Pārlekt uz galveno saturu

Līderība starpprofesionāļu komandas darbā

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.03.2023 10:33:32
Par studiju kursu
Kursa kods:LUSDK_284LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:SocioloģijaMērķauditorija:Sociālā labklājība un sociālais darbs
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Zane Šteinerte
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Labklājības un sociālā darba katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, socdkatrsu[pnkts]lv, +371 67061575
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)8Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas16
Kopā kontaktstundas32
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)5Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas10
Kopā kontaktstundas20
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Nav nepieciešamas.
Mērķis:
Sniegt izpratni par līderības nozīmi starpprofesionāļu sadarbības procesos, radīt izpratni par dažādām sadarbības formām/veidiem, juridiskajiem aspektiem sociālā darba jomā, iegūt izpratni par sadarbības partneru kompetenču robežām, iegūt zināšanas un prasmes par veiksmīgas sadarbības nosacījumiem, analizēt/iepazīt piemērotākās sadarbības formas, strādājot ar konkrētām mērķgrupām vai institūcijās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Līderības aspekti sociālajā darbā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
2Starpprofesionālā un starpinstitucionālā sadarbība. Sadarbības tiesiskie aspekti. Ieskats normatīvajā regulējamā. Konfidencialitāte sadarbības procesāLekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
3Komandas darbs sociālajā darbā. Līderība komandas darbā.Lekcijas2.00auditorija
Nodarbības2.00auditorija
4Komandas darbs/sadarbība vienas institūcijas ietvaros ar konkrētu mērķgrupu. Sadarbības partneru kompetenču robežas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Koordinētas sadarbības priekšnoteikumi. Veiksmīgas jeb koordinētas sadarbības norise (priekšnoteikumi) (tikšanās plānošana un organizēšana). Veiksmīga uz rezultātu orientēta sadarbība – tikšanās norises process/kārtība, rezultāts.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Līderības aspekti sociālajā darbā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
2Starpprofesionālā un starpinstitucionālā sadarbība. Sadarbības tiesiskie aspekti. Ieskats normatīvajā regulējamā. Konfidencialitāte sadarbības procesāLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Komandas darbs sociālajā darbā. Līderība komandas darbā.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Komandas darbs/sadarbība vienas institūcijas ietvaros ar konkrētu mērķgrupu. Sadarbības partneru kompetenču robežas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Koordinētas sadarbības priekšnoteikumi. Veiksmīgas jeb koordinētas sadarbības norise (priekšnoteikumi) (tikšanās plānošana un organizēšana). Veiksmīga uz rezultātu orientēta sadarbība – tikšanās norises process/kārtība, rezultāts.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras avotu studēšana, iepazīšanās ar pētījumiem, praktisko darbu izpilde, darbs grupās, pārbaudes darbs.
Vērtēšanas kritēriji:
Apmeklējums – 25%; grupu darbi – 25%; individuālie uzdevumi – 25%; pārbaudes darbs – 25%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studenti zina un izprot studiju kursa tēmas skaidrojošos pamatjēdzienus, to kopējās un atšķirīgās iezīmes. Zina normatīvajos aktos noteikto sadarbības regulējumu. Zina sadarbības partneru kompetences robežas. Zina līderim nepieciešamās zināšanas, prasmes un izpausmes. Izprot/zina sadarbības un līderības nozīmi sociālā darba nozarē un praksē kopumā.
Prasmes:Studenti prot plānot, organizēt sadarbības tikšanos. Prot novadīt starpprofesionāļu tikšanos, sagatavot tikšanās dokumentāciju, fiksēt rezultātu.
Kompetences:Studenti ir kompetenti iesaistīt/piesaistīt komandas darbā nepieciešamos speciālistus. Studenti ir kompetenti piedalīties starpprofesionāļu komandas darbā. (Kopā ar citiem komandas biedriem vai profesionāļiem risināt konkrētas sociālās problēmas, savas kompetences ietvaros.)
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Starpinstitūciju sadarbība bērnu tiesību aizsardzībai pašvaldībās METODISKĀS VADLĪNIJAS
2Sociālā dienesta sadarbības institūciju un pašvaldību domju vadītāju izpratnes par sociālā dienesta vietu un lomu sabiedrībā mērījumi un iegūto rezultātu analīze (73.-83. lpp.)
3Izglītības iestādes, sociālā dienesta, bāriņtiesas un citu iestāžu kompetence starpinstitucionālajā sadarbībā, veicot preventīvo darbu un risinot vardarbības gadījumus pret bērnu.
4Sadarbības process un sadarbības prasmju stiprināšana starp dažādu jomu speciālistiem, kas ikdienā strādā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem. Mācību materiāls (4.nodaļa 22.-32. lpp.)
5VBTAI Rokasgrāmata bāriņtiesām 2. sējums. Rīga, 2020. (1.nodaļa 6.-34. lpp.).
Papildu literatūra
1MK 12.07.2017. noteikumi Nr.545 Noteikumi par institūciju sadarbību bērnu tiesību aizsardzībā
2Likums Par policiju.