.
Emocionālā inteliģence sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.10.2019 13:07:45
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_226 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Sociālā politika un sociālā darba organizācija | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Silva Rupaine | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Labklājības un sociālā darba katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Psiholoģijas pamati, socioloģijas teorijas, sociālā darba teorijas un metodes. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par emocionālās noturības nozīmi sociālajā darbā, veicināt emocionālās inteliģences prasmes sociālā darbinieka kā vadītāja darbā ar klientiem un komandas darbiniekiem, un attīstīt spēju pārvaldīt praktiskā darba emocionālo ietekmi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālais darbinieks kā emocionālā darba veicējs un emocionāls cilvēks. Emocionālais kapitāls un emocionālā inteliģence (EQ) – jēdziens un būtība. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālās mijiedarbības strukturālais (mikro-makro) un kultūras konteksts. Emocionālās inteliģences sociālā iedaba un pamatkomponenti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Emociju atpazīšana un spēja saistīt ar citu cilvēku emocijām dažādās sociālā darba prakses situācijās. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Aktīva klausīšanās un komunicēšana. Empātijas izrādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Emocionālā noturība. Domu un jūtu kontrole. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Emocionālā potenciāla apzināšanās un pilnveides iespējas: individuālais jeb pašpieredzes ceļš un profesionālās pilnveides ceļš. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Emocionālās inteliģences pielietošana sociālā darba praksē, komandas darbā, stresa situācijās un profesionālās izdegšanas profilaksē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Emocionālais kapitāls sociālā darba vadībā, lēmumu pieņemšanā, mērķu un uzdevumu sasniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Emociju pārvaldīšana. Pozitīvas kritikas pieņemšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Cilvēka kā vērtības un cilvēcisko attiecību veidošanas vērtība un saistība ar emocionālo inteliģenci. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Vērtībizglītojošu un ētiski dilemmisku situāciju analīze emocionālās inteliģences kontekstā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Prezentācijas par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sociālais darbinieks kā emocionālā darba veicējs un emocionāls cilvēks. Emocionālais kapitāls un emocionālā inteliģence (EQ) – jēdziens un būtība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Sociālās mijiedarbības strukturālais (mikro-makro) un kultūras konteksts. Emocionālās inteliģences sociālā iedaba un pamatkomponenti. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Emociju atpazīšana un spēja saistīt ar citu cilvēku emocijām dažādās sociālā darba prakses situācijās. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Aktīva klausīšanās un komunicēšana. Empātijas izrādīšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Emocionālā noturība. Domu un jūtu kontrole. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Emocionālā potenciāla apzināšanās un pilnveides iespējas: individuālais jeb pašpieredzes ceļš un profesionālās pilnveides ceļš. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Emocionālās inteliģences pielietošana sociālā darba praksē, komandas darbā, stresa situācijās un profesionālās izdegšanas profilaksē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Emocionālais kapitāls sociālā darba vadībā, lēmumu pieņemšanā, mērķu un uzdevumu sasniegšanā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Emociju pārvaldīšana. Pozitīvas kritikas pieņemšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Cilvēka kā vērtības un cilvēcisko attiecību veidošanas vērtība un saistība ar emocionālo inteliģenci. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Vērtībizglītojošu un ētiski dilemmisku situāciju analīze emocionālās inteliģences kontekstā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Prezentācijas par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Pastāvīgas literatūras studijas, dalība aktivitātē, individuālo, pāru un mazo grupu darbā studiju procesa laikā; patstāvīgi sagatavota prezentācija par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktivitāte un līdzdalība nodarbībās, grupu darbos – 10%; eseja – 30%; patstāvīgi sagatavota prezentācija par izvēlēto emocionālās inteliģences tematu – 60%. Pamatota tēmas izvēle saistībā ar emocionālo inteliģenci un sociālā darbinieka darbību, izmantoti vairāki literatūras avoti, dotas atsauces tekstā un norādīts literatūras saraksts, savu ideju un domu argumentācija, darba kopveselums un zinātniskās diskusijas secinājumu atklāšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apgūstot studiju kursu, studējošie izpratīs emocionālās noturības nozīmi stresa situācijās sociālā darba praksē darbā ar klientiem un sociālā darba vadībā. | ||||||||
Prasmes: | Apgūstot studiju kursu studējošie spēs apzināties savu emocionālo potenciālu un pielietot paņēmienus, pasākumus emociju pārvaldīšanā, lai veicinātu savu drošību darbā ar dažādām klientu grupām; pratīs analizēt un pilnveidot individuālās emocionālās inteliģences prasmes efektīva komunikācijas procesa veicināšanai ar klientiem, komandas darbiniekiem un sociālā darba vadībā. | ||||||||
Kompetences: | Apgūstot studiju kursu studējošie spēs uztvert citu problēmas, izprast otra cilvēka/ klienta vajadzības, paredzēt un elastīgi atbildēt problēmsituāciju risināšanā; paaugstināt emocionālās pašapzināšanās spēju un sevis izpratni/ pašizpratni par savu uzvedību saskarsmes situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Marci D. Cottingham. (2016.) Theorizing emotional capital. https://www.researchgate.net/publication/308011000_Theorizi… | ||||||||
2 | Benedicte Gendron. (2017) Emotional capital: the set of emotional competencies as professional and vocational skills in emotional works and jobs. https://www.researchgate.net/publication/324794497_Emotiona… | ||||||||
3 | Eduardo Bericat. (2015)The sociology of emotions: Four decades of progress. https://www.researchgate.net/publication/279283025_The_soci… | ||||||||
4 | Jonathan H. Turner and Jan E. Stets. (2006.) Sociological theories of human emotions. https://www.uzh.ch/cmsssl/suz/dam/jcr:00000000-5489-62fb-ff… | ||||||||
5 | Bono D.E. Lieliskais prāts.- Zvaigzne ABC, 2010. 224.lpp. | ||||||||
6 | Goulmens D. Destruktīvās emocijas. Kā mēs varam tās pārvarēt. Zinātnisks dialogs ar Dalailamu. Rīga: Zvaigzne ABC, 2010., 519.lpp. | ||||||||
7 | Goulmens D. Tava emocionālā inteliģence. Jumava: 2001.461.lpp. | ||||||||
8 | Stouns D., Petons B., Hīna Š. Sarežgītās sarunas. Kā pārrunāt vissvarīgāko. Rīga: 2003. 213 lpp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Steiner Claude. Emotional literacy. Intelligence with a hearth. 2003. | ||||||||
2 | Emotional Intelligence and Burnout in Child and Family Social Work: Implications for policy and practice | ||||||||
3 | Howe D. Empathy. What it is and why it matters. 2013. Palgrave Macmillan. | ||||||||
4 | Howe D. The emotionally intelligent social worker. 2009. Basingstoke Palgrave. | ||||||||
5 | Howe D. The Compleat social worker. 2014. Palgrave Macmillan. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Emotional Literacy. | ||||||||
2 | Hurley J., Linsley P. Emotional Intelligence in Health and Social Care. A Guide for improving human relationships. 2011. Routledge. |