.
Inovāciju vadīšana un radošums
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.12.2019 09:30:59
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SBUEK_171 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadība | Mērķauditorija: | Vadībzinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Vladimirs Rojenko | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Starptautiskā biznesa un ekonomikas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Dzirciema iela 16, C korpuss, 2 D, sbekrsu[pnkts]lv, +371 67409184 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 11 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 22 | ||||
Kopā kontaktstundas | 44 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 7 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 14 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 28 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Teorētiskās pamatzināšanas uzņēmējdarbības vadīšanā un tirgzinībās. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt pamatzināšanas inovatīvo ideju meklēšanā un inovatīvās uzņemējdarbības vadīšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Inovācijas un radošums – mūsdienu biznesa panākumu noteicēji. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Organizatoriskā uzvedība: tradicionāls un inovatīvs uzņēmums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Inovatīvā/tradicionāla uzņēmuma apmeklējums (Rīga). | Nodarbības | 2.00 | mācību izbraukums | |||||
4 | Inovatīvas uzņēmējdarbības ideju avoti un radošums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Darbinieku un organizācijas radošums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Inovācijas procesa un radošuma vadīšana uzņēmumos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Inovāciju veicinoša cilvēku vadīšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Moderno tehnoloģiju attīstības tendences. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Perspektīvas inovācijas un nākotnes sabiedrība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Inovāciju finansēšanas mehānismi. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūras. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Jaunuzņēmumu dibināšana un atbalsts (RSU BI). | Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||
13 | Intelektuālais īpašums un inovāciju aizsardzība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Inovatīvās uzņēmējdarbības mārketings. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Radošas industrijas un radošuma ekonomika. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
17 | Cilvēkvērtības un inovatīva attīstība. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
18 | Uzņēmēja vai nozares speciālista lekcija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
19 | Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Inovācijas un radošums – mūsdienu biznesa panākumu noteicēji. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Organizatoriskā uzvedība: tradicionāls un inovatīvs uzņēmums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Inovatīvā/tradicionāla uzņēmuma apmeklējums (Rīga). | Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||
4 | Inovatīvas uzņēmējdarbības ideju avoti un radošums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Darbinieku un organizācijas radošums. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
6 | Inovācijas procesa un radošuma vadīšana uzņēmumos. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
7 | Inovāciju veicinoša cilvēku vadīšana. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
8 | Moderno tehnoloģiju attīstības tendences. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
9 | Perspektīvas inovācijas un nākotnes sabiedrība. | Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||
10 | Inovāciju finansēšanas mehānismi. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
11 | Inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūras. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
12 | Jaunuzņēmumu dibināšana un atbalsts (RSU BI). | Nodarbības | 1.00 | mācību izbraukums | |||||
13 | Intelektuālais īpašums un inovāciju aizsardzība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Inovatīvās uzņēmējdarbības mārketings. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
