.
Izglītības psiholoģija un metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.02.2021 16:50:16
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_062 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 5.00 | ECTS: | 7.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Pedagoģiskā psiholoģija | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Circenis | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 18 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 36 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 60 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | pedagoģija, vispārīgā psiholoģijā. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt jaunāko teorētisko zināšanu apguvi par izglītības psiholoģijas un metodoloģijas jautājumiem un sekmēt šo zināšanu izmantošanu profesionālajā darbībā veselības aprūpē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads izglītības psiholoģijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Mācīšanās teorijas (vispārīgs apskats). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Biheiviorālā pieeja izglītības psiholoģijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kognitīvā pieeja izglītības psiholoģijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Humānistiskā pieeja izglītības psiholoģijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Citas pieejas izglītības psiholoģijā (pshodinamiskā u. c.). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Alternatīvās pedagoģijas pieeju vispārīgs raksturojums izglītības psiholoģijas konetkstā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Vecumposmu īpatnības izglītības psiholoģijas kontekstā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Cilvēka kognitīvās sfēras un procesu attīstība dzīves gaitā (dažādu teoriju skatījumā). | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
10 | Motivācija un vajadzības izglītībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Mērķi un uzdevumi izglītībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Rezultātu izvērtēšana izglītībā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Mācīšanās process, mācīšanas stili, pieredzes un zināšanu nozīme mācīšanās procesā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
14 | Konsultēšana un profesionālā komunikācija izglītošanas procesā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Biheiviorālā pieeja izglītībā (pētījumi un pieredze). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
16 | Kognitīvā pieeja izglītībā (pētījumi un pieredze). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
17 | Humānistiskā pieeja izglītībā (pētījumi un pieredze). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
18 | Psihodinamiskā pieeja un alternatīvās pedagoģijas izglītībā (pētījumi un pieredze). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
19 | Motivācija un vajadzības izglītībā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
20 | Konsultēšana un profesionālā komunikācija izglītošanas procesā. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studenti patstāvīgi meklē, lasa un analizē zinātniskus rakstus par izglītības psiholoģijas un metodoloģijas tēmām. Kursa laikā studenti gatavo prezentācijas un kopsavilkumu par izvēlētu problēmu izglītības psiholoģijā, prezentē to eksāmenā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Patstāvīgi sagatavoti darbi un to prezentēšana studiju kursa gaitā (20%) un noslēguma pārbaudījums (kopsavilkums-prezentācija) (80%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un izpratni par izglītības psiholoģiju un metodēm, apakšnozarēm un virzieniem, uzdevumiem, pētījumu problemātiku, mācību motivāciju un dažādiem motivēšanas veidiem mācību procesa laikā, mācīšanās rezultātu novērtēšanas veidiem un pašnovērtēšanu. | ||||||||
Prasmes: | Pratīs analizēt radušās problēmas mācību procesa laikā un veikt atbilstošas izmaiņas, lai uzlabotu mācīšanās procesu, veidot motivējošu un atbalstošu mācīšanās vidi, sadarboties un efektīvi vadīt komunikāciju izglītošanas procesa ietvaros. | ||||||||
Kompetences: | Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi pielietot iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā, situācijās, kas saistītas ar izglītošanas procesu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Geidžs N. L., Berliners D. C. Pedagoģiskā psiholoģija. Zvaigzne ABC | ||||||||
2 | Лефранцуа Ги. Психология для учителя. Санкт-Петербург 2005 | ||||||||
3 | Lieģeniece D. Ievads andragoģijā. Rīga, RaKa 2002 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Contemporary Theories of Learning. Illeris K. (ed.) London and New York: Routledge, 2009. | ||||||||
2 | Jensen E. Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, 2005. | ||||||||
3 | Frey H., Ketteridge S., Marshall S. (ed.). A handbook for teaching and learning in higher education: enhancing academic practice. London: Routledge, 2009. | ||||||||
4 | Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC 1999 | ||||||||
5 | Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Zvaigzne ABC | ||||||||
6 | Pļavniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa 2002 | ||||||||
7 | Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Izglītības soļi SIA | ||||||||
8 | Plaude I. Sociālā pedagoģija. Rīga, RaKa 2001 | ||||||||
9 | Квинн В.Н. Прикладная психология. Санкт-Петербург 2002 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.mhhe.com/socscience/education/elliott/book/defin… |