Pārlekt uz galveno saturu

Biznesa modeļa dizains

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:8.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:25
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_121LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:VadībzinātneMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristaps Zaļais
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas22
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Ievads uzņēmējdarbībā, angļu valoda.
Mērķis:
Studija kursa mērķis ir nodot studentiem zināšanas un praktiskas iemaņas esošu biznesa modeļu analīzei un jaunu biznesa modeļu izveidošanai, balstoties uz Osterwaldera un Pigneur “Business Model Generation” koncepcijām.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads Biznesa modeļa koncepcijā. Atšķirības ar Biznesa plānu.Lekcijas2.00auditorija
2Biznesa modeļa izveidošana un Bizness Canvas (Osterwalder & Pigneur).Lekcijas2.00auditorija
3Ideju ģenerēšana, komandas izveide kursa praktiskā uzdevuma veikšanai.Lekcijas1.00auditorija
4Produkta tirgus saderības analīze.Lekcijas2.00auditorija
5Lean Startups pamatnostādnes (Ries, Moore, and Blank).Nodarbības2.00auditorija
6Pamatnostādnes Minimum Viable Product (MVP) un Build-­Measure-­Learn testēšana.Nodarbības2.00auditorija
7Biznesa modeļu salīdzināšana – B2B, B2C un B2B2C.Nodarbības2.00auditorija
8Situācijas analīze – jaunuzņēmuma biznesa modeļa izvērtēšana.Nodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads Biznesa modeļa koncepcijā. Atšķirības ar Biznesa plānu.Lekcijas2.00auditorija
2Biznesa modeļa izveidošana un Bizness Canvas (Osterwalder & Pigneur).Lekcijas1.00auditorija
3Ideju ģenerēšana, komandas izveide kursa praktiskā uzdevuma veikšanai.Lekcijas1.00auditorija
4Produkta tirgus saderības analīze.Lekcijas1.00auditorija
5Lean Startups pamatnostādnes (Ries, Moore, and Blank).Nodarbības1.00auditorija
6Pamatnostādnes Minimum Viable Product (MVP) un Build-­Measure-­Learn testēšana.Nodarbības2.00auditorija
7Biznesa modeļu salīdzināšana – B2B, B2C un B2B2C.Nodarbības2.00auditorija
8Situācijas analīze – jaunuzņēmuma biznesa modeļa izvērtēšana.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mācību uzņēmuma biznesa plāna īstenošana un rezultātu prezentēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Akumulētā atzīme un eksāmens. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: nodarbību apmeklējums (10%); aktivitāte semināros (30%); mājas darbi (10%); individuālais darbs (20%) un eksāmens (30%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Apgūtas zināšanas par to, kādas ir atšķirības starp Biznesa Modeli un Biznesa plānu. Apgūtas Lean Start up pamatnostādnes. Iegūtas zināšanas par biznesa modeļa izmaksu un ieņēmumu aprēķiniem.
Prasmes:Iegūtas prasmes komercializēt biznesa idejas un iegūt tām sēklas finansējumu.
Kompetences:Spēja piesaistīt finansējumu biznesa uzsākšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Steve Blank, The Four Steps to the Epiphany: Successful Strategies for Products that Win, 2004.
2Steve Blank, The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company, 2012.
3HBR’s 10 must reads on entrepreneurship and startups.
4Startup Stories : Lessons Learned from a Startup’s Launch, Grind, and Growth / Jordan Raynor.
Papildu literatūra
1Ash Maurya, Running Lean: Iterate from a plan to a plan that works, O’Reily, 2012.
Citi informācijas avoti
1https://www.launchpadcentral.com/