15 | Radošas industrijas un radošuma ekonomika. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
16 | Radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
17 | Cilvēkvērtības un inovatīva attīstība. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
18 | Uzņēmēja vai nozares speciālista lekcija. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
19 | Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija. | Nodarbības | 1.50 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Referāta sagatavošana par vienu no studiju kursa tēmām (atsevišķas kursa tēmas padziļināta izpēte, referāta tēmu students izvēlas patstāvīgi, referāta apjoms – 8 – 10 lpp.). 2. Referāta prezentēšana (vizuālas prezentācijas sagatavošana, zinātniskā diskusija ar kolēģiem un pasniedzējiem, kopējais prezentācijas ilgums ne vairāk par 10 min). 3. Kopsavilkumu sagatavošana (kopsavilkumu sagatavo pēc katras lekcijas par lekcijā apskatīto tēmu un iesniedz elektroniski e-studiju vidē, kopsavilkuma apjoms – 2 – 4 lpp.). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Semināru un lekciju apmeklējums – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta dalību un aktivitāti lekcijās un semināros). 2. Pastāvīgais darbs (referāts) un prezentācija – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta prasmes vadīt inovācijas un radošas jaunrades procesus uzņēmumā, spēju atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm inovāciju un tehnoloģiju jomā). 3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kura ir saistīta ar inovatīvas uzņēmējdarbības un radošuma vadīšanu). 4. Eksāmens – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta zināšanas padziļināti izprast inovācijas procesa un radošuma vadīšanas būtību). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti padziļināti izprot inovācijas un radošuma būtību, to sakarības un nozīmi, inovatīvās uzņēmējdarbības uzsākšanas un inovācijas procesa vadīšanas principus, apzinās aktuālas inovāciju un tehnoloģiju attīstības tendences, zina inovatīvo ideju meklēšanas un atlases principus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj patstāvīgi uzsākt inovatīvo uzņēmējdarbību, vadīt inovācijas un radošas jaunrades procesus uzņēmumā, spēj atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm inovāciju un tehnoloģiju jomā. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti māk patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kura ir saistīta ar inovatīvas uzņēmējdarbības uzsākšanu un vadīšanu, pielietot to vadības lēmumu pieņemšanas procesā, uzņemties atbildību par inovatīvās idejas īstenošanu, tās mijiedarbību ar sabiedrību un vidi. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kim, C.W., Mauborgne, R. 2005. Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston, USA: Harvard Business School | ||||||||
2 | Howkins, J. 2013. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. London: Penguin Books. | ||||||||
3 | Hargadon, A. 2015. Sustainable Innovation: Build Your Company's Capacity to Change the World. Stanford University Press. | ||||||||
4 | Mumford, M.D. 2011. Handbook of Organizational Creativity. Elsevier Science & Technology. | ||||||||
5 | Sawyer, R.K. 2012. Explaining Creativity: The Science of Human Innovation. Oxford University Press. 231-265, 405-439 | ||||||||
6 | Tidd, J. 2015. Innovation and Entrepreneurship. Wiley Textbooks, ProQuest Ebook Central. 123-159, 483-511, 163-196 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | European Central Bank. 2017. How does innovation lead to growth? Available from: www.ecb.europa.eu. [29.07.2019.] | ||||||||
2 | Nefiodow, L., Nefiodow, S. 2014. The Sixth Kondratieff. The Growth Engine of the 21st Century. In: Grinin, L.E., Devezas, T.C., Korotayev, A.V., ed. Kondratieff Waves. Juglar – Kuznets – Kondratieff. Yearbook. Volgograd: ‘Uchitel’, 326-354. Available from: https://www.researchgate.net/publication/294086817_Kondrati… | ||||||||
3 | Nunes, P., Breene, T., 19.07.2019. Jumping the S-Curve: Beat the Growth Cycle, Get on Top and Stay There [video]. Available from: https://hbr.org | ||||||||
