Pārlekt uz galveno saturu

Mediācija sociālajā darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.11.2021 16:59:00
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_247LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; Komunikācijas psiholoģija un ētikaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liāna Deklava
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Starppersonu komunikācija, Sociālais darbs ar gadījumu.
Mērķis:
Padziļināt zināšanas un izpratni konfliktu efektīvā risināšanā un mediācijas pielietošanā sociālajā darbā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Konflikts, konflikta identificēšana un risināšanas stratēģijas, tai skaitā darbs attālinātiLekcijas1.00auditorija
2Cilvēktiesību pieeja un dažādība sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
3Vērtību loma mediācijas procesāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kultūras mediācija un starpkultūru kompetenceLekcijas1.00auditorija
5Neformālās izglītības metodes un pieejas sociālajā darbā, pašvirzītā attīstībaLekcijas1.00auditorija
6Nevardarbīga komunikācija, cilvēku vajadzībās balstīta mediācija. Koučinga pamatprincpi un pieejaNodarbības2.00auditorija
7Starpdisciplinārā pieeja sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
8Inovatīvas pieejas sociālajā darbāLekcijas2.00auditorija
9Darbs ar dažādām mērķa grupām (ģimenēm, grupām, starppaaudžu, LGBT+, minoritātes, kopienas)Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Konflikts, konflikta identificēšana un risināšanas stratēģijas, tai skaitā darbs attālinātiLekcijas1.00auditorija
2Cilvēktiesību pieeja un dažādība sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
3Vērtību loma mediācijas procesāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Kultūras mediācija un starpkultūru kompetenceLekcijas1.00auditorija
5Neformālās izglītības metodes un pieejas sociālajā darbā, pašvirzītā attīstībaLekcijas1.00auditorija
6Nevardarbīga komunikācija, cilvēku vajadzībās balstīta mediācija. Koučinga pamatprincpi un pieejaNodarbības2.00auditorija
7Starpdisciplinārā pieeja sociālajā darbāNodarbības1.00auditorija
8Inovatīvas pieejas sociālajā darbāLekcijas2.00auditorija
9Darbs ar dažādām mērķa grupām (ģimenēm, grupām, starppaaudžu, LGBT+, minoritātes, kopienas)Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mediācijas pieredzes sociālajā darbā izpēte literatūrā (literatūras kopasavilkums – eseja); sociālā konflikta gadījumu analīze un mediācijas scenārija izveide.
Vērtēšanas kritēriji:
Literatūras kopasavilkums – eseja 30%, gadījumu analīze un mediācijas scenārija prezentācija – 40%, dalība diskusijā praktiskajās nodarbībās – 30%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni konfliktu efektīvā risināšanā un sociālās mediācijas pielietošanā darbā ar indivīdiem, ģimenēm, grupām, organizācijām un kopienām no sociālā darba perspektīvas.
Prasmes:Spēj izskaidrot, argumentēt un diskutēt par atšķirīgām vērtībām vai interesēm attiecībā uz sociālo lēmumu pieņemšanu; spēj patstāvīgi pilnveidot prasmes un kompertenci, uzņemties atbildību mediācijas praksē.
Kompetences:Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sociālos konfliktus, spēj integrēt dažādu jomu zināšanas mediācijas praksē un dot ieguldījumu inovatīvu metožu attīstībā, sociālā darba jomā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Sociālā darba profesionālās kompetences robežu paplašināšana: mediācija. Pieejams no: http://www.lm.gov.lv/upload/lm_istenotie_projekti/2/nr1_zin…
2Mediācija skolā. Metodisko meteriālu krājums pedagogiem un skolēniem. Ullas Zumentes-Stīlas redakcijā. Pieejams no: http://www.bti.gov.lv/files/text/mediacija_skolas_bti.pdf
3Mediācijas piemērošanas perspektīvas un tās kavējošo faktoru neitralizācijas iespējas krimināltiesisko konfliktu noregulēšanā Latvijā. Pieejams no: https://du.lv/wp-content/uploads/2019/01/jefimovs.pdf
4Handbook on Social Mediation in the Community. Available from: https://www.iclaimcentre.org/wp-content/uploads/2018/10/han…
5Social and Community Mediation in Europe. Experiences and Models. Available from: https://www.academia.edu/11116116/SOCIAL_AND_COMMUNITY_MEDI…
Papildu literatūra
1Multiculturalism undermines diversity, Kenan Malik. Available from: https://www.theguardian.com/commentisfree/2010/mar/17/multi…
2The Failure of Multiculturalism, Kenan Malik. Available from: https://www.foreignaffairs.com/articles/western-europe/2015…
3The Failure of Multiculturalism, Kenan Malik. Available from: https://youtu.be/qhcdqKhZ_W4
4The Tipping Point When Minority Views Take Over, Ed Yong. Available from: https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/06/the-tip…
5Mediācija: Mediācijas pamati teorijā un praksē. Artūrs Trosens (Izd.) Rolands Hofmans, Dorisa B. Rotfišere. 2007