.
Mediācija sociālajā darbā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.11.2021 16:59:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LUSDK_247 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Komunikācijas zinātne; Komunikācijas psiholoģija un ētika | Mērķauditorija: | Sociālā labklājība un sociālais darbs | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Liāna Deklava | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Labklājības un sociālā darba katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkrsu[pnkts]lv, +371 67061575 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Starppersonu komunikācija, Sociālais darbs ar gadījumu. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt zināšanas un izpratni konfliktu efektīvā risināšanā un mediācijas pielietošanā sociālajā darbā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Konflikts, konflikta identificēšana un risināšanas stratēģijas, tai skaitā darbs attālināti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Cilvēktiesību pieeja un dažādība sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vērtību loma mediācijas procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Kultūras mediācija un starpkultūru kompetence | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Neformālās izglītības metodes un pieejas sociālajā darbā, pašvirzītā attīstība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Nevardarbīga komunikācija, cilvēku vajadzībās balstīta mediācija. Koučinga pamatprincpi un pieeja | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Starpdisciplinārā pieeja sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Inovatīvas pieejas sociālajā darbā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Darbs ar dažādām mērķa grupām (ģimenēm, grupām, starppaaudžu, LGBT+, minoritātes, kopienas) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Konflikts, konflikta identificēšana un risināšanas stratēģijas, tai skaitā darbs attālināti | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Cilvēktiesību pieeja un dažādība sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Vērtību loma mediācijas procesā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Kultūras mediācija un starpkultūru kompetence | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Neformālās izglītības metodes un pieejas sociālajā darbā, pašvirzītā attīstība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Nevardarbīga komunikācija, cilvēku vajadzībās balstīta mediācija. Koučinga pamatprincpi un pieeja | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Starpdisciplinārā pieeja sociālajā darbā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Inovatīvas pieejas sociālajā darbā | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Darbs ar dažādām mērķa grupām (ģimenēm, grupām, starppaaudžu, LGBT+, minoritātes, kopienas) | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mediācijas pieredzes sociālajā darbā izpēte literatūrā (literatūras kopasavilkums – eseja); sociālā konflikta gadījumu analīze un mediācijas scenārija izveide. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Literatūras kopasavilkums – eseja 30%, gadījumu analīze un mediācijas scenārija prezentācija – 40%, dalība diskusijā praktiskajās nodarbībās – 30%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj parādīt padziļinātas zināšanas un izpratni konfliktu efektīvā risināšanā un sociālās mediācijas pielietošanā darbā ar indivīdiem, ģimenēm, grupām, organizācijām un kopienām no sociālā darba perspektīvas. | ||||||||
Prasmes: | Spēj izskaidrot, argumentēt un diskutēt par atšķirīgām vērtībām vai interesēm attiecībā uz sociālo lēmumu pieņemšanu; spēj patstāvīgi pilnveidot prasmes un kompertenci, uzņemties atbildību mediācijas praksē. | ||||||||
Kompetences: | Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sociālos konfliktus, spēj integrēt dažādu jomu zināšanas mediācijas praksē un dot ieguldījumu inovatīvu metožu attīstībā, sociālā darba jomā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sociālā darba profesionālās kompetences robežu paplašināšana: mediācija. Pieejams no: http://www.lm.gov.lv/upload/lm_istenotie_projekti/2/nr1_zin… | ||||||||
2 | Mediācija skolā. Metodisko meteriālu krājums pedagogiem un skolēniem. Ullas Zumentes-Stīlas redakcijā. Pieejams no: http://www.bti.gov.lv/files/text/mediacija_skolas_bti.pdf | ||||||||
3 | Mediācijas piemērošanas perspektīvas un tās kavējošo faktoru neitralizācijas iespējas krimināltiesisko konfliktu noregulēšanā Latvijā. Pieejams no: https://du.lv/wp-content/uploads/2019/01/jefimovs.pdf | ||||||||
4 | Handbook on Social Mediation in the Community. Available from: https://www.iclaimcentre.org/wp-content/uploads/2018/10/han… | ||||||||
5 | Social and Community Mediation in Europe. Experiences and Models. Available from: https://www.academia.edu/11116116/SOCIAL_AND_COMMUNITY_MEDI… | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Multiculturalism undermines diversity, Kenan Malik. Available from: https://www.theguardian.com/commentisfree/2010/mar/17/multi… | ||||||||
2 | The Failure of Multiculturalism, Kenan Malik. Available from: https://www.foreignaffairs.com/articles/western-europe/2015… | ||||||||
3 | The Failure of Multiculturalism, Kenan Malik. Available from: https://youtu.be/qhcdqKhZ_W4 | ||||||||
4 | The Tipping Point When Minority Views Take Over, Ed Yong. Available from: https://www.theatlantic.com/science/archive/2018/06/the-tip… | ||||||||
5 | Mediācija: Mediācijas pamati teorijā un praksē. Artūrs Trosens (Izd.) Rolands Hofmans, Dorisa B. Rotfišere. 2007 |