Pārlekt uz galveno saturu

Ilgtspējīga sociālā uzņēmējdarbība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.12.2019 10:29:00
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_232LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība; Vadībzinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ieva Kalve
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas20
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Pamatzināšanas ekonomikā, starptautiskajā biznesā, organizāciju teorijā un vadīšanā/menedžmentā.
Mērķis:
Sniegt studējošajiem zināšanas un prasmes gan par sociālās uzņēmējdarbības būtību, gan modeļiem un to realizāciju pasaulē, iekļaujot gan ilgtspējīgas sociālās uzņēmējdarbības piemērus, gan instrumentus un mehānismus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālo pārmaiņu nepieciešamība pasaulē un jaunie ilgtspējīgu sociālo pārmaiņu ieviešanas modeļi.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Sociālā uzņēmuma uzstādījums un koncepcija: sociālo inovāciju ieviešana sociālo problēmu risināšanai.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Sociālā uzņēmuma dizains.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Sociālā uzņēmuma darbības plāna izstrādāšana.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
5Finanšu piesaiste sociālajam uzņēmumam.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Sociālā uzņēmuma vadīšana.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības3.00mācību izbraukums
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sociālo pārmaiņu nepieciešamība pasaulē un jaunie ilgtspējīgu sociālo pārmaiņu ieviešanas modeļi.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Sociālā uzņēmuma uzstādījums un koncepcija: sociālo inovāciju ieviešana sociālo problēmu risināšanai.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Sociālā uzņēmuma dizains.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Sociālā uzņēmuma darbības plāna izstrādāšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Finanšu piesaiste sociālajam uzņēmumam.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Sociālā uzņēmuma vadīšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības2.00mācību izbraukums
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Līdzdalība lekcijās un semināros, individuālais darbs un grupu darbs ārpus lekcijām saskaņā ar mācībspēka uzdevumiem: lasīšana, prezentāciju gatavošana, gatavošanās eksāmenam. Detalizēta informācija par katru no veicamajiem darbiem tiks sniegta 1. lekcijā un izdales materiālos, kas pieejami e-studijās.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Lasīšanas atskaites – 30%. Iesniegšana: mutvārdos vai rakstiski (tiešsaistē), nosaucot, kas lasīts un sniedzot īsu izvērtējumu. Vērtēšana kvantitatīva – pēc izlasītā daudzuma. 2. Gadījumu / piemēru analīze, prezentācijas un debates – 30%. Iesniegšana: uzdoto gadījumu / tēmu prezentēšana auditorijai nodarbību laikā, debates / prezentāciju apspriešana. 3. Eksāmens – 40%. Individuāli vai grupā izstrādātā sociālās uzņēmējdarbības projekta / idejas prezentēšana.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izpratne par pamatkoncepcijām, dažādajām pieejām un sociālās uzņēmējdarbības modeļiem, kā arī par sociālās uzņēmējdarbības piemēriem pasaulē – dažādās valstīs un nozarēs.
Prasmes:Prezentēšanas prasmes, kas stiprina studējošo argumentācijas, izskaidrošanas un diskusiju prasmes par aktuālajiem sociālās uzņēmējdarbības aspektiem. Grupu darbs un diskusijas paaugstina studējošo kritiskās domāšanas un diskusiju kultūras prasmes.
Kompetences:Spēja analizēt, salīdzināt, aprakstīt un izvērtēt dažādas pieejas ilgtspējīgu sociālo uzņēmumu veidošanā un vadīšanā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Rata, G. (2014). Social Economics and Entrepreneurship. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
2Nicholls, A. (2006). Social Entrepreneurship: New Models of Sustainable Social Change. Oxford: OUP Oxford.
3Praszkier, R., & Nowak, A. (2012). Social Entrepreneurship: Theory and Practice. Cambridge: Cambridge University Press.
