Pārlekt uz galveno saturu

Vēlēšanu kampaņu menedžements

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:37
Par studiju kursu
Kursa kods:PZK_105LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Starptautiskā politikaMērķauditorija:Politikas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Egils Zariņš
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Izpratne par politiskām partijām un to darbības mērķiem, funkcijām.
Mērķis:
Veicināt izpratni par vēlēšanu kampaņas organizēšanas procesu, vēlēšanu kampaņas veidošanu un vadību, ņemot vērā Latvijas specifiskos apstākļus.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads par vēlēšanu veiksmīgu kampaņu organizēšanuLekcijas1.00auditorija
2Vēlēšanu kampaņas ietvara definēšanaLekcijas1.00auditorija
3Ziņojums par izvēlētās politiskās partijas vai apvienības Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu kampaņas ietvaruNodarbības1.00auditorija
4Vēlēšanu kampaņas mērķu definēšana, kandidātu izvēle un izpēte, potenciālā vēlētāja kategorijas izvēle un izpēteLekcijas1.00auditorija
5Kampaņas ziņojuma veidošanaLekcijas1.00auditorija
6Ziņojums par izvēlētās partijas vai apvienības Rīgas ārkārtas vēlēšanu kampaņas izvēlēto mērķauditoriju, tās raksturojumu, kampaņas ziņojumu, devīzi un aktuālajām tēmāmNodarbības1.00auditorija
7Vēlēšanu kampaņu resursi un to aizvietojamībaLekcijas1.00auditorija
8Vēlēšanu kampaņas norise, tās uzraudzība un pārvaldībaLekcijas1.00auditorija
9Vēlēšanu kampaņas aktivitāšu plāna demonstrācijaNodarbības1.00auditorija
10Pieredze Eiropas Parlamenta vēlēšanu kampaņāLekcijas2.00auditorija
11Vēlēšanu kampaņas kopsavilkuma demonstrācijaNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studiju kursa ietvaros studentiem jāizstrādā patstāvīgs projekts – vēlēšanu kampaņas analīze un plāns, atbilstoši lekcijās apgūtajam un japrezentē katra daļa semināros. Noslēgumā jāizstrādā gala darbs – referāts, kurā tiek aprakstīta plānotā vēlēšanu kampaņa.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala atzīmi veido visu atzīmju summa. Zināšanas tiek vērtētas 10 ballu sistēmā. Gala atzīmi sastāda: 1) līdzdalība un atbilžu kvalitāte semināros – 40% 2) referāts – 30% 3) eksāmens – 30%
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Vēlēšanu kampaņas nozīmes un ietekmējošo faktoru pārzināšana. Izpratne par vēlēšanu tipoloģiju un kampaņu veidiem. Izpratne par procesu mijiedarbību sabiedrībā un politikā.
Prasmes:Analītiskas un organizatoriskās spējas vēlēšanu kampaņas organizācijas un norises kontekstā.
Kompetences:Spēja apvienot kritisko domāšanu, zināšanas par vēlēšanu organizācijas procesiem, salīdzināt pieejas un sniegt risinājumus efektīvai vēlēšanu organizācijai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1J.Brian O’Day. Polititical Campaign Planning manual.
2Pašvaldību vēlēšanu likums
3Rīgas domes atlaišanas likums
4Politisko organizāciju (partiju) finansēšanas likums
5Saeimas vēlēšanas likums
6Eiropas Parlamenta vēlēšanu likums
Papildu literatūra
1Vēlēšanu kampaņas sociālos medijos BlueState kompānijas mājas lapa
Citi informācijas avoti
1Informācija par politisko partiju finansēšanu KNAB mājas lapa
2Centrālās vēlēšanu komisijas mājas lapa
3Iedzīvotāju reģistra statistika
4Vēlētāju aktivitāte
5Statistika par iedzīvotajiem dažādā griezumā Centrālās Statistikas pārvaldes DB