.
Pētniecības metodes aprūpē I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:22.02.2023 16:34:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_299 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Millere | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Zināšanas aprūpes studiju priekšmetos, informātika, statistika. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt maģistrantu pētniecības procesa izpratni par dažādiem pētijuma veida dizainiem un pilnveidot prasmi veikt pētniecības pamatprincipiem atbilstošu patstāvīgu pētījumu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Pētījumu plānošanas, organizācijas un realizācijas ētiskie aspekti. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
2 | Pētījuma konceptuālais un teorētiskais modelis. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
3 | Pētijumu dizains, klasifikācija un pielietojums aprūpes praksē. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
4 | Kvalitatīvs pētijums un tā dizaini. Vēsturisks, Darbības pētījums un Gadijuma analīze to pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. | Lekcijas | 2.00 | cits | |||||
Nodarbības | 2.00 | cits | |||||||
5 | Metaanalīze, Sistemātisks pārskats- pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
6 | Šķērsgriezuma aprakstošs un Longitudinālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
7 | Korelāciju pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. | Lekcijas | 1.00 | cits | |||||
Nodarbības | 1.00 | cits | |||||||
8 | Eksperimentālais pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Kvazieksperimentālais pētījums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
9 | Randomizēts un Kohortu pētījums , tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. Jaukto metožu pētījums, tā pielietojums un realizācijas aspekti aprūpes praksē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Pētījuma projekta konceptuālais un teorētiskais modelis. | Nodarbības | 2.00 | cits | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Darbs ar mācību literatūru, lai iegūtu padziļinātas zināšanas par pētniecību un dažādiem pētījuma dizainiem. Darbs ar zinātnisko literatūru – zinātnisko rakstu, kuri atspoguļo dažādus pētījumu dizianus veselības aprūpē un medicīnā meklēšana datu bāzēs, rakstu analīze, novērtēšana atbisltoši kritērijiem, aprakstīšana un apraksta iesniegšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Vērtēšanas kritēriji: 1) starpieskaite – kontroldarbs (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 2) pētījuma analīze (rakstiski) un prezentācija pēc dotajiem kritērijiem (vērtēšana 10 ballu sistēmā); 3) specifiska pētījuma dizaina veida apraksts (rakstiski) un prezentācija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Mutisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie zinās dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs novērtēt dažādus pētījuma dizainus, to raksturlielumus un realizācijas specifiku veselības aprūpē. | ||||||||
Kompetences: | Argumentēt un pamatot ar zinātniskiem pierādījumiem aprūpes prakses norises. Spēs patstāvīgi formulēt pētniecības jautājumu un izvēlēties atbilstošu pētījuma dizainu praktiskam pētījumam veselības aprūpes jomā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Mārtinsone K., Pipere, A. Zinātniskās darbības metodoloģija:starpdisciplināra perspektīva. Rīga: RSU, 2021. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K. Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. (akceptējams izdevums) | ||||||||
3 | Kroplijs, Artūrs. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska. Rīga: RaKa, 2010. (akceptējams izdevums) | ||||||||
4 | Kristapsone, S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā: mācību grāmata augstskolu sociālo zinātņu studiju programmu studentiem. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. (akceptējams izdevums) | ||||||||
5 | Geske, A., Grīnfelds, A. Izglītības pētniecība: mācību grāmata augstskolu izglītības un pedagoģijas profesionālo un akadēmisko studiju programmu studentiem. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds, 2006. (akceptējams izdevums) | ||||||||
6 | Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2018. | ||||||||
7 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
8 | Creswell, John W. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches, Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2018. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Spila, Daiga. Pasaules medicīnas citējamo žurnālu datubāze PubMed un informācijas meklēšanas iespējas: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2013. – 76 lpp. | ||||||||
2 | Znotiņa, Inga. Uz pierādījumiem balstītas medicīnas resursi – labāko pierādījumu meklēšana un izmantošana: Mācību materiāls informācijpratībā. – Rīga: Rīgas Stradiņa universitāte, 2014. – 49 lpp. | ||||||||
3 | Research and the World Health Organization: a History of the Advisory Committee on Health Research, 1959-1999 /World Health Organization, Geneva: World Health Organization, 2010. | ||||||||
4 | Barbara, D., Logan, J. Reading Research: a User-friendly Guide for Nurses and Other Health Professionals. Toronto: Mosby/Elsevier, 2018. | ||||||||
5 | Houser, J. Nursing Research: Reading, Using, and Creating Evidence. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2015. | ||||||||
6 | Davies, Martin Brett. Doing a Successful Research Pproject: Using Qualitative or Quantitative Methods, New York: Palgrave Macmillan, 20014. | ||||||||
7 | Taylor, S. J. (2015). Introduction to qualitative research methods : A guidebook and resource. John Wiley & Sons, Incorporated. | ||||||||
8 | Boswell, C., Cannon S. Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2020. | ||||||||
9 | Schneider, Z., Whitehead, D., Elliott, D. Nursing & Midwifery Research: Methods and Appraisal for Evidence-based Practice. Sydney; New York: Mosby/Elsevier, 2007. | ||||||||
10 | Bruce, N., Pope, D., & Stanistreet, D. (2018). Quantitative methods for health research : A practical interactive guide to epidemiology and statistics. John Wiley & Sons, Incorporated. | ||||||||
11 | Lopes R.D., & Harrington R.A.(Eds.), (2013). Understanding Clinical Research. McGraw Hill. https://accessmedicine-mhmedical-com.db.rsu.lv/content.aspx… | ||||||||
12 | De, C. M. (Ed.). (2014). Nursing research using historical methods : Qualitative designs and methods in nursing. Springer Publishing Company, Incorporated. | ||||||||
13 | Turabian, Kate L., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: London University of Chicago Press, 2018. | ||||||||
14 | Gerrish, K., Lacey, A. The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2015. | ||||||||
15 | Gillham, B. (2000). Case study research methods. Bloomsbury Publishing Plc. | ||||||||
16 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
17 | Boswell, C., Cannon S. Introduction to Nursing Research: Incorporating Evidence-Based Practice. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2020. | ||||||||
18 | Gerrish, K., Lacey, A. The Research Process in Nursing, Oxford Malden, MA: Blackwell Publishing, 2015. | ||||||||
19 | Turabian, Kate L., revised by Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams, and University of Chicago Press editorial staff. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations: Chicago Style for Students and Researchers. Chicago: London University of Chicago Press, 2018. |