4 | OECD. 2015. The Innovation Imperative: Contributing to Productivity, Growth and Well-Being. OECD Publishing, Paris, 15-66. Available from: https://read.oecd-ilibrary.org | ||||||||
5 | OECD/Eurostat. 2018. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, OECD Publishing, Paris/Eurostat, Luxembourg, 45-48. Available from: https://www.oecd-ilibrary.org | ||||||||
6 | Andersen, E.S. 2009. Schumpeter's Evolutionary Economics : A Theoretical, Historical and Statistical Analysis of the Engine of Capitalism. New York: Anthem Press, 144-154. | ||||||||
7 | Ābeltiņa A. 2008. Inovācija – XXI gadsimta fenomens. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība | ||||||||
8 | Bodell, L. 2016. Kill the Company: End the Status Quo, Start an Innovation Revolution. New York: Routledge, 10-19. | ||||||||
9 | Karsten, L. 2016. The Science of Innovation: A Comprehensive Approach for Innovation Management. Walter de Gruyter GmbH. 119-137. | ||||||||
10 | Mitsuru, K. 2010. Knowledge Integration Dynamics: Developing Strategic Innovation Capability. World Scientific Publishing Co Pte Ltd. 43-67. | ||||||||
11 | Alison, J., Brookfield, S.D. 2014. Engaging Imagination: Helping Students Become Creative and Reflective Thinkers. John Wiley&Sons, Incorporated. 25-47, 207-233 | ||||||||
12 | Bateson, P., Martin, P. 2013. Play, Playfulness, Creativity and Innovation. Cambridge University Press, 55-69, 77-89 | ||||||||
13 | Haines-Gadd, L. 2016. TRIZ for Dummies. John Wiley & Sons, Incorporated. | ||||||||
14 | Shorthose, J., Maycroft, N. 2012. Understanding Creative Business : Values, Networks and Innovation. Routledge. 247-275. | ||||||||
15 | Rojenko, V. 2014. Employee and management disagreement in development in developing creative competitive advantages. Economics and Culture. 2014, Vol.10. 145-154. Available from: https://www.augstskola.lv/upload/2014_EKA_10_EKEKTR.pdf | ||||||||
16 | Fitzgerald, E., Wankerl, A., Schramm, C. J. 2010. Inside Real Innovation : How the Right Approach Can Move Ideas from R and D to Market - And Get the Economy Moving. World Scientific Publishing Co Pte Ltd. | ||||||||
17 | Elliot, J. 2012. Leading Apple with Steve Jobs: Management Lessons from a Controversial Genius. John Wiley & Sons, Incorporated. 1-29, 61-73, 107-121. | ||||||||
18 | Leonard-Barton, D. 2011. Managing Knowledge Assets, Creativity And Innovation. Singapore: World Scientific. | ||||||||
19 | Jaruzelski, B., Dehoff, K. 28.11.2007. The Customer Connection: The Global Innovation 1000, Strategy+Business, Issue 49, Winter 2007. Available from: https://www.strategy-business.com/article/07407?gko=3ad6f | ||||||||
20 | Burt, M.J., & Jubenville, C.B. 2013. Zebras and cheetahs: Look different and stay agile to survive the business jungle. John Wiley & Sons, Incorporated. 127-169. | ||||||||
21 | Birla, M. 2013. Unleashing creativity and innovation: Nine lessons from nature for enterprise growth and career success. John Wiley & Sons, Incorporated. 1-13, 99-109. | ||||||||
22 | Trott, P. 2012. Innovation Management and New Product Development. 5th ed., New York: Financial times. | ||||||||
23 | Castro, C. L., Kuvaas, B., Hayton, J. (eds.). 2011. Global human resource management casebook. ProQuest Ebook Central. 3-44. | ||||||||
24 | Peacock, M. J. 2017. The human resource professional’s guide to change management: Practical tools and techniques to enact meaningful and lasting organizational change. ProQuest Ebook Central. 1-81. | ||||||||
25 | Owens, D. A. 2011. Creative people must be stopped: 6 ways we kill innovation (without even trying). John Wiley & Sons, Incorporated. 25-95. | ||||||||
26 | Trifilova, A. 2009. The future of innovation. MPG Books Group. | ||||||||
27 | Saviotti, P.R. 2013. Innovation, financial activities and the future of the EU. In: Pyka, A., Burghof, H. ed. Innovation and finance. Routledge. 26-46. | ||||||||
28 | Gregson, G. 2014. Financing new ventures: An entrepreneur's guide to business angel investment. Business Expert Press. 11-59, 103-159. | ||||||||
29 | Metrick A., Yasuda A. 2010. Venture Capital and the Finance of Innovation. 2nd ed., John Wiley & Sons. | ||||||||
30 | United Nations. 2009. Policy Options and Instruments for Financing Innovation: A Practical Guide to Early-stage Financing. New York: UN Publishing. Available from: https://www.unece.org/fileadmin/DAM/ceci/publications/fid2… | ||||||||
