.
Biznesa modeļa dizains
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:25
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_121 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Kristaps Zaļais | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 22 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ievads uzņēmējdarbībā, angļu valoda. | ||||||||
Mērķis: | Studija kursa mērķis ir nodot studentiem zināšanas un praktiskas iemaņas esošu biznesa modeļu analīzei un jaunu biznesa modeļu izveidošanai, balstoties uz Osterwaldera un Pigneur “Business Model Generation” koncepcijām. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads Biznesa modeļa koncepcijā. Atšķirības ar Biznesa plānu. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Biznesa modeļa izveidošana un Bizness Canvas (Osterwalder & Pigneur). | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Ideju ģenerēšana, komandas izveide kursa praktiskā uzdevuma veikšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Produkta tirgus saderības analīze. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Lean Startups pamatnostādnes (Ries, Moore, and Blank). | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Pamatnostādnes Minimum Viable Product (MVP) un Build-Measure-Learn testēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Biznesa modeļu salīdzināšana – B2B, B2C un B2B2C. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Situācijas analīze – jaunuzņēmuma biznesa modeļa izvērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads Biznesa modeļa koncepcijā. Atšķirības ar Biznesa plānu. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Biznesa modeļa izveidošana un Bizness Canvas (Osterwalder & Pigneur). | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Ideju ģenerēšana, komandas izveide kursa praktiskā uzdevuma veikšanai. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Produkta tirgus saderības analīze. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Lean Startups pamatnostādnes (Ries, Moore, and Blank). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pamatnostādnes Minimum Viable Product (MVP) un Build-Measure-Learn testēšana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Biznesa modeļu salīdzināšana – B2B, B2C un B2B2C. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Situācijas analīze – jaunuzņēmuma biznesa modeļa izvērtēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Mācību uzņēmuma biznesa plāna īstenošana un rezultātu prezentēšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Akumulētā atzīme un eksāmens. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: nodarbību apmeklējums (10%); aktivitāte semināros (30%); mājas darbi (10%); individuālais darbs (20%) un eksāmens (30%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Apgūtas zināšanas par to, kādas ir atšķirības starp Biznesa Modeli un Biznesa plānu. Apgūtas Lean Start up pamatnostādnes. Iegūtas zināšanas par biznesa modeļa izmaksu un ieņēmumu aprēķiniem. | ||||||||
Prasmes: | Iegūtas prasmes komercializēt biznesa idejas un iegūt tām sēklas finansējumu. | ||||||||
Kompetences: | Spēja piesaistīt finansējumu biznesa uzsākšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Steve Blank, The Four Steps to the Epiphany: Successful Strategies for Products that Win, 2004. | ||||||||
2 | Steve Blank, The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company, 2012. | ||||||||
3 | HBR’s 10 must reads on entrepreneurship and startups. | ||||||||
4 | Startup Stories : Lessons Learned from a Startup’s Launch, Grind, and Growth / Jordan Raynor. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ash Maurya, Running Lean: Iterate from a plan to a plan that works, O’Reily, 2012. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | https://www.launchpadcentral.com/ |