Pārlekt uz galveno saturu

Uztura psiholoģija un neirotiskie ēšanas traucējumi

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.03.2024 14:58:50
Par studiju kursu
Kursa kods:LU_018LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Lolita Vija Neimane
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Veselības un sporta zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)10Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas20
Nodarbības (skaits)2Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas4
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mērķis:
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads par cilvēka ēšanas traucējumiemLekcijas1.00cits
2Predisponējošie faktori ēšanas traucējumiemLekcijas1.00cits
3Ēšanas traucējumu cēloņiLekcijas1.00cits
4Diagnozes kritēriji ēšanas traucējumiemLekcijas1.00cits
Nodarbības2.00cits
5Etioloģija un neirotiskās anoreksijas sekasLekcijas1.00cits
6Neirotiskās anoreksijas ārstēšana.Lekcijas1.00cits
7Etioloģija un sekas neirotiskai bulīmijaiLekcijas1.00cits
8Neirotiskās bulīmijas ārstēšanaLekcijas1.00cits
9Kompulsīvās pārēšanās traucējumiLekcijas1.00cits
10Ēšanas traucējumu novēršanaLekcijas1.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiek organizēts individuāli. Studenta patstāvīgi veicamie darba uzdevumi: 1) studēt ar studiju kursa tēmām saistīto mācību un zinātnisko literatūru; 2) sagatavot semināriem ziņojumus - izmantojot specializēto zinātnisko literatūru, aprakstīt un analizēt neirotisko ēšanas traucējumu situāciju vai gadījumu; Patstāvīgā darba uzdevumi tiek veikti atbilstoši pasniedzēja noteiktajiem termiņiem.
Vērtēšanas kritēriji:
Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr.141, Nr.512, Nr.240 un LU Senāta 29.06.2015. lēmumu Nr. 211, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte; iegūtās prasmes; iegūtā kompetence atbilstīgi plānotajiem studiju rezultātiem. Lekciju apmeklējums nav obligāts. Semināra apmeklējums un aktīva piedalīšanās - obligāta. Starppārbaudījumi: 1. Uzstāšanās seminārā (20%); 2. Semestra darbs (rakstisks referāts) - (30%); Noslēguma pārbaudījums: 3. Rakstisks eksāmens (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Zina, ka pastiprinātas uzmanības pievēršana ķermeņa svaram mijiedarbojas ar indivīda psiholoģiskajiem faktoriem, izsaucot virkni ēšanas traucējumu, t.sk. neirotisko anoreksiju, neirotisko bulīmiju, kompulsīvo pārēšanos un citus traucējumus; Padziļināti izprot jaunākās atziņas un pieejas par profesionālām ar ēšanas traucējumiem saistītām metodoloģijām.
Prasmes:Atpazīst ēšanas traucējumu pazīmes un precīzi novērtē to smaguma pakāpi.
Kompetences:Plāno pacientu ar ēšanas traucējumiem klīnisko izmeklēšanu un speciālistu konsultācijas. Atpazīst ēšanas traucējumu simptomus un iegūtās zināšanas pielieto pacienta ēšanas traucējumu novēršanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Costin, C. The Eating Disorder Sourcebook, 3rd ed. (2007)
2Levitt, J.L. et al. Self-Harm Behavior and Eating Disorders: Dynamics, Assessment and Treatment (2004)
3Walsh, T. et al. Handbook of Assessment and Treatment of Eating Disorders (2016); 4.Yager, J. et al. Practice Guidline for the Treatment of Patients with Eating Disorders, 3rd ed. (2012).
Papildu literatūra
1Birmingham, C.L. et al. Medical Management of Eating Disorders: A Practical Handbook for Healthcare Professionals (2004);
2Introduction to Eating Disorders (2016) http://www.merckmanuals.com 3.Wonderlich, S. et al. AED Review of Eating Disorders (2005).
Citi informācijas avoti
1ClinicalKey.com (medicīniskās zinātniskās literatūras datu bāze)
2Eating Disorders: The Journal of Treatment and Prevention
3International Journal of Eating Disorders
4http://www.parentsmedguide.org/physiciansmedguide.htm#17 (Parents MedGuide).