Pārlekt uz galveno saturu

Tirgus pētījumu vadīšana

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:41
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_005LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:VadībzinātneMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristīne Blumfelde-Rutka
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)3Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas6
Nodarbības (skaits)3Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas6
Kopā kontaktstundas12
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mārketinga pamati, statistika.
Mērķis:
Sniegt studentiem praktiski lietojamas zināšanas par tirgus pētījuma izmantošanas priekšnosacījumiem, veidot izpratni par mārketinga un tirgus pētījumu specifiku; attīstīt praktiskās iemaņas mārketinga lēmuma problēmas un pētāmās problēmas identificēšanā un analīzē, kā arī piemērotākās datu vākšanas tehnikas izvēlē un pielietojumā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Tirgus/ mārketinga pētījuma jēdziens, process; tā pamatojums un dizaina specifika. Nozares attīstības vēsture un likumsakarības.Lekcijas1.00auditorija
2Tirgus/ Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra. Problēmas analīze un darba uzdevuma definēšana kā tirgus/ mārketinga pētījuma pirmais solis.Lekcijas1.00auditorija
3Mārketinga problēmas analīze; darba uzdevuma formulējuma īpatnības tirgus/ mārketinga pētījumā; pētījuma dizaina izveides pamati.Nodarbības1.00auditorija
4Tirgus/ mārketinga pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas (kvantitatīvās un kvalitatīvās) un metožu izvēle. Pētījuma mērķa grupas izvēle un izlases plānošana kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma gadījumā.Lekcijas1.00auditorija
5Datu vākšanas (lauka darba) posms tirgus/ mārketinga pētījumā. Kvantitatīvās pētījumu metodes. Aptaujas formas, novērojums, satura analīze. Interneta pētījumu specifika.Lekcijas1.00auditorija
6Kvantitatīvās aptaujas veidi jeb datu ieguves tehnikas: anketēšana, personiskā intervija, telefonintervija, pasta aptauja, elektroniskā aptauja. To priekšrocības un trūkumi.Nodarbības1.00auditorija
7Kvantitatīvās aptaujas instrumentārija izstrāde. Skalu izvēle un jautājumu formulēšanas metodiskie pamatprincipi kvantitatīvās aptaujas anketās.Lekcijas1.00auditorija
8Datu vākšanas metodes: kvalitatīvās pētījuma metodes, to pielietošanas iespējas. Padziļinātā intervija un fokusgrupa.Lekcijas1.00auditorija
9Grupā izstrādātās anketas prezentācija un apspriešana, tās piemērotības tirgus/ mārketinga pētījuma uzdevumiem izvērtējums.Nodarbības1.00auditorija
10Datu analīze un interpretācija kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījuma gadījumā mārketinga pētījumā.Lekcijas1.00auditorija
11Pētījuma datu prezentācijas pamatprincipi.Lekcijas1.00auditorija
12Grupu darba 'Tirgus/ mārketinga pētījuma projekts' prezentācija.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Tirgus/ mārketinga pētījuma jēdziens, process; tā pamatojums un dizaina specifika. Nozares attīstības vēsture un likumsakarības.Lekcijas1.00auditorija
2Tirgus/ Mārketinga pētījuma loģiskā struktūra. Problēmas analīze un darba uzdevuma definēšana kā tirgus/ mārketinga pētījuma pirmais solis.Lekcijas1.00auditorija
3Mārketinga problēmas analīze; darba uzdevuma formulējuma īpatnības tirgus/ mārketinga pētījumā; pētījuma dizaina izveides pamati.Nodarbības1.00auditorija
4Tirgus/ mārketinga pētījuma projekta izstrāde: metodoloģijas (kvantitatīvās un kvalitatīvās) un metožu izvēle. Pētījuma mērķa grupas izvēle un izlases plānošana kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma gadījumā.Lekcijas1.00auditorija
6Kvantitatīvās aptaujas veidi jeb datu ieguves tehnikas: anketēšana, personiskā intervija, telefonintervija, pasta aptauja, elektroniskā aptauja. To priekšrocības un trūkumi.Nodarbības1.00auditorija
9Grupā izstrādātās anketas prezentācija un apspriešana, tās piemērotības tirgus/ mārketinga pētījuma uzdevumiem izvērtējums.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mārketinga pētījuma projekts.
Vērtēšanas kritēriji:
Lekciju un semināru apmeklējums – 20%, Kopsavilkumi – 20%, Grupas darbs – pētījuma projekts – 20%, Eksāmena atzīme – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izpratne par uzņēmumu mārketinga problēmu analīzes un pētījuma darba uzdevuma definēšanas īpatnībām mārketinga un tirgus pētījumos, pētījuma dizainu un metodoloģiju, piemērotākajām datu vākšanas, datu apstrādes un analīzes metodēm un tehnikām.
Prasmes:Pārzina tirgus pētījuma izmantošanas priekšnosacījumus, mārketinga un tirgus pētījumu specifiku; orientējas mārketinga lēmuma problēmās un pētāmās problēmas identificēšanā un analīzē, kā arī piemērotākās datu vākšanas tehnikas izvēlē un pielietojumā.
Kompetences:Pārzina tirgus pētījumu un mārketinga izpētes loģiku, procedūru un praktisko lietojumu konkrēta uzņēmuma/ organizācijas mārketinga lēmumu pieņemšanas vajadzībām.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Jansons, Vladimirs, Mārketinga pētījumi: teorija un prakse SPSS 20 vidē : mācību grāmata / Vladimirs Jansons, Konstantins Kozlovskis. Rīga : RTU Izdevniecība, 2015.
2Kaden, Robert J. Partizānu mārketinga tirgus izpēte : tirgus izpētes tehnikas ikvienam uzņēmumam / Roberts Kadens ; tulkojums no angļu valodas ; ar Konrāda Levinsona priekšvārdu]. Rīga : Lietišķās informācijas dienests, 2008.
3 McDaniel, Carl D. Marketing research essentials / Carl McDaniel, Roger Gates. 6th ed. Hoboken, N.J. : John Wiley, c2008.
Papildu literatūra
1Gaile-Sarkane, Elīna, Situācijas un uzdevumi tirgzinībās : bakalaura studiju līmenim : mācību līdzeklis / Elīna Gaile-Sarkane, Ieva Andersone, Rita Greitāne ; Rīgas Tehniskā universitāte. Ražošanas un uzņēmējdarbības ekonomikas katedra. 2. papild. izdevums.
2 Количественные методы анализа в маркетинге : case study / под редакцией Т.П. Данько, И.И. Скоробогатых. Москва [и др.] : Питер, 2005.