Pārlekt uz galveno saturu

Sabiedriskā doma un vēlētāju uzvedība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:32
Par studiju kursu
Kursa kods:PZK_104LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Starptautiskā politika; Politikas teorijaMērķauditorija:Politikas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Mārtiņš Daugulis
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vidusskolas izglītība.
Mērķis:
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar sabiedriskās domas veidošanās pamatprincipiem, kā arī vēlētāju uzvedības veidošanās un prognozēšanas modeļiem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sabiedriskās domas pētījuma metodes un teorētiskā analīze.Lekcijas8.00auditorija
2Sabiedriskās domas mērījumu gadījumu analīze - praktiskās iemaņas un instrumenti sabidriskās domas datu interpretācijai.Nodarbības4.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa ietvaros studentiem būs jāapgūst obligātā literatūra, jāuzraksta 8 argumentētas esejas, jāuzraksta referāts, jāpiedalās praktiskajās nodarbībās (semināros) un jānokārto eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji:
- līdzdalība un atbilžu kvalitāte semināros 20%; - kopsavilkumu un semināru jautājumu rakstiska analīze 40%; - referāts 20%; - eksāmena atzīme 20%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sabiedriskās domas pētniecības teorētiskās un metodoloģiskās zināšanas; vēlētāju uzvedības principi – komunikācijas, mārketinga, tirgzinības un politoloģijas starpdisciplinārā pieeja.
Prasmes:Analītiskas spējas kritiski izvērtēt sabiedrisko domu un vēlētāju uzvedību, kā arī veikt prognozes, kas piesaistītas konkrētam politiskam impulsam (vēlēšanām).
Kompetences:Spēja apvienot kritisko domāšanu, zināšanas par politikas procesiem, mārketinga, komunikācijas un tirgzinību praktiskos aspektus politoloģiska pētījuma mērķa sasniegšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1A.Vorobjovs. Sociālā psiholoģija. R., 2003.
2Butterick, Keith Introducing public relations :theory and practice. Los Angeles [etc.] : Sage, 2011.
3Consumer behavior: the psychology of marketing. http://www.consumerpsychologist.com/
4Gilpin, R. Global Political Economy. Princeton: Princeton University Press, 2001.
5Jevons, W.S. The theory of political economy. New York: Elibron, 2006.
6Karpova Ā. Personība.Teorijas un to radītāji. R., 1997.
7Keynes, J.M. The general theory of employment, interest and money. - London: Prometheus Books, 1997.
8Lees-Marshment, Jennifer. Political marketing :principles and applications /Jennifer Lees-Marshment.London ; New York : Routledge, 2009.
9Marx, K. A Contribution to the Critique of Political economy. - New York, International Publishers, 1979.
10Myers D.Social Psychology, 9 ed., 2010
11Political Parties & Electoral Change. Ed. by Mair, P., Muller, W.C., Plasser, F. - London, Thousand Oaks; New Delhi: SAGE.
Papildu literatūra
1Political Parties. Old Concepts and New Challenges. Ed. by Gunther, R., Montero, J. R., Linz, Juan J. - Oxford University Press, 2002.
2Reņģe V. Sociālā psiholoģija.R., 2002
3Rima, I. Development of economic analysis. - London: Routledge, 2009.
4Routledge handbook of political management /edited by Dennis W. Johnson. New York ; London : Routledge, 2009.
5S.Omārova.Cilvēks dzīvo grupā. R.,2002.
6Sartori, G. Parties and Party Systems: a Framework for Analysis. - Colchester, 2005.
7Ware, A. Political Parties and Party Systems. - Oxford, 1996.
8Wilcox, Dennis L. Public relations :strategies and tactics. Boston, MA : Pearson/Allyn and Bacon, 2012