.
Klīniskā prakse: komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:15.02.2024 09:53:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_206 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 11.00 | ECTS: | 16.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Anatomija | Mērķauditorija: | Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Blūmentāle | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Komunikācijas un valodas attīstība, agrīna attīstības novērtēšana. Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs. Valodas traucējumi bērniem. Zīmju valoda. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt un pilnveidot praktiskās iemaņas darbā ar bērniem, kuriem ir dažādas etioloģijas (dzirdes, sejas žokļu deformācijas, attīstības, funkcionāli u.c.) komunikācijas un valodas/ runas traucējumi. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Klīniskās prakses – komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem, nolikums, prakses uzdevumi, prakses vietu prasības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Klīniskās prakses dokumentācija, prakses organizācija, prakšu vietu sadalījums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Klīniskās prakses – komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem, nolikums, prakses uzdevumi, prakses vietu prasības. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Klīniskās prakses uzdevumi, semināru tēmas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | • izveidoto un izmantoto materiālu atspoguļojums/portfolio; • klīniskā gadījuma prezentācija. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | • 2 klīnisko gadījumu analīze, prezentācija (5. un 6. semestrī); • gūtās pieredzes, secinājumu un pašvērtējuma atspoguļojums /portfolio; • prakses novērtējums, kas atspoguļo prakses vadītāja novērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Uzskaitīs dažādas etioloģijas komunikācijas un valodas/ runas traucējumus bērniem; • klasificēs komunikācijas un valodas/ runas traucējumu veidus bērniem; • aprakstīs traucējumu izzināšanas veidus; • uzskaitīs iespējamos terapijas veidus, komunikācijas un runas/ valodas traucējumu gadījumos. | ||||||||
Prasmes: | • novērtēs bērna vajadzības; • novērtēs komunikācijas un runas/ valodas stāvokli bērniem; • veiks traucējuma analīzi; • plānos nepieciešamo terapiju; • demonstrēs plānotās terapijas realizēšanu. | ||||||||
Kompetences: | • sistematizēs iegūtos anamnēzes, novērtēšanas datus par dažādas etioloģijas komunikācijas, valodas/ runas traucējumiem bērniem; • interpretēs iegūtos anamnēzes un novērtēšanas datus, plānos un veiks nepieciešamo terapiju savas kompetences robežās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Alex F. Jacobson, Barbara H. Johnson. 2015. Medical Speech-Language Pathology : A Practitioner's Guide | ||||||||
2 | James, Sarah. 2018. Applying Psychological Ideas in Speech and Language Therapy. Havant: J & R Press Limited | ||||||||
3 | Jennifer Read. 2014. A Guide to Clinical Placements in Speech and Language Therapy. J & R Press Limited. | ||||||||
4 | Myra Wright, Jannet A. Kersner. 2012. Speech and Language Therapy. Routledge. | ||||||||
5 | Jennifer A. Ostergren. 2019. Speech-Language Pathology Assistants: A Resource Manual. 2nd Edition, Plural Publishing, Inc. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Rokasgrāmata runas, valodas un dzirdes attīstībā un traucējumu izzināšanā 1. daļa. I. Blūmentāle, I. Kalēja, I.Klatenberga, S. Kušķe, A. Vabale | ||||||||
2 | David L. Irwin. 2019. Clinical Research Methods in Speech-Language Pathology and Audiology. 3rd Edition | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | https://eslaeurope.eu/ |