4Sociālā uzņēmuma likums/Social Enterprise Law. Pieejams no/Available from: https://likumi.lv/doc.php?id=294484
5Kalve, I. (2012). Sociālā uzņēmējdarbība un informācija par to Latvijas publiskajā telpā. University Turiba (Riga, Latvia), XIII International Scientific Conference. Pieejams no: https://www.researchgate.net/publication
6Licite, L. (2018). Theoretical Models of Social Enterprises in Latvia. Research for Rural Development - International Scientific Conference, 2, 180–186. Available from: https://doi.org/10.22616/rrd.24.2018.070
7Maura-Jeromanova, S., Šukjurovs, I. (2019). Social entrepreneurship as one of the business development activities in rural areas of Latvia. Available from: https://doi.org/10.17770/etr2019vol1.4165
Papildu literatūra
1Freeman, J., (1999) On the Origins of Social Movements. Available from: https://www.jofreeman.com/socialmovements/origins.htm
2Bornstein, D., & Davis, S. (2010). Social Entrepreneurship : What Everyone Needs to Know®. New York: Oxford University Press.
3Nordic Council of Ministers. (2015). Social Entrepreneurship and Social Innovation : Initiatives to Promote Social Entrepreneurship and Social Innovation in the Nordic Countries. Copenhagen: Nordic Council of Ministers.
4Short, J. (2014). Social Entrepreneurship and Research Methods (Vol. 1st ed). Bingley, U.K.: Emerald Group Publishing Limited.
5Ruysscher, C., Claes, C., Lee, T., Cui, F., Loon, J., Maeyer, J., & Schalock, R. (2017). A Systems Approach to Social Entrepreneurship. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations, 28(6), 2530–2545.
6Abrar, A., Gohar, M., & Shoaib, S. (2018). Social Entrepreneurship as Creative Destructors. Abasyn University Journal of Social Sciences, Special Issue, 1–20.
7Molina, J.L., Valenzuela-García, H., Lubbers, M.J., Escribano, P., & Lobato, M.M (2018). “The Cowl Does Make The Monk”: Understanding the Emergence of Social Entrepreneurship in Times of Downturn. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations.
8Terziev, V., & Bencheva, N. (2019). Current Status of Social Entrepreneurship in Bulgaria. Advances in Bulgarian Science, 5–18.
9Atiq, M., Siddique, M., & Mufti, O. (2018). A Stakeholder Approach to Social Entrepreneurship: The Case of Fascino Couture. Abasyn University Journal of Social Sciences, Special Issue, 1–15.
10Rihter, L. (2018). Social Entrepreneurship in Slovenia: An Opportunity for Sustainable Development? Revija Za Socijalnu Politiku, 25(3), 285–302. Available from: https://doi.org/10.3935/rsp.v25i3.1492
11Hudcová, E., Chovanec, T., & Moudrý, J. (2018). Social Entrepreneurship in Agriculture, a Sustainable Practice for Social and Economic Cohesion in Rural Areas: The Case of the Czech Republic. European Countryside, 10(3), 377–397.
12Elsayed, Y. (2018). At the Intersection of Social Entrepreneurship and Social Movements: The Case of Egypt and the Arab Spring. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations, 29(4), 819–831.
13Grohs, S., Schneiders, K., & Heinze, R. (2017). Outsiders and Intrapreneurs: The Institutional Embeddedness of Social Entrepreneurship in Germany. Voluntas: International Journal of Voluntary & Nonprofit Organizations, 28(6), 2569–2591.
14Jovanovski, B., Polenakovik, R., Velkovski, T., Stankovska, I., & Polenakovik, M.(2018). Innovative Approach for Facing Roma Exclusion with Social Entrepreneurship Trainings. Annals of the Faculty of Engineering Hunedoara-International Journal of Engineering.
Citi informācijas avoti
1Sociālās uzņēmējdarbības atbalsta organizācijas ASHOKA mājaslapa. Pieejams no: www.ashoka.org
2Batijas jūras reģiona sociālās uzņēmējdarbības platforma. Pieejams no: www.socialenterprisebsr.net
3Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas mājaslapa. Pieejams no: www.sua.lv
4Sociālās inovācijas centra mājaslapa. Pieejams no: www.socialinnovation.lv
5Social Finance. Available from: www.socialfinance.org.uk