.
Radošums un inovācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:30:30
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_113 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Zaļais | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mikroekonomika, makroekonomika. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt daudzpusīgu ieskatu inovāciju un radošuma teorijās, kā arī attīstīt studentu radošās problēmu risināšanas spējas. Kurss liek uzsvaru uz praktiskajām nodarbībām un spēlēm, kas attīsta oriģinālo pieeju meklēšanu un radina vienmēr saskatīt vairākas alternatīvas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Uzņēmējdarbība, radošums un inovācijas. Inovāciju teoriju attīstība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Atvērto inovāciju koncepcija. Inovāciju klasifikācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Svarīgākie inovāciju rādītāji, to plusi un mīnusi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Inovāciju statistika pasaulē un ES. Inovāciju difūzija. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Pasaules inovatīvākie uzņēmumi. Faktori, kas ietekmē inovācijas uzņēmumos. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Radošuma teorijas. Laterālā domāšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Radošuma nozīme uzņēmējdarbībā. Praktiskie piemēri. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras analīze, situācijas analīze, mājas uzdevumu izpilde un grupu darbi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lekciju un semināru apmeklētība – 10%. Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte, kontroldarbu izpilde, grupu darbs) – 20%. Situācijas analīzes darbu vērtējumi – 30%. Eksāmena atzīme – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Veiksmīgas kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par inovāciju teorijām un to vēsturisko attīstību, kā arī par inovāciju pētniecības instrumentiem un iespējām. Tiek iegūtas zināšanas par inovācijas veicinošiem faktoriem, svarīgākajām radošuma attīstības metodēm un instrumentiem. | ||||||||
Prasmes: | Kursa ietvaros studenti spēj orientēties atšķirīgajos inovāciju rādītājos, izprot jauno produktu ieviešanas procesus uzņēmumos, kā arī spēj radīt un kritiski izvērtēt vairākas oriģinālas alternatīvas ar uzņēmējdarbību saistītajām problēmām. | ||||||||
Kompetences: | Mācību kurss palīdz attīstīt radošās domāšanas un problēmu risināšanas kompetences, kā arī attīsta patstāvīgas domāšanas ieradumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Andersen, E.,S., Joseph A. Schumpeter: A Theory of Social and Economic Evolution. New York: Palgrave Macmillan, 2011 | ||||||||
2 | Chesbrough, H., Open innovation: researching a new paradigm. Oxford, 2006. | ||||||||
3 | Bessant, J., High-involvement Innovation. Chichester: Wiley, 2003. | ||||||||
4 | Starko, A.,J. Creativity in the Classroom, 5th ed., Routledge, 2014. | ||||||||
5 | De Bono, E. Think! Before its too late. Vermilion London, 2009. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kijkuit Van Den Ende, The Organizational Life of an Idea: Integrating Social Network, Creativity and Decision-Making Perspectives, Journal of Management Studies, 2007. | ||||||||
2 | Herrmann, N., The creative Brain, The Journal of Creative Behavior, Vol. 25, Issue 4, p. 275–295, 1991. | ||||||||
3 | Ward, T.,B., Finke, R.A., The Creative Cognition approach , Massachusetts Institute of Technology, 1997. | ||||||||
4 | Weiner, R.,P. Creativity and Beyond: Cultures, Values and Change, State University of New York Press, 2000. |