Pārlekt uz galveno saturu

Svešvaloda specialitātē

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:20
Par studiju kursu
Kursa kods:LU_010LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:ValodniecībaMērķauditorija:
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lolita Vija Neimane
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)16Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas32
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mērķis:
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Svešvalodas nozīme specialitātē.Nodarbības1.00cits
2Ķīmiskie elementi, saliktās vielas, to atrašanās augļos, dārzeņos un produktos. Artikuli un prepozīcijas.Nodarbības1.00cits
3Vitamīni, to loma uzturā un veselībā. Apstākļa vārdi un īpašības vārdi.Nodarbības1.00cits
4Uztura nozīme veselības nodrošināšanā visā cilvēka dzīvē. Ciešamā kārta.Nodarbības2.00cits
5Pārtikas produktu veidi. Darbības vārdu laiki.Nodarbības2.00cits
6Pārtikas produktu sastāvs. Pareiza izruna angļu valodā. Diskusijas un debates par tēmu.Nodarbības2.00cits
7Pārtikas piedevas un uztura bagātinātāji. Kopsavilkumu veidošanas principi.Nodarbības2.00cits
8Zinātniski pamatota uztura lietošana slimību gadījumos. Anotāciju veidošanas principi.Nodarbības1.00cits
9Uztura nozīme slimību profilaksē. Pārbaudījums.Nodarbības1.00cits
10Pārtikas un uztura politika Latvijā. Valodas prasmju nostiprināšanas stratēģijas.Nodarbības1.00cits
11Individuāla tekstu lasīšana specialitātē. Tests.Nodarbības1.00cits
12Prezentācija par tēmu specialitātē.Nodarbības1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli vai mazākās darba grupās. Patstāvīgie uzdevumi: 1. Studēt ar studiju kursa tēmām saistīto literatūru; 2. Gatavoties prezentācijai par uzdoto/ izvēlēto un iepriekš apstiprināto tēmu. 3. Apgūt argumentētas diskusijas pamatprincipus, lai varētu iesaistīties problēmu apspriešanas diskusijās.
Vērtēšanas kritēriji:
Nodarbību apmeklējums ir obligāts. Studiju kursā sasniegto rezultātu kopvērtējumu veido: Starppārbaudījumi: 1. uzdevumu izpilde praktiskajās nodarbībās - 20%, 2. patstāvīgā darba mutvārdu prezentācija specialitātē - 10%, 3. rakstveida kontroldarbi - 20%, 4. individuāla tekstu lasīšana specialitātē - 10%, 5. anotācijas vai esejas rakstīšana par uztura nozīmi slimību profilaksē - 10%. Noslēguma pārbaudījums: 6. rakstveida un mutvārdu eksāmens - 30%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:1. Angļu valodas zināšanas par uztura nozīmi un ar to saistītajām tēmām veselības nodrošināšanā visā cilvēka dzīves laikā, kā arī ar uzturzinātnes saistītajiem terminiem un spēju šīs zināšanas izmantot profesionālajā vidē.( terminoloģijas apguve tiek vērtēta pārbaudes darbos semestra laikā, kā arī eksāmenā, balstoties uz kursā ietvertajām tēmām un materiāliem). 2. Pareizu gramatisku konstrukciju lietojums (tiek pārbaudīts mutvārdu uzdevumos un rakstiskajos pārbaudes darbos).
Prasmes:1. Izlasīt un saprast specialitātes un zinātnisko literatūru angļu valodā ( tiek pārbaudītas ar uzdevumiem praktiskajās nodarbībās). 2. Veikt pārrunas un diskutēt angļu valodā par specialitātes tēmām ( runāšana, dialogs, debates). 3. Atrast informāciju specialitātes literatūrā un prezentēt angļu valodā savu darbu, tai skaitā darīt to interaktīvi(runāšana, monologs, dialogs). 4. Ar nozari saistītie rakstu darbi (anotācijas, kopsavilkuma un esejas rakstīšana).
Kompetences:1. Angļu valodas zināšanas un prasmes uzturzinātnes jomā, kas palīdzēs izprast, komunicēt, sadarboties strādājot grupā- vienošanās par kopēju/ atšķirīgu viedokli, to skaidrojot un pamatojot savu izvēli( tiek pārbaudīts prezentācijā par izvēlēto tēmu, kā arī pāru/grupu aktivitātēs). 2. Interaktīva dažādu resursu izmantošana, (dažādi profesionāli valodas, zinātniski un izziņas resursi), strādājot ar informatīvo un zinātnisko literatūru (tiek pārbaudīts prezentācijā par izvēlēto tēmu, kā arī pāru/grupu aktivitātēs, praktiskajos uzdevumos).
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Coultate, T. P. (Tom P.): Food:the chemistry of its components / T.P. Coultate. Cambridge, (UK): Royal Society of Chemistry, 2002.LUB:Ķīmijas bibl. 3 eks.
2Present knowledge in nutrition / Barbara A. Bowman and Robert M. Russell [editors] 8th ed. Washington, DC: ILSI Press, 2001. LUB: Ķīmijas bibl. 1 eks.
3Writing for scholarly publication — Huff, Anne Sigismund. Thousand Oaks: Sage Publications, 1999. LUB: Ķīmijas bibl. 1 eks.
Papildu literatūra
1Gear Jolene, Gear Robert. "Cambridge Preparation for the TOEFL test Book”, Cambridge University Press, 2006.
2Socaciu C. "Food colorants: chemical and functional properties", CRC Press/ Taylor& Francis Group, c2008.
3Sikorski Z.E. (edit.) "Chemical and functional properties of food components". 3rd edition Boca Raton; London; New York: CRC Press, c2007.
4Murphy Raymond. „Cambridge English Grammar in Use” (Intermediate). Cambridge University Press, 2002.
5Murphy Raymond. „Cambridge English Vocabulary in Use" (Intermediate). Cambridge University Press, 2001.
6Murphy Raymond. „Cambridge English Vocabulary in Use” (Upper intermediate). Cambridge University Press, 2003.
7Murphy Raymond. „Cambridge English Vocabulary in Use” (Advanced) Cambridge University Press, 1994.
8Naylor Helen with Murphy Raymond. “Essential Grammar in Use. Supplementary exercises”. Cambridge University press, 1996. Periodika un citi informācijas avoti. www.sciencedirect.com un www.springerlink.com
9Food Safety Law in the European Union
10H.D.Belitz, W.Grosch, P.Schieberle, Food Chemistry. 3rd revised Edition. Springer, 2004.
11Chemical and Functional Properties of Food Components. 3rd Edition. CPC Press, 2007.