Pārlekt uz galveno saturu

Izglītības psiholoģija un metodes

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.02.2021 16:50:16
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_062LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:5.00ECTS:7.50
Zinātnes nozare:Psiholoģija; Pedagoģiskā psiholoģijaMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristaps Circenis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)18Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas36
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas60
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
pedagoģija, vispārīgā psiholoģijā.
Mērķis:
Sekmēt jaunāko teorētisko zināšanu apguvi par izglītības psiholoģijas un metodoloģijas jautājumiem un sekmēt šo zināšanu izmantošanu profesionālajā darbībā veselības aprūpē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads izglītības psiholoģijā.Lekcijas1.00auditorija
2Mācīšanās teorijas (vispārīgs apskats).Lekcijas1.00auditorija
3Biheiviorālā pieeja izglītības psiholoģijā.Lekcijas1.00auditorija
4Kognitīvā pieeja izglītības psiholoģijā.Lekcijas1.00auditorija
5Humānistiskā pieeja izglītības psiholoģijā.Lekcijas1.00auditorija
6Citas pieejas izglītības psiholoģijā (pshodinamiskā u. c.).Lekcijas1.00auditorija
7Alternatīvās pedagoģijas pieeju vispārīgs raksturojums izglītības psiholoģijas konetkstā.Lekcijas1.00auditorija
8Vecumposmu īpatnības izglītības psiholoģijas kontekstā.Lekcijas1.00auditorija
9Cilvēka kognitīvās sfēras un procesu attīstība dzīves gaitā (dažādu teoriju skatījumā).Lekcijas4.00auditorija
10Motivācija un vajadzības izglītībā.Lekcijas1.00auditorija
11Mērķi un uzdevumi izglītībā.Lekcijas1.00auditorija
12Rezultātu izvērtēšana izglītībā.Lekcijas1.00auditorija
13Mācīšanās process, mācīšanas stili, pieredzes un zināšanu nozīme mācīšanās procesā.Lekcijas2.00auditorija
14Konsultēšana un profesionālā komunikācija izglītošanas procesā.Lekcijas1.00auditorija
15Biheiviorālā pieeja izglītībā (pētījumi un pieredze).Nodarbības2.00auditorija
16Kognitīvā pieeja izglītībā (pētījumi un pieredze).Nodarbības2.00auditorija
17Humānistiskā pieeja izglītībā (pētījumi un pieredze).Nodarbības2.00auditorija
18Psihodinamiskā pieeja un alternatīvās pedagoģijas izglītībā (pētījumi un pieredze).Nodarbības2.00auditorija
19Motivācija un vajadzības izglītībā.Nodarbības2.00auditorija
20Konsultēšana un profesionālā komunikācija izglītošanas procesā.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studenti patstāvīgi meklē, lasa un analizē zinātniskus rakstus par izglītības psiholoģijas un metodoloģijas tēmām. Kursa laikā studenti gatavo prezentācijas un kopsavilkumu par izvēlētu problēmu izglītības psiholoģijā, prezentē to eksāmenā.
Vērtēšanas kritēriji:
Patstāvīgi sagatavoti darbi un to prezentēšana studiju kursa gaitā (20%) un noslēguma pārbaudījums (kopsavilkums-prezentācija) (80%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas un izpratni par izglītības psiholoģiju un metodēm, apakšnozarēm un virzieniem, uzdevumiem, pētījumu problemātiku, mācību motivāciju un dažādiem motivēšanas veidiem mācību procesa laikā, mācīšanās rezultātu novērtēšanas veidiem un pašnovērtēšanu.
Prasmes:Pratīs analizēt radušās problēmas mācību procesa laikā un veikt atbilstošas izmaiņas, lai uzlabotu mācīšanās procesu, veidot motivējošu un atbalstošu mācīšanās vidi, sadarboties un efektīvi vadīt komunikāciju izglītošanas procesa ietvaros.
Kompetences:Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie būs spējīgi pielietot iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā, situācijās, kas saistītas ar izglītošanas procesu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Geidžs N. L., Berliners D. C. Pedagoģiskā psiholoģija. Zvaigzne ABC
2Лефранцуа Ги. Психология для учителя. Санкт-Петербург 2005
3Lieģeniece D. Ievads andragoģijā. Rīga, RaKa 2002
Papildu literatūra
1Contemporary Theories of Learning. Illeris K. (ed.) London and New York: Routledge, 2009.
2Jensen E. Teaching with the brain in mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, 2005.
3Frey H., Ketteridge S., Marshall S. (ed.). A handbook for teaching and learning in higher education: enhancing academic practice. London: Routledge, 2009.
4Gudjons H. Pedagoģijas pamatatziņas. Rīga, Zvaigzne ABC 1999
5Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Zvaigzne ABC
6Pļavniece M., Škuškovnika D. Sociālā psiholoģija pedagogiem. Rīga, RaKa 2002
7Jurgena I. Vispārīgā pedagoģija. Izglītības soļi SIA
8Plaude I. Sociālā pedagoģija. Rīga, RaKa 2001
9Квинн В.Н. Прикладная психология. Санкт-Петербург 2002
Citi informācijas avoti
1http://www.mhhe.com/socscience/education/elliott/book/defin…