.
Zinātnisko darbu izstrāde un pētniecības metodes
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 10:44:32
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PZK_071 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politika; Starptautiskā politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Lelde Metla-Rozentāle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir: 1. iepazīstināt studentus ar tām metodēm, kas tiek izmantotas politikas zinātnē, lai pētītu procesus sabiedrībā; 2. dot iespēju studentiem lasīt un izprast zinātnisko literatūru politikas jomā; 3. iepazīstināt studentus ar galvenajām sociālo pētījumu metodēm un datu analīzi; 4. dot nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai studenti patstāvīgi varētu izstrādāt paši savus pētījumu projektus un kursa darbus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadlekcija – kursa saturs un organizācija. Kas ir zinātnisks pētījums/ kas pētījumu padara zinātnisku? Ar ko populārzinātnisks pētījums atšķiras no zinātniska? | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Dažādi zinātnisko darbu veidi – tēzes konferencei, posteris (kā to vienkārši uztaisīt), zinātnisks raksts recenzējamam žurnālam, zinātnisks referāts (arī kursa un bakalaura darbs) | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Zinātniska pētījuma izstrādes uzsākšana – tēmas izvēle un pamatuzstādījumu formulēšana – tēmas aktualitāte, mērķis, uzdevumi, hipotēze. Darba teorētiskā bāze | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Individuālā pētījuma tēmas prezentācija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Pētījuma dizaina un pētījuma procesa plānošana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kvalitatīvās pētījuma metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Kvantitatīvās pētījumu metodes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Individuālā pētījuma metodes izvēle | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Patstāvīgais darbs pie datu vākšanas metodes izstrādes un datu ieguves | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Datu analīze, interpretācija, secinājumu izdarīšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Konferences tēžu struktūra un saturs. Tēžu u.c. rakstu darbu noformēšana | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Pārliecinošas prezentācijas un uzstāšanās pamatprincipi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Zinātniskas konferences simulācija – uzstāšanās konferencē, prezentējot savu pētījumu | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Jāapmeklē lekcijas – obligāti jāapmeklē 50% nodarbību. Ja apmeklējums ir mazāks par 50%, modulis ir jāklausās atkārtoti nākamajā studiju gadā par papildu samaksu. 2. Sekmīgi jānokārto semināra testi un jāpiedalās semināra diskusijā – semināra testā tiek pārbaudītas zināšanas par attiecīgās nodarbības literatūru. Diskusijā Jums ir jāspēj paust argumentēts viedoklis, kas ir balstīts uz izlasīto literatūru. 3. Jāiesniedz 9 rakstu darbu uzdevumi. Rakstu darbi ir jāiesniedz elektroniski e-studijās norādītajā termiņā. Par katru kavēto dienu atzīme tiek samazināta par vienu balli. Ja līdz kursa noslēgumam students ir iesniedzis mazāk nekā 50% no rakstu darbiem, vai, ja nesekmības vai neattaisnotu kavējumu dēļ 50% darbu ir novērtēti ar „0”, tad studentam studiju kurss ir jāapgūst atkārtoti nākamajā akadēmiskajā gadā par papildus samaksu. 4. Jāiesniedz studiju darba melnraksts, kas atbilst visām kursā izklāstītajām prasībām un demonstrē studenta spējas patstāvīgi veikt problēmas izpēti. 5. Sekmīgi jānokārto eksāmens. Eksāmens, kas sastāvēs no slēgtā tipa jautājumiem (multiple choice questions) jautājumiem, kā arī viena rakstiska uzdevuma, būs jākārto elektroniski noteiktā laikā. Studentiem jau savlaicīgi jānodrošina pieeja datoram ar interneta pieslēgumu. Ja šādas iespējas nav, eksāmenu iespējams kārtot pie RSU datoriem. Lai risinātu šo jautājumu, lūgums sazināties ar katedras sekretāri. Studentiem, kas nebūs nokārtojuši visas augstākminētās prasības un neattaisnotu iemeslu dēļ eksāmenu kārtos pavasara vai rudens sesijā, eksāmena atzīme tiks samazināta par vienu balli. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmens sastāv no divām daļām: 1. daļā iekļautie jautājumi ir ar slēgtajām atbildēm (multiple-choice questions). Pie katra jautājuma ir iekļauta instrukcija par tā aizpildīšanas veidu. Par katru pareizo atbildi tiek piešķirts 1 punkts. Kopējais iespējamais punktu skaits – 60. 1. eksāmena daļai 60 jautājumu atbildēšanai tiek dotas 45 minūtes. Lai students tiktu pielaists pie eksāmena 2. daļas, ir jāatbild pareizi uz vismaz 30% jautājumu. 2. daļā maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 40 punkti. 2. daļas izpildei paredzētais laiks: divas stundas. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Spēs identificēt atšķirības starp kvalitatīvām un kvantitatīvām pētniecības metodēm. • Spēs aprakstīt zinātnisko pētījumu metožu principus un to izmantošanas principus. • Spēs izvērtēt katras metodes priekšrocības un trūkumus attiecīgā pētījuma veikšanai. • Spēs definēt būtiskākos metožu veidus. | ||||||||
Prasmes: | • Spēs izvēlēties atbilstošāko zinātnisko literatūru izvēlētās tēmas aprakstam. • Spēs izvēlēties atbilstošāko pētījumu metodi zinātniskā pētījuma veikšanai. • Spēs veikt patstāvīgu pētījumu politikas zinātnē. • Spēs prezentēt pētījuma rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | • Spēs formulēt zinātniskā darba mērķi, uzdevumus un hipotēzi. • Spēs izstrādāt patstāvīgu pētījumu par fenomeniem politikas zinātnē un/vai starptautiskajās attiecībās. • Spēs interpretēt iegūto datu analīzi. • Spēs argumentēti aizstāvēt savu viedokli un pētījuma rezultātus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Baglione, Lisa A. Writing a Research Paper in Political Science: A Practical Guide to Inquiry, Structure and Methods. 2nd edition. Los Angeles: SAGE Publications CQ Press, 2012 | ||||||||
2 | Bryman, Alan. Social Research Methods. 4th edition.New York: Oxford University Press, 2012 | ||||||||
3 | Kellstedt, Paul M. & Guy D. Whitten, The Fundamentals of Political Science Research. 2nd edition. New York: Cambridge University Press, 2013 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Babbie, Earl. The Practice of Social Research. 6th edition. Belmont California: Wadsworth Inc, 1999 | ||||||||
2 | Bodgan, Robert and Steven Taylor. Introduction to Qualitative Research Methods. Wiley&Sons, 1984 | ||||||||
3 | Morgan, David L. Focus Groups as Qualitative Research. Newbury Park: SAGE Publications, 1988 |