Pārlekt uz galveno saturu

Starptautiskais reklāmas tirgus un tā attīstība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.03.2024 11:19:39
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_069LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Tirgzinības un reklāma
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Santa Bormane
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas18
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Starptautiskās reklāmas organizācijas un vadīšanas pamati.
Mērķis:
Veidot izpratni par reklāmas vietu un lomu uzņēmumu veiksmīgai darbībai, reklāmas plāna izstrādi un to pielietošanas iespējām.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Reklāmas definīcija, tās vieta un loma uzņēmuma veiksmīgā izaugsmē. Reklāmas loma, mērķi, uzdevumi. Reklāmas plāni, mārketinga plāni. Kā tie saistīti? Reklāma/ Sabiedriskās attiecības. To saistība un atšķirība.Lekcijas2.00auditorija
2Reklāmas radošo un mediju komunikācijas plāni, to saskaņotība. Reklāmas biznesā lietotie termini. Pozicionēšana. Mērķauditorijas.Lekcijas1.00auditorija
31. Reklāmas radošo materiālu analīze. 2. Reklāmas termini, izpratne un pielietojums: GRP, TRP, Reach, F, CPT. 3. Reklāma „virs un zem” līnijas.Nodarbības1.00auditorija
41. Integrētā mārketinga komunikācija. 2. Zīmols jeb „Brends” (Brand). 3. AIDA modelis.Lekcijas1.00auditorija
5Reklāmas tirgus Latvijā, Baltijā. Kopējais reklāmas tirgus Latvijā. Reklāmas tirgus attīstības tendences. Lielākie reklāmdevēji.Lekcijas1.00auditorija
61. Reklāmas radošo plānu, projektu izstrāde, analīze. 2. Darba sludinājumi.Nodarbības1.00auditorija
7Mediju auditoriju pētījumi, to pielietojums reklāmas kampaņu izstrādē. TNS, Gemius auditoriju pētījumi.Lekcijas1.00auditorija
81. Reklāmas kampaņu izstrāde, mediju analīze. 2. Interaktīvā spēle „Mediju lauks”. 3. Kādos gadījumos ir izdevīgi izmantot aģentūru pakalpojumus?Nodarbības2.00auditorija
91. Reklāmas plānu izpilde, kontrole. Pēckampaņu analīze. Reklāmas aģentūras. 2. Latvijas reklāmas asociācijā pārstāvētās reklāmas aģentūras. 3. Reklāmas ierobežojumi, normas, likumdošana.Lekcijas1.00auditorija
101. Reklāmas projektu prezentācijas. 2. Reklāmas kampaņu plānu izpilde, kontrole, analīze.Nodarbības1.00auditorija
11Patstāvīgā (grupu) darba – Reklāmas kampaņas plāns – prezentācija.Nodarbības1.00auditorija
121. Patstāvīgā (grupu) darba – Reklāmas kampaņas plāns – prezentācija. 2. Kopēja Reklāmas kampaņu plānu – prezentāciju analīze.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Reklāmas definīcija, tās vieta un loma uzņēmuma veiksmīgā izaugsmē. Reklāmas loma, mērķi, uzdevumi. Reklāmas plāni, mārketinga plāni. Kā tie saistīti? Reklāma/ Sabiedriskās attiecības. To saistība un atšķirība.Lekcijas1.00auditorija
2Reklāmas radošo un mediju komunikācijas plāni, to saskaņotība. Reklāmas biznesā lietotie termini. Pozicionēšana. Mērķauditorijas.Lekcijas1.00auditorija
31. Reklāmas radošo materiālu analīze. 2. Reklāmas termini, izpratne un pielietojums: GRP, TRP, Reach, F, CPT. 3. Reklāma „virs un zem” līnijas.Nodarbības1.00auditorija
41. Integrētā mārketinga komunikācija. 2. Zīmols jeb „Brends” (Brand). 3. AIDA modelis.Lekcijas1.00auditorija
61. Reklāmas radošo plānu, projektu izstrāde, analīze. 2. Darba sludinājumi.Nodarbības1.00auditorija
7Mediju auditoriju pētījumi, to pielietojums reklāmas kampaņu izstrādē. TNS, Gemius auditoriju pētījumi.Lekcijas1.00auditorija
81. Reklāmas kampaņu izstrāde, mediju analīze. 2. Interaktīvā spēle „Mediju lauks”. 3. Kādos gadījumos ir izdevīgi izmantot aģentūru pakalpojumus?Nodarbības1.00auditorija
91. Reklāmas plānu izpilde, kontrole. Pēckampaņu analīze. Reklāmas aģentūras. 2. Latvijas reklāmas asociācijā pārstāvētās reklāmas aģentūras. 3. Reklāmas ierobežojumi, normas, likumdošana.Lekcijas1.00auditorija
101. Reklāmas projektu prezentācijas. 2. Reklāmas kampaņu plānu izpilde, kontrole, analīze.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Reklāmas projekts, kopsavilkumi.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Aktivitāte un atbilžu kvalitāte semināros, lekcijās – 20%, 2. Kopsavilkumi – 20%, 3. Patstāvīgais darbs – reklāmas kampaņas plāna projekts – 20%, 4. Eksāmens – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Izprot reklāmas konceptu izstrādi un to pielietošanas iespējas uzņēmuma/ organizācijas mērķu sasniegšanai un konkurētspējas palielināšanai.
Prasmes:Spēj izstrādāt veiksmīgu reklāmas kampaņas plāna projektu, pielietojot dažādus elementus, kas iekļaujami reklāmas vides, preses maketos, Interneta reklāmās, Audio, video klipos.
Kompetences:Visaptveroša izpratne par reklāmas vietu un lomu organizācijas (institūcijas, uzņēmuma) veiksmīgā darbībā. Prot analizēt, un, nepieciešamības gadījumā, dot arī vērtīgus ieteikumus kā veiksmīgāk risināt ar reklāmu saistītus jautājumus dažādos uzņēmumos un organizācijās.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Barry P. The advertising concept book: think now, design later: a complete guide to creative ideas, strategies and campaigns. Pete Barry. 3rd edition. New York: Thames & Hudson, 2016, 320 pp.
2Davis J. J. Advertising Research: Theory & Practice. 2nd Edition, 2011, - 642 p., | ISBN-10: 0132128322
3Fill C., Hughes G., Francesco S. Advertising: Strategy, Creativity and Media, Pearson Education Limited, 2012, - 416 p.
4O’Guinn, T., Allen, C., Semenik, R., Kaufman, H. R. Advertising & Promotions, An Integrated Brand Approach. 6th edition, 2012, US, p.710
5Shimp T. A., Andrews J. C. Integrated Marketing Communications in Advertising and Promotion. Cengage South-Western, 2013 - 688 p.
Papildu literatūra
1Парабеллум А., Мрочковский Н., Бернадский С. 42 секрета эффективной рекламы. Управление потребителем, Издательство: Питер, 2013 г, 176 стр.
2Каплунов Д. «Копирайтинг массового поражения, Правообладатель": Питер, Дата выхода: 2011 Объем: 230 стр., 14 иллюстраций
Citi informācijas avoti
1Advertising Age.
2Digital Advertising Platforms Overview.
3Latvijas reklāmas asociācija.
4Latvijas reklāmas gadagrāmata.
5Eiropas komunikācijas aģentūru asociācija.