.
Rehabilitācijas organizācija, integrācija un pakalpojumu veidi; veselības tūrisms un mārketings
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.08.2022 13:34:48
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_193 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sporta medicīna un rehabilitoloģija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Signe Tomsone | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 4 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 48 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomija, Fizioloģija, Fizikālā medicīna un rehabilitācijas pamati, Dabas zinības, Ekonomikas pamati. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt izpratni par mūsdienīgu – holistisku skatījumu uz cilvēka veselības jautājumiem; sekmēt visaptverošu izpratni par medicīniskas un sociālās rehabilitācijas mērķiem, uzdevumiem un praktisko lietošanu medicīniskā un sociālā aspektā – Latvijā, Eiropā un pasaulē. Attīstīt izpratni par rehabilitācijas pakalpojumu mārketinga organizēšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rehabilitācijas nozares vēsture un attīstības perspektīvas. Rehabilitācijas filozofija un ētika. Aktuālais tiesiskais regulējums veselības aprūpē un sociālo pakalpojumu jomā, t.sk. rehabilitācijā. | Lekcijas | 2.00 | E-studiju vide | |||||
Nodarbības | 2.00 | E-studiju vide | |||||||
2 | Galveno jēdzienu rehabilitācijā skaidrojums: funkcionēšana, invaliditāte, dzīves kvalitāte, neatkarība, rehabilitācijas iznākums, darba spējas u.c. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
3 | Medicīniskās un sociālās rehabilitācijas integrācija un pakalpojumu veidi. Uz klientu/pacientu orientēta pieeja rehabilitācijā. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Rehabilitācijas pakalpojumu organizācijas starptautiskā klasifikācija (ICSO_R) | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Veselības tūrisma nozīme valsts ekonomikā, tendences pasaules veselības tūrisma attīstībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Veselības tūrisma nozares organizācija, pakalpojuma (tūrisma produkta) specifika un ar nozari saistītie normatīvie akti. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Uzņēmuma mārketings un tā stratēģijas izvēle un sagatavošana. Rehabilitācijas tūrisma pakalpojumu pārdošanas kanāli. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Nostiprināt lekciju materiālu, lasot norādītos avotus un aktīvi piedaloties praktiskajās nodarbībās; situācijas uzdevumu analīze. Darbs individuāli vai grupā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās; laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie patstāvīgie darbi. Studiju kursa noslēgumā akumulējošs eksāmens- vērtējums veidosies no studiju kursā paveiktā: - ieskaite par eseju; - patstāvīgais darbs par veselības tūrismu- 40% no gala vērtējuma; - rakstisks pārbaudījums/ tests E-studiju vidē studiju kursa noslēgumā -60% no gala vērtējuma. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studējošie izprot, prot nosaukt un aprakstīt rehabilitācijas veidus un pakalpojumus, izprot rehabilitācijas pakalpojumu normatīvo un ekonomisko vidi. Studējošie orientēsies pakalpojumu (veselības tūrisma produktu) sagatavošanā un spēs definēt sava uzņēmuma vai pakalpojuma vietu tirgū, orientēties tirgus ekonomikas apstākļos, pielietot atbilstošas mārketinga stratēģijas. | ||||||||
Prasmes: | Prot raksturot cilvēka funkcionēšanu un izvēlēties atbilstošus rehabilitācijas pakalpojumu veidus dažādiem rehabilitācijas periodiem. Spēs izvērtēt tirgus pieprasījumu, sagatavot atbilstošu veselības tūrisma produktus (rehabilitācija) un sagatavot to mārketinga stratēģiju, kā arī novērtēt klientu apmierinātību par saņemto pakalpojumu. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie izpratīs pacienta/ klienta veselības stāvokļa un funkcionēšanas ierobežojumu mijiedarbību un atbilstoši spēs plānot rehabilitācijas procesu, integrējot dažādus pakalpojumus. Spēs pieņemt lēmumus rehabilitācijas pakalpojuma mārketinga stratēģijas izvēlei un stratēģijas, kā dokumenta izstrādāšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Rehabilitation in health systems. WHO, 2017. | ||||||||
2 | The Rehabilitation in health systems: guide for action. WHO, 2019. | ||||||||
3 | Rehabilitation Competency Framework. WHO, 2021. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Rehabilitation in health systems. WHO, 2017. | ||||||||
6 | The Rehabilitation in health systems: guide for action. WHO, 2019. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Barnes P., Ward A. Oxford Handbook of Rehabilitation Medicine, 2019. | ||||||||
2 | Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation. 5th ed. Saunders, 2021. | ||||||||
3 | International classification of functioning, disability and health. World Health Organization, 2001. | ||||||||
4 | Ārvalstu studentiem/For international students: | ||||||||
5 | Barnes P., Ward A. Oxford Handbook of Rehabilitation Medicine, 2019. | ||||||||
6 | Braddom's Physical Medicine and Rehabilitation. 5th ed. Saunders, 2021. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Elektroniskie informācijas resursi. |