.
Vadības psiholoģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.02.2021 11:22:59
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_295 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija; Vispārīgā psiholoģija | Mērķauditorija: | Māszinības; Pedagoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lāsma Novika | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā psiholoģija | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studējošajiem zināšanas par līderības (vadības) psiholoģiskajiem aspektiem, līderības (vadības) nozīmi organizāciju darbā un komandu sniegumā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Līderība (vadība) organizācijas kontekstā: organizācijas kultūra, līdera (vadītāja) loma, personība, līdera (vadītāja) izaicinājumi | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
2 | Līdera (vadītāja) loma komandā: lomas un atbildības, attiecību veidošana komandā un komandas attīstība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Līderības (vadības) efektivitāte: autoritāte, ietekme, vara un pārmaiņu vadība | Lekcijas | 3.00 | auditorija | |||||
4 | Seminārs par aktuālajiem izaicinājumiem vadībā | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Patstāvīgo darbu prezentācijas un diskusija | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie izpēta un salīdzina dažādas vadības teorijas, kas tiek izmantotas vadības psiholoģijā. Veikto analīzi studējošie tālāk izmanto seminārā. Studējošie sagatavo un prezentē pētījumu līderības (vadības) psiholoģijas jomā, veicot praktisku līderības (vadības) procesa analīzi organizācijā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva dalība nodarbībās (10%), patstāvīgo darbu prezentācijas – studējošie sagatavo un prezentē pētījumu vadības psiholoģijas jomā (50%), semestra beigās – eksāmens (40%). Kursa noslēgumā studenti aizpilda kursa novērtējuma anketas. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūs zināšanas par līderības (vadības) psiholoģiskajiem aspektiem, par līderības (vadības) lomu indivīda, komandu un organizācijas sniegumā. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie spēs identificēt un analizēt izaicinājumus, kas saistīti ar līderības (vadības) procesiem organizācijās. | ||||||||
Kompetences: | Pēc studiju kursa apgūšanas studējošie spēs izvērtēt līderības (vadības) psiholoģiskos aspektus organizācijās, identificēt un analizēt ar līderību (vadību) saistītās problēmas, to cēloņus, kā arī rast iespējamos risinājumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Haslam S.A. The New Psychology of Leadership: Identity, Influence and Power, Psychology Press (New York), 2011 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Schein E. Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass (San Francisco), 2010 | ||||||||
2 | Popper M. Leaders who transform society: What drives them? Why we are attracted?, Praeger publishers (Westport, USA), 2005 |