.
Informācijas tehnoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:02
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LU_011 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Mērķauditorija: | Informācijas un komunikācijas zinātne | |||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lolita Vija Neimane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības un sporta zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 14 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 28 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | |||||||||
Mērķis: | |||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | IT kompetence un profesionālā darbība. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
2 | Darbs ar datu bāzēm noderīgas informācijas vākšanai. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
3 | Digitālo iespēju izmantošana noslēguma darbu sagatavošanā. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
4 | Digitālo iespēju izmantošana prezentāciju sagatavošanā un prezentēšanā. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
5 | Darbs ar profesionālajai darbībai un studijām noderīgu digitālo aparatūru un programmatūru. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
6 | Eksperimentālo mērījumu kļūdas un to aprēķini. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
7 | Empīrisko pētījumu datu apstrāde un to vizualizēšana. | Nodarbības | 3.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentu patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli un/vai darba grupās, un tas ietver patstāvīgu gatavošanos praktiskajām nodarbībām, starppārbaudījumiem un gala pārbaudījumam, veicot šādus uzdevumus: 1. patstāvīgais darbs. Darbs ar datu bāzēm, anotāciju apkopojuma izveide. 2. patstāvīgais darbs. Akadēmiskās prezentācijas izstrāde un prezentēšana. 3. patstāvīgais darbs. Prakses atskaites vai noslēguma darba noformēšana. 4. patstāvīgais darbs. Datu statistiskā apstrāde un sakarību vizualizācija. 5. patstāvīgais darbs. Darbs ar skaitliskiem datiem, datu apstrādes funkciju izmantošana, to statistiskā apstrāde un grafiskā attēlošana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa gala vērtējums veido, starppārbaudījumu (patstāvīgo darbu) un eksāmena vērtējums. Studenti patstāvīgos darbus iesniedz līdz nodarbību plānā norādītajiem datumiem. Eksāmenu studenti kārto tikai tad, ja ir nokārtoti visi starppārbaudījumi. Starppārbaudījumi: 1. Darbs ar datu bāzēm, vietņu anotāciju apkopojuma izveide – 10%. 2. Akadēmiskās prezentācijas izstrāde un prezentēšana – 10%. 3. Prakses atskaites vai noslēguma darba noformēšana – 30%. 4. Datu statistiskā apstrāde un sakarību vizualizācija – 20%. Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens - ar profesionālo darbību vai studijām saistīta, studenta paša izvēlēta uzdevuma prezentēšana, kas apliecina kursā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences – 30%. Studentiem obligāti jāveic praktiskie darbi, patstāvīgie darbi un eksāmena darbs. Nodarbību kavējuma gadījumā praktiskos darbus studenti veic patstāvīgi un to izpildi pārrunā ar docētāju konsultāciju laikā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | 1. Zina profesionālajai darbībai un studijām noderīgus datu un informācijas vākšanas un apstrādes digitālos rīkus un to izmantošanas iespējas; 2. Izprot digitālo rīku izmantošanas iespējas profesionālajā komunikācijā un sadarbībā. | ||||||||
Prasmes: | 1. Vāc profesionālajai darbībai un studijām noderīgu informāciju elektroniskajās datu bāzēs; 2. Izmanto digitālos rīkus profesionālajā darbībā un studijās nepieciešamo dokumentu (prakses atskaites vai studiju noslēguma darba) izstrādei; prezentāciju sagatavošanai un to prezentēšanā; 3. Veic datu statistisko apstrādi un iegūto rezultātu grafisko attēlošanu. | ||||||||
Kompetences: | Izvēlas piemērotus digitālos rīkus un tos izmanto profesionālās darbības un studiju uzdevumu izpildei. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Information design : research and practice / edited by Black. London; New York : Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. xvi, 750 lpp | ||||||||
2 | Karnītis, E. Informācijas sabiedrība – Latvijas iespējas un uzdrošināšanās. Rīga : Pētergailis, 208 lpp. | ||||||||
3 | Logins, J. Informācijas tehnoloģija. E-studiju kurss LU Moodle vidē. Nodarbību materiāli. 2021. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Data science & big data analytics : discovering, analyzing, visualizing and presenting data / EMC Education Services. Indianapolis, IN : John Wiley and Sons, 2014. xviii, 410 lpp. | ||||||||
2 | Dorner, D. G. Information needs analysis: principles and practice in information organizations. London : Facet Publishing, 2015. xvii, 269 lpp. | ||||||||
3 | Pierson, L. Data science for dummies / by Lillian Pierson ; foreword by Jake Porway, Founder and Executive Director of DataKind. Hoboken, New Jersey : For Dummies, a Wiley Brand, [2015]. xvi, 384 lpp. | ||||||||
4 | Trochim, W. M. Research methods : the essential knowledge base. [2nd edition]. Boston, MA : Cengage Learning, ©2016. xxii, 422 lpp. Tiešsaistes resurss. | ||||||||
5 | Ware, C. Information visualization: perception for design / Colin Ware. Fourth edition. Philadelphia : Elsevier, Inc, 2020. xviii, 538 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | E-learning and Education (eleed) Journal. Pieejams tiešsaistē: http://eleed.campussource.de/ | ||||||||
2 | The Electronic Journal of e-Learning. Pieejams tiešsaistē: http://www.ejel.org/main.html | ||||||||
3 | Top Tools for Learning. Pieejams tiešsaistē: https://www.toptools4learning.com/home/ |