. Domāšanas māksla ikvienam. Rīga, Nordik, 2010.
6Makčesnijs, K., Kovejs, Š., Halings, Dž. 4 izpildes disciplīnas. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.
Papildu literatūra
1Kārters, F., Rasels, K. Domāšanas māksla. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2004.
2Grifins, E. Reputācijas vadības stratēģijas. Rīga, Lietišķās informācijas dienests, 2008.
3de Bono, E. Lieliskais prāts. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2010.
4de Bono, E. Domā! Kamēr nav par vēlu. Rīga, Apgāds „Zvaigzne”, 2012.
5Paul, R. and L. Elder. Critical Thinking: Tools for taking charge of your learning and your life – ed. Columbus, Ohio: Pearson Prentice - Hall, 2006.
6Pīlēns, U. (mans) uzņēmēja kods. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.
7Stanford,, J. Breaking the Cycle of Failed Change Management. Alexandria, VA: Association For Talent Development, 2016.
8Šarmers, K. O. U teorija. Vadība no topošās nākotnes. Rīga: Zvaigzne ABC
9Nelike, M. Kreativitātes metodes radošo spēju attīstīšanai. Rīga, De Novo, 2003.
Citi informācijas avoti
1Fišers, R. Mācīsim bērniem domāt. Rīga, RaKa, 2005.
2Billig, M. Arguing and Thinking: a rhetorical approach to social psychology, revised edition – Cambridge. Cambridge University Press, 1996.
3Sviķis, A. MATRIC tīklojums. Oriģināls biznesa pārvaldības modelis. Rīga: Zvaigzne ABC, 2018.
4Dienas Bizness
5Harvard Business Review