.
Ilgtspējīga attīstība ekonomikā un biznesā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.03.2024 11:50:28
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_137 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Tatjana Muravska | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 18 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Mikroekonomikas un Makroekonomikas teorijā, Starptautiskajā biznesā, Organizāciju teorijā un Uzņēmumu stratēģijā un politikā. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt studentiem zināšanas par aktuālajām ilgtspējīgas attīstības koncepta tendencēm ekonomikā un biznesā, īpašu uzmanību pievēršot ilgtspējīgas attīstības koncepta sociālajiem un humanitārajiem aspektiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Galvenā ilgtspējīgas attīstības (SD) aktualitāte, problemātika: • ANO Stratēģija 2030 un 17 galvenie mērķi. SDG kā neatņemama MNC daļa un korporatīvā stratēģija; • Eiropas politiskās un ekonomiskās tendences ilgtspējīgas attīstības mērķu (SDG) izstrādē studentiem; • Mūsdienu „satraucošas” problēmas, kas saistītas ar sociālajiem, ekonomiskajiem, vides un klimata aspektiem. Cirkulārās ekonomikas koncepcijas izmantošana kā jauns virziens gan ES, gan dalībvalstu pieejā ilgtspējībai. | Lekcijas | 7.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 7.00 | auditorija | |||||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Galvenā ilgtspējīgas attīstības (SD) aktualitāte, problemātika: • ANO Stratēģija 2030 un 17 galvenie mērķi. SDG kā neatņemama MNC daļa un korporatīvā stratēģija; • Eiropas politiskās un ekonomiskās tendences ilgtspējīgas attīstības mērķu (SDG) izstrādē studentiem; • Mūsdienu „satraucošas” problēmas, kas saistītas ar sociālajiem, ekonomiskajiem, vides un klimata aspektiem. Cirkulārās ekonomikas koncepcijas izmantošana kā jauns virziens gan ES, gan dalībvalstu pieejā ilgtspējībai. | Lekcijas | 4.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Kursa sekmīgai apgūšanai studējošajiem nepieciešams sagatavot referātu un kursa kopsavilkumu, kā arī aktīvi piedalīties kursa nodarbībās, nokārtot testus un eksāmenu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala atzīmi veidos visu atzīmju summa. Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu sistēmā. Referāts – 20%, Kopsavilkumi – 20%, Aktivitāte un testi semināros – 20%, Eksāmens – 40%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zināšanas par „labākajām praksēm” mūsdienu ilgtspējīgas attīstības struktūrās, zināšanas par 2030 Globālo stratēģiju un 17 ANO ilgtspējīgas attīstības mērķu ieviešanas procesu mūsdienu ekonomikā (ar ietekmi uz Baltijas valstīm). | ||||||||
Prasmes: | Spēja identificēt un analizēt dažādus ilgtspējīgas attīstības aspektus un to iespējamību – cilvēka, sociālo, attīstības un klimatu. | ||||||||
Kompetences: | Spēja būt aktīviem mūsdienu ilgtspējības attīstības priekšplānā: gudra, radoša, ilgtspējīga un efektīva politika. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Sustainable Development | ||||||||
2 | Agenda 2030 | ||||||||
3 | Sustainable Development Goals | ||||||||
4 | 17 Sustainable Development Goals | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 2030 agenda & EU | ||||||||
2 | http://www.activistpost.com/2015/09/agenda-2030-translator… | ||||||||
3 | UN Agenda. | ||||||||
4 | Note: European Studies Faculty’s Regional Economy & Business Dept. is a member of SDSN Global - a global network of universities, research institutions, foundations, civil society and other organizations dealing with SDGs | ||||||||
5 | http://unsdsn.org/what-we-do/national-and-regional-networks… | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Sustainable development: implementation through the EU and UN efforts. 15.06.2016. | ||||||||
2 | Climate Action in Support of a Sustainable World. RSU, 21.09.2016. | ||||||||
3 | Sustainable and low-carbon future in the Baltics. RSU, 14.11.2016. | ||||||||
4 | New global measures for sustainable transport: effect for Baltic region. RSU, 15.11.2016. | ||||||||
5 | Sustainability becomes the Union’s priority. Eugene Eteris, ESF, RSU, 25.11.2016. |