Pārlekt uz galveno saturu

Emocionālā inteliģence sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.10.2019 13:07:45
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_226LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Silva Rupaine
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Psiholoģijas pamati, socioloģijas teorijas, sociālā darba teorijas un metodes.
Mērķis:
Veidot izpratni par emocionālās noturības nozīmi sociālajā darbā, veicināt emocionālās inteliģences prasmes sociālā darbinieka kā vadītāja darbā ar klientiem un komandas darbiniekiem, un attīstīt spēju pārvaldīt praktiskā darba emocionālo ietekmi.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālais darbinieks kā emocionālā darba veicējs un emocionāls cilvēks. Emocionālais kapitāls un emocionālā inteliģence (EQ) – jēdziens un būtība.Lekcijas2.00auditorija
2Sociālās mijiedarbības strukturālais (mikro-makro) un kultūras konteksts. Emocionālās inteliģences sociālā iedaba un pamatkomponenti.Lekcijas2.00auditorija
3Emociju atpazīšana un spēja saistīt ar citu cilvēku emocijām dažādās sociālā darba prakses situācijās.Nodarbības1.00auditorija
4Aktīva klausīšanās un komunicēšana. Empātijas izrādīšana.Nodarbības1.00auditorija
5Emocionālā noturība. Domu un jūtu kontrole.Nodarbības1.00auditorija
6Emocionālā potenciāla apzināšanās un pilnveides iespējas: individuālais jeb pašpieredzes ceļš un profesionālās pilnveides ceļš.Lekcijas1.00auditorija
7Emocionālās inteliģences pielietošana sociālā darba praksē, komandas darbā, stresa situācijās un profesionālās izdegšanas profilaksē.Lekcijas1.00auditorija
8Emocionālais kapitāls sociālā darba vadībā, lēmumu pieņemšanā, mērķu un uzdevumu sasniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
9Emociju pārvaldīšana. Pozitīvas kritikas pieņemšana.Nodarbības2.00auditorija
10Cilvēka kā vērtības un cilvēcisko attiecību veidošanas vērtība un saistība ar emocionālo inteliģenci.Lekcijas1.00auditorija
11Vērtībizglītojošu un ētiski dilemmisku situāciju analīze emocionālās inteliģences kontekstā.Nodarbības1.00auditorija
12Prezentācijas par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu.Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālais darbinieks kā emocionālā darba veicējs un emocionāls cilvēks. Emocionālais kapitāls un emocionālā inteliģence (EQ) – jēdziens un būtība.Lekcijas1.00auditorija
2Sociālās mijiedarbības strukturālais (mikro-makro) un kultūras konteksts. Emocionālās inteliģences sociālā iedaba un pamatkomponenti.Lekcijas1.00auditorija
3Emociju atpazīšana un spēja saistīt ar citu cilvēku emocijām dažādās sociālā darba prakses situācijās.Nodarbības1.00auditorija
4Aktīva klausīšanās un komunicēšana. Empātijas izrādīšana.Nodarbības1.00auditorija
5Emocionālā noturība. Domu un jūtu kontrole.Nodarbības1.00auditorija
6Emocionālā potenciāla apzināšanās un pilnveides iespējas: individuālais jeb pašpieredzes ceļš un profesionālās pilnveides ceļš.Lekcijas1.00auditorija
7Emocionālās inteliģences pielietošana sociālā darba praksē, komandas darbā, stresa situācijās un profesionālās izdegšanas profilaksē.Lekcijas1.00auditorija
8Emocionālais kapitāls sociālā darba vadībā, lēmumu pieņemšanā, mērķu un uzdevumu sasniegšanā.Lekcijas1.00auditorija
9Emociju pārvaldīšana. Pozitīvas kritikas pieņemšana.Nodarbības1.00auditorija
10Cilvēka kā vērtības un cilvēcisko attiecību veidošanas vērtība un saistība ar emocionālo inteliģenci.Lekcijas1.00auditorija
11Vērtībizglītojošu un ētiski dilemmisku situāciju analīze emocionālās inteliģences kontekstā.Nodarbības1.00auditorija
12Prezentācijas par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Pastāvīgas literatūras studijas, dalība aktivitātē, individuālo, pāru un mazo grupu darbā studiju procesa laikā; patstāvīgi sagatavota prezentācija par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu.
Vērtēšanas kritēriji:
Aktivitāte un līdzdalība nodarbībās, grupu darbos – 10%; eseja – 30%; patstāvīgi sagatavota prezentācija par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu – 60%. Pamatota tēmas izvēle saistībā ar emocionālo inteliģenci un sociālā darbinieka darbību, izmantoti vairāki literatūras avoti, dotas atsauces tekstā un norādīts literatūras saraksts, savu ideju un domu argumentācija, darba kopveselums un zinātniskās diskusijas secinājumu atklāšana.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Apgūstot studiju kursu, studējošie izpratīs emocionālās noturības nozīmi stresa situācijās sociālā darba praksē darbā ar klientiem un sociālā darba vadībā.
Prasmes:Apgūstot studiju kursu studējošie spēs apzināties savu emocionālo potenciālu un pielietot paņēmienus, pasākumus emociju pārvaldīšanā, lai veicinātu savu drošību darbā ar dažādām klientu grupām; pratīs analizēt un pilnveidot individuālās emocionālās inteliģences prasmes efektīva komunikācijas procesa veicināšanai ar klientiem, komandas darbiniekiem un sociālā darba vadībā.
Kompetences:Apgūstot studiju kursu studējošie spēs uztvert citu problēmas, izprast otra cilvēka/ klienta vajadzības, paredzēt un elastīgi atbildēt problēmsituāciju risināšanā; paaugstināt emocionālās pašapzināšanās spēju un sevis izpratni/ pašizpratni par savu uzvedību saskarsmes situācijās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Marci D. Cottingham. (2016.) Theorizing emotional capital. https://www.researchgate.net/publication/308011000_Theorizi…
2Benedicte Gendron. (2017) Emotional capital: the set of emotional competencies as professional and vocational skills in emotional works and jobs. https://www.researchgate.net/publication/324794497_Emotiona…
3Eduardo Bericat. (2015)The sociology of emotions: Four decades of progress. https://www.researchgate.net/publication/279283025_The_soci…
4Jonathan H. Turner and Jan E. Stets. (2006.) Sociological theories of human emotions. https://www.uzh.ch/cmsssl/suz/dam/jcr:00000000-5489-62fb-ff…
5Bono D.E. Lieliskais prāts.- Zvaigzne ABC, 2010. 224.lpp.
6Goulmens D. Destruktīvās emocijas. Kā mēs varam tās pārvarēt. Zinātnisks dialogs ar Dalailamu. Rīga: Zvaigzne ABC, 2010., 519.lpp.
7Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Jumava: 2001.461.lpp.
8Stouns D., Petons B., Hīna Š. Sarežgītās sarunas. Kā pārrunāt vissvarīgāko. Rīga: 2003. 213 lpp.
Papildu literatūra
1Steiner Claude. Emotional literacy. Intelligence with a hearth. 2003.
2Emotional Intelligence and Burnout in Child and Family Social Work: Implications for policy and practice
3Howe D. Empathy. What it is and why it matters. 2013. Palgrave Macmillan.
4Howe D. The emotionally intelligent social worker. 2009. Basingstoke Palgrave.
5Howe D. The Compleat social worker. 2014. Palgrave Macmillan.
Citi informācijas avoti
1Emotional Literacy.
2Hurley J., Linsley P. Emotional Intelligence in Health and Social Care. A Guide for improving human relationships. 2011. Routledge.