.
Kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.08.2020 12:48:56
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PZK_025 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 5.00 | ECTS: | 7.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Starptautiskā politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilga Kreituse | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Politikas zinātnes katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, esfpzrsu[pnkts]lv, +371 67409161 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 20 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Studējošam nepieciešamas priekšzināšanas datu apstrādei interneta vidē, jāorentējas naratīvā materiāla klasifikācijā. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir izvērtēt kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu izmantošanas iespējamību, veicot konkrētu pētniecisko darbu. Noteikt maģistra darba izstrādes metodes, iekļaujot datu ticamības pārbaudi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvalitatīvās pētniecības iespējas | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Salīdzinoša pētniecība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Gadījuma izpēte | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Statistika politikas zinātnē | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Varbūtību sadalījumi | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Sadalījuma rindas | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Datu apstrādes metodes | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Datu ticamība | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Kontentanalīze | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
10 | Korelācijas un regresijas analīze | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošie patstāvīgi veic literatūras analīzi un izstrādā par izvēlēto tēmu referātu, sagatavo un prezentē auditorijai vienu no pētnieciskajām metodēm. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētē atzīme, kuru veido referāta, prezentācijas un eksāmena vērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Studenti iegūs zināšanas par pētniecības veikšanu saistībā ar starptautiskajām attiecībām, salīdzinošo politiku un Eiropas un Latvijas politiku. • Studenti pratīs izvēlēties optimālāko darbības veidu jaunu rezultātu iegūšanai. | ||||||||
Prasmes: | • Studenti spēs pielietot praksē kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi, nosakot sev prioritāro. • Spēs veikt izvēlēto empīrisko datu klasifikāciju. | ||||||||
Kompetences: | • Pratīs iegūtos empīriskos un kvantitatīvos datus interpretēt un izdarīt teorētiskus secinājumus. • Spēs argumentēt darba hipotēzes pārbaudes rezultātus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kroplijs, A. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. Rīga: RAKA, 2004 | ||||||||
2 | Majchrzak, Ann & M. Lynne Markus. Methods for Policy Research: Taking Socially Responsible Action. Sage, 2013 | ||||||||
3 | Pjatigorskis, Aleksandrs. Kas ir politikas filosofija? Rīga, 2009 | ||||||||
4 | Thomas R. Lindlof, Bryan C. Taylor. Qualitative Communication Research Methods. 2nd Edition. Sage, 2002 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Šulmane I. Masu komunikācijas kontentanalīze. Latvijas mediju analīze. Rīga, 2005 |