.
Diplomātiskais protokols un lietišķā etiķete
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.02.2024 11:50:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PZK_143 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Politika | Mērķauditorija: | Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sintija Stipre | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 10 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 20 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Sekmīgai studiju kursa apguvei studentiem jābūt priekšzināšanām par starptautisko attiecību veidošanas pamatprincipiem un attīstību, ārpolitikas veidošanas pamatprincipiem un diplomātijas pamatiem. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar diplomātiskā protokola nozīmi starpvalstu attiecību veidošanā, veidot izpratni par diplomātiskā korpusa amatpersonām un apskatīt lietišķās etiķetes atšķirības dažādās kultūrās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Diplomātiskā protokola un lietišķās etiķetes jēdziens. Valsts protokols. Valsts augstākās amatpersonas. Diplomātu darba specifika un protokola nozīme tajā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Diplomātiskā dienesta struktūra. Atšķirības starp diplomātisko pārstāvniecību un konsulāro iestādi. Diplomātiskie rangi. Goda konsulu kompetence. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Diplomātiskais korpuss. Diplomātiskais saraksts. Dīns un tā funkcijas. Protokolārā kārtība, tās veidi. Grupas foto veidošanas principi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Valsts himnas etiķete. Karogu protokolārā kārtība. Karogu rindas veidošanas principi. Valsts simbolu lietošanas principi oficiālos pasākumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Seminārs par 1. – 4. nodarbības tēmām – teorētiskie un praktiskie uzdevumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Vizīšu veidi un kategorijas. Vizītes programmas struktūra. Oficiālo dāvanu izvēle, pasniegšanas etiķete. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Pieņemšana. Ielūgums un atbilde uz to. Viesu sagaidīšana. Receiving line būtība. Sasveicināšanās un atvadīšanās. Rokasspiediena etiķete. Iepazīšanās, saviesīgas sarunas saviesīgos pasākumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Seminārs par 6. un 7. nodarbības tēmām – teorētiskie un praktiskie uzdevumi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Apģērbu kodi. Aksesuāru izvēle. Pasākuma raksturam atbilstoša apģērba koda izvēle. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Oficiālas ēdienreizes organizēšana. Galda kultūra. Tosti. Goda viesa statuss un pienākumi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Seminārs par apģērbu kodiem un oficiālas ēdienreizes rīkošanu. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Diplomātiskā un lietišķā sarakste. Protokolārās sarakstes specifika. Sarakstes valoda. Uzrunas formas. Vizītkaršu veidi. Cieņas apliecinājuma kartes. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Telefonsarunas etiķete. Sēru etiķete. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Mājasdarba iesniegšana. Praktisko uzdevumu demonstrēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studentiem ir detalizēti jāizstudē obligātā literatūra, patstāvīgi jāsagatavo mājās uzdotie uzdevumi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Zināšanas tiek vērtētas 10 ballu sistēmā. Gala vērtējumu sastāda līdzdalība semināros, mājasdarbu un pārbaudes darbu vērtējumu un eksāmena atzīme. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas par lietišķās etiķetes un diplomātiskā protokola nozīmi oficiālajā saziņā starp valstīm un amatpersonām. Zināšanas par diplomātiskā un konsulārā dienesta struktūru, goda konsulu kompetenci. Zināšanas par oficiālo dāvanu izvēles kritērijiem un pasniegšanas etiķeti, zināšanas par oficiālas ēdienreizes rīkošanas principiem, kā arī goda viesa lomu un pienākumiem. Studenti iegūs zināšanas par sēru etiķeti, tostarp līdzjūtību grāmatas noformēšanu un līdzjūtības izteikšanas etiķeti. Studentiem tiks sniegtas zināšanas par uzvedību pieņemšanā. Studenti iegūs zināšanas par vizītkaršu veidiem un to lietošanas etiķeti, par telefonsarunu etiķeti, zināšanas par apģērbu kodiem. Teorētiskās zināšanas tiks nostiprinātas semināros, veicot praktiskus uzdevumus. | ||||||||
Prasmes: | Prasmes piemērot uzvedības normas un neverbālos žestus oficiālajā komunikācijā ar dažādu valstu oficiālajiem pārstāvjiem gan biznesa, gan diplomātiskajā vidē. Prasme organizēt oficiālus pasākumus, vizītes un ēdienreizes, prasme protokolāri sagaidīt un apkalpot viesus, sastādīt lietišķās sarakstes dokumentu un veikt protokolāro saraksti. Prasme veidot karogu rindu saskaņā ar etiķeti un sastādīt personu grupu oficiālajam foto. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa ietvaros studenti papildinās savu kompetenci diplomātiskajā protokolā kā īpašā starpvalstu attiecību regulējošā normu kopumā, iegūs priekšstatu par tā nozīmi un praktisko izpausmi, kā arī iegūs plašākas kompetences par lietišķās etiķetes nozīmi biznesa komunikācijā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Feltham R.G. Diplomatic Handbook. 8ht edition. Martinus Nijhoff Publishers. Leiden, Boston, 2004 | ||||||||
2 | Odiņa A. Protokols. Rīga: Paraugtipogrāfija, 1998 | ||||||||
3 | Odiņa A. Lietišķās un oficiālās uzvedības grāmata. Rīga: Apgāds Zelta grauds, 2011 |