31 | Feld, B. 2012. Startup communities: building an entrepreneurial ecosystem in your city. John Wiley & Sons, Inc. Available from: https://books.google.lv/books?id=tFNAYRBjsuIC&printsec=fron… | ||||||||
32 | Feld, B., Cohen, D. 2010. Do more faster: Techstars lessons to accelerate your startup. John Wiley & Sons, Inc. 203-269. | ||||||||
33 | Golomb V.M. 2017. Accelerated Startup: Everything You Need to Know to Make Your Startup Dreams Come True From Idea to Product to Company, Time Traveller Books. | ||||||||
34 | Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). 2011. Inovācijas atbalsta struktūras Latvijā. Available from: http://www.liaa.gov.lv [29.07.2019] | ||||||||
35 | Smith, H. 2013. Learn small business startup in 7 days. WrihgtBooks. | ||||||||
36 | Gruber, F. 2014. Startup mixology: Tech cocktail's guide to building, growing, and celebrating startup success. Tech Cocktail LLC.147-223. | ||||||||
37 | Kander, D. 2014. All in startup: Launching a new idea when everything is on the line. John Wiley & Sons, Inc. | ||||||||
38 | University of Illinois. 2014. The Start-up Handbook. The Board of Trustees of the University of Illinois. Available from: https://otm.illinois.edu | ||||||||
39 | BarCharts, I. 2012. Intellectual property. BarCharts, Inc. | ||||||||
40 | Palfrey, J. 2011. Intellectual property strategy. MIT Press. 17-59. | ||||||||
41 | European Patent Office/European Union Intellectual Property Office. 2016. Intellectual property rights intensive industries and economic performance in the European Union: Industry-Level Analysis Report, Second edition. European Patent Office/Europea. Available from: https://euipo.europa.eu/tunnel-web/secure/webdav/guest/docu… | ||||||||
42 | Silbey, J. 2014. The eureka myth: Creators, innovators, and everyday intellectual property. Stanford University Press. | ||||||||
43 | World Intellectual Property Organization. 2019. World Intellectual Property Indicators 2019. Geneva: World Intellectual Property Organization. Available from: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_941_2019.pdf | ||||||||
44 | Kourdi, J. 2011. The marketing century : How marketing drives business and shapes society. John Wiley & Sons, Inс. 51-115 | ||||||||
45 | Swaim, R. W. 2009. The strategic Drucker: Growth strategies and marketing insights from the works of Peter Drucker. John Wiley & Sons, Inc. 83-185. | ||||||||
46 | Jaffe, J., & Albarta, M. 2013. Z.E.R.O.: Zero paid media as the new marketing model. John Wiley & Sons, Inc. 127-255. | ||||||||
47 | Yarrow, K. 2014. Decoding the new consumer mind: How and why we shop and buy. Kit Yarrow. | ||||||||
48 | United Nations. 2011. UNCTAD's work on the Creative Economy. United Nations Conference on Trade and Development. Available from: https://unctad.org [29.07.2019] | ||||||||
49 | United Nations.2018. Creative economy outlook: Trends in international trade in creative industries and country profiles, United Nations Conference on Trade and Development. Available from: https://unctad.org/en/PublicationsLibrary/ditcted2018d3_en… | ||||||||
50 | Stoneman, P. 2010. Soft innovation: Economics, product aesthetics, and the creative industries. Oxford University Press, Inc. 47-57. | ||||||||
51 | Florida, R.L. 2012. The rise of the creative class: revisited 10th anniversary edition. New York: Basic Books | ||||||||
52 | Rojenko, V., Dahs, A. 2017. Demographic Determinants of Creativity: the Analysis of Creative Potential Development and Forecast for the Baltic States” Economics and Business 30 (1). Available from: https://scholar.google.lv/scholar?oi=bibs&hl=en&cluster=121… | ||||||||
53 | Rojenko V. 2014. Creative Competitive Advantages: Perspectives for Cooperation between the EU and EaP Countries. Eastern Partnership – from capacities to Excellence: Strengthening Research, Regional and Innovation Policies in the Context of Horizon 2. Available from: https://www.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/projekti/… | ||||||||
54 | Cropley, D. H., Cropley, A. J., & Kaufman, J. C. (Eds.). 2010. The dark side of creativity. Cambridge University Press. |