.
Prakse VI
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:16.08.2022 16:07:10
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | MDAK_351 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 14.00 | ECTS: | 21.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Māszinības | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Eva Cela | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Māszinību un dzemdību aprūpes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, mdakrsu[pnkts]lv, +371 67061568 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 1 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 2 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Klīniskā farmakoloģija un medikamentozā aprūpe, klīniskās aprūpes pamati, klīniskā aprūpe, aprūpes process un māszinību teorijas, starppersonu saskarsme veselības aprūpē, prakse I, II, III, IV, V, Pedagoģija veselības aprūpē, psihiatrija un narkoloģija, vispārējā aprūpe, Ģimenes medicīna, Neiroloģija un pacientu aprūpe, Mentālā veselība un pacientu aprūpe. | ||||||||
Mērķis: | Pilnveidot un nostiprināt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, integrēt pacientu aprūpi un ar to saistītās klīniskās procedūras, atbilstoši māsu profesijas standartam, profesionālās ētikas proncipiem, klīnikas un nozares procedūrām un vadlīnijām, pacientu tiesībām. un 1., 2., 3. un 4. studiju gada programmā apgūtām zināšanām dažādās nozarēs – ķirurģiskās aprūpes māsas specialitātē, ambulatorās aprūpes māsas specialitātē, internās aprūpes māsas specialitātē, bērnu aprūpes māsas specialitātē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prakses informatīvā daļa, prakses instruktāža | Lekcijas | 1.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 1.00 | E-studiju vide | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Ievērot prakses paredzētās darba stundas un nostrādāt pilnā apjomā, aizpildīt praksē paredzēto dokumentāciju, abpusēji ierosinājumi par prakses kvalitatīvo un organizatorisko saturu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Prakses pārskata – “Prakse VI” iesniegšana, prakses novērtējums prakses vadītāja vērtējumā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Iegūt pamatzināšanas ķirurģiskās aprūpes māsas specialitātē, ambulatorās aprūpes māsas specialitātē, internās aprūpes māsas specialitātē, bērnu aprūpes māsas specialitātē. | ||||||||
Prasmes: | Pilnveidotas teorētiskās un praktiskās iemaņas, kuras nepieciešamas aprūpes plānošanai un veikšanai gan klīnikā, gan citās veselības aprūpes iestādēs, ievērojot transkulturālās aprūpes īpatnības. Veikt patstāvīgu aprūpes plāna izstrādi konkrētam pacientam un veikt aprūpi atbilstoši izvirzītajām prioritātēm – ķirurģijas, terapijas, pediatrijas nozarē. Prasmes sabiedrības un pacientu izglītošanā veselības aprūpes jautājumos. Prasmes sabiedrības un pacientu izglītošanā veselības aprūpes jautājumos. | ||||||||
Kompetences: | Spēja pielietot un izvērtēt atbilstošas klīniskās procedūras un citas aprūpes darbības – primārā, sekundārā un terciāla līmeņa pacientu aprūpē – ķirurģijas, terapijas un pediatrijas nozares pacientiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | e-studijas materiāli: Metodiskie norādījumi “Prakse VI” | ||||||||
2 | Ārvalstu studentiem/ For international students: | ||||||||
3 | Myers, Judith L.Gulanick, Meg. 2014. Nursing Care Plans: Diagnoses, Interventions, and Outcomes. Philadelphia: Mosby. EBSCOhost | ||||||||
4 | Doenges, Marilynn E., Moorhouse, Mary Frances, Murr, Alice C. 2019. Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care Across the Life Span. Philadelphia: F.A.Davis, EBSCOhost | ||||||||
5 | Wilkinson, Judith M. Treas, Leslie S.Barnett, et.al. 2016. Fundamentals of Nursing. F.A.Davis. EBSCOhost |