Pārlekt uz galveno saturu

Pētniecības metodes aprūpē I

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.02.2023 16:34:48
Par studiju kursu
Kursa kods:MDAK_299LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Veselības aprūpeMērķauditorija:Māszinības
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Inga Millere
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Māszinību un dzemdību aprūpes katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakatrsu[pnkts]lv, +371 67061568
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas48
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Zināšanas aprūpes studiju priekšmetos, informātika, statistika.
Mērķis:
Padziļināt maģistrantu pētniecības procesa izpratni par dažādiem pētijuma veida dizainiem un pilnveidot prasmi veikt pētniecības pamatprincipiem atbilstošu patstāvīgu pētījumu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
2Pētījuma konceptuālais un teorētiskais modelis.Lekcijas2.00cits
Nodarbības1.00cits
3Pētijumu dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksē.Lekcijas2.00cits
Nodarbības1.00cits
4Kvalitatīvs pētijums un tā dizaini. Vēsturisks, Darbības pētījums un Gadijuma analīze to pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.Lekcijas2.00cits
Nodarbības2.00cits
5Metaanalīze, Sistemātisks pārskats- pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
6Šķērsgriezuma aprakstošs un Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
7Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.Lekcijas1.00cits
Nodarbības1.00cits
8Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
9Randomizēts un Kohortu pētījums , tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Pētījuma projekta konceptuālais un teorētiskais modelis.Nodarbības2.00cits
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Darbs ar mācību literatūru, lai iegūtu padziļinātas zināšanas par pētniecību un dažādiem pētījuma dizainiem. Darbs ar zinātnisko literatūru – zinātnisko rakstu, kuri atspoguļo dažādus pētījumu dizianus veselības aprūpē un medicīnā meklēšana datu bāzēs, rakstu analīze, novērtēšana atbisltoši kritērijiem, aprakstīšana un apraksta iesniegšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Vērtēšanas kritēriji: 1) starpieskaite – kontroldarbs (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 2) pētījuma analīze (rakstiski) un prezentācija pēc dotajiem kritērijiem (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 3) specifiska pētījuma dizaina veida apraksts (rakstiski) un prezentācija.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Mutisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs novērtēt dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē.
Kompetences:Argumentēt un pamatot ar zinātniskiem pierādījumiem aprūpes prakses norises. Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu un izvēlēties atbilstošu pētījuma dizainu praktiskam pētījumam veselības aprūpes jomā.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Mārtinsone K., Pipere, A. Zinātniskās darbības metodoloģija:starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU, 2021.
2Mārtinsone, K. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. (akceptējams izdevums)
3Kroplijs, Artūrs. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska. Rīga: RaKa, 2010. (akceptējams izdevums)
4Kristapsone, S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā: mācību grāmata augstskolu sociālo zinātņu studiju programmu studentiem. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. (akceptējams izdevums)
5Geske, A., Grīnfelds, A. Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. (akceptējams izdevums)
6Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2018.
7Ārvalstu studentiem/For international students:
8Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2018.
Papildu literatūra
1Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp.
2Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp.
3Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010.
4Barbara, D., Logan, J. Reading Research: a User-friendly Guide for Nurses and Other Health Professionals. Toronto: Mosby/Elsevier, 2018.
5Houser, J. Nursing Research: Reading, Using, and Creating Evidence. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2015.
6Davies, Martin Brett. Doing a Successful Research Pproject: Using Qualitative or Quantitative Methods, New York: Palgrave Macmillan, 20014.
7Taylor, S. J. (2015). Introduction to qualitative research methods : A guidebook and resource. John Wiley & Sons, Incorporated.
8Boswell, C., Cannon S. Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2020.
9Schneider, Z., Whitehead, D., Elliott, D. Nursing & Midwifery Research: Methods and Appraisal for Evidence-based Practice. Sydney; New York: Mosby/Elsevier, 2007.
10Bruce, N., Pope, D., & Stanistreet, D. (2018). Quantitative methods for health research : A practical interactive guide to epidemiology and statistics. John Wiley & Sons, Incorporated.
11Lopes R.D., & Harrington R.A.(Eds.), (2013). Understanding Clinical Research. McGraw Hill. https://accessmedicine-mhmedical-com.db.rsu.lv/content.aspx…
12De, C. M. (Ed.). (2014). Nursing research using historical methods : Qualitative designs and methods in nursing. Springer Publishing Company, Incorporated.
13Turabian, Kate L., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: London University of Chicago Press, 2018.
14Gerrish, K., Lacey, A. The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2015.
15Gillham, B. (2000). Case study research methods. Bloomsbury Publishing Plc.
16Ārvalstu studentiem/For international students:
17Boswell, C., Cannon S. Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2020.
18Gerrish, K., Lacey, A. The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2015.
19Turabian, Kate L., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: London University of Chicago Press, 2018.