Pārlekt uz galveno saturu

Inovāciju vadīšana un radošums

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.12.2019 09:30:59
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_171LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Vadībzinātne; Uzņēmējdarbības vadībaMērķauditorija:Vadībzinātne; Tirgzinības un reklāma; Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Vladimirs Rojenko
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Starptautiskā biznesa un ekonomikas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Dzirciema iela 16, C korpuss, 2 D, sbekatrsu[pnkts]lv, +371 67409184
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas44
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Teorētiskās pamatzināšanas uzņēmējdarbības vadīšanā un tirgzinībās.
Mērķis:
Sniegt pamatzināšanas inovatīvo ideju meklēšanā un inovatīvās uzņemējdarbības vadīšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Inovācijas un radošums – mūsdienu biznesa panākumu noteicēji.Lekcijas1.00auditorija
2Organizatoriskā uzvedība: tradicionāls un inovatīvs uzņēmums.Lekcijas1.00auditorija
3Inovatīvā/tradicionāla uzņēmuma apmeklējums (Rīga).Nodarbības2.00mācību izbraukums
4Inovatīvas uzņēmējdarbības ideju avoti un radošums.Lekcijas1.00auditorija
5Darbinieku un organizācijas radošums.Nodarbības1.00auditorija
6Inovācijas procesa un radošuma vadīšana uzņēmumos.Lekcijas1.00auditorija
7Inovāciju veicinoša cilvēku vadīšana.Lekcijas1.00auditorija
8Moderno tehnoloģiju attīstības tendences.Nodarbības1.00auditorija
9Perspektīvas inovācijas un nākotnes sabiedrība.Nodarbības1.00auditorija
10Inovāciju finansēšanas mehānismi.Lekcijas1.00auditorija
11Inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūras.Lekcijas1.00auditorija
12Jaunuzņēmumu dibināšana un atbalsts (RSU BI).Nodarbības1.00mācību izbraukums
13Intelektuālais īpašums un inovāciju aizsardzība.Nodarbības1.00auditorija
14Inovatīvās uzņēmējdarbības mārketings.Lekcijas1.00auditorija
15Radošas industrijas un radošuma ekonomika.Lekcijas1.00auditorija
16Radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā.Nodarbības1.00auditorija
17Cilvēkvērtības un inovatīva attīstība.Lekcijas1.00auditorija
18Uzņēmēja vai nozares speciālista lekcija.Lekcijas1.00auditorija
19Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija.Nodarbības3.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Inovācijas un radošums – mūsdienu biznesa panākumu noteicēji.Lekcijas1.00auditorija
2Organizatoriskā uzvedība: tradicionāls un inovatīvs uzņēmums.Lekcijas1.00auditorija
3Inovatīvā/tradicionāla uzņēmuma apmeklējums (Rīga).Nodarbības1.00mācību izbraukums
4Inovatīvas uzņēmējdarbības ideju avoti un radošums.Lekcijas1.00auditorija
5Darbinieku un organizācijas radošums.Nodarbības0.50auditorija
6Inovācijas procesa un radošuma vadīšana uzņēmumos.Lekcijas0.50auditorija
7Inovāciju veicinoša cilvēku vadīšana.Lekcijas0.50auditorija
8Moderno tehnoloģiju attīstības tendences.Nodarbības0.50auditorija
9Perspektīvas inovācijas un nākotnes sabiedrība.Nodarbības0.50auditorija
10Inovāciju finansēšanas mehānismi.Lekcijas0.50auditorija
11Inovāciju un izgudrojumu atbalsta struktūras.Lekcijas0.50auditorija
12Jaunuzņēmumu dibināšana un atbalsts (RSU BI).Nodarbības1.00mācību izbraukums
13Intelektuālais īpašums un inovāciju aizsardzība.Nodarbības1.00auditorija
14Inovatīvās uzņēmējdarbības mārketings.Lekcijas0.50auditorija
15Radošas industrijas un radošuma ekonomika.Lekcijas0.50auditorija
16Radošuma nozīme ekonomikas un reģionu attīstībā.Nodarbības1.00auditorija
17Cilvēkvērtības un inovatīva attīstība.Lekcijas0.50auditorija
18Uzņēmēja vai nozares speciālista lekcija.Lekcijas0.50auditorija
19Patstāvīgo darbu prezentācijas un mācību diskusija.Nodarbības1.50auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Referāta sagatavošana par vienu no studiju kursa tēmām (atsevišķas kursa tēmas padziļināta izpēte, referāta tēmu students izvēlas patstāvīgi, referāta apjoms – 8 – 10 lpp.). 2. Referāta prezentēšana (vizuālas prezentācijas sagatavošana, zinātniskā diskusija ar kolēģiem un pasniedzējiem, kopējais prezentācijas ilgums ne vairāk par 10 min). 3. Kopsavilkumu sagatavošana (kopsavilkumu sagatavo pēc katras lekcijas par lekcijā apskatīto tēmu un iesniedz elektroniski e-studiju vidē, kopsavilkuma apjoms – 2 – 4 lpp.).
Vērtēšanas kritēriji:
1. Semināru un lekciju apmeklējums – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta dalību un aktivitāti lekcijās un semināros). 2. Pastāvīgais darbs (referāts) un prezentācija – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta prasmes vadīt inovācijas un radošas jaunrades procesus uzņēmumā, spēju atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm inovāciju un tehnoloģiju jomā). 3. Kopsavilkumu izstrāde – obligāts, 20% (pasniedzējs novērtē studenta spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kura ir saistīta ar inovatīvas uzņēmējdarbības un radošuma vadīšanu). 4. Eksāmens – obligāts, 30% (pasniedzējs novērtē studenta zināšanas padziļināti izprast inovācijas procesa un radošuma vadīšanas būtību).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti padziļināti izprot inovācijas un radošuma būtību, to sakarības un nozīmi, inovatīvās uzņēmējdarbības uzsākšanas un inovācijas procesa vadīšanas principus, apzinās aktuālas inovāciju un tehnoloģiju attīstības tendences, zina inovatīvo ideju meklēšanas un atlases principus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēj patstāvīgi uzsākt inovatīvo uzņēmējdarbību, vadīt inovācijas un radošas jaunrades procesus uzņēmumā, spēj atrast un atlasīt dzīvotspējīgas inovatīvās idejas, diskutēt par jaunākām tendencēm inovāciju un tehnoloģiju jomā.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studenti māk patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kura ir saistīta ar inovatīvas uzņēmējdarbības uzsākšanu un vadīšanu, pielietot to vadības lēmumu pieņemšanas procesā, uzņemties atbildību par inovatīvās idejas īstenošanu, tās mijiedarbību ar sabiedrību un vidi.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Kim, C.W., Mauborgne, R. 2005. Blue ocean strategy: how to create uncontested market space and make the competition irrelevant. Boston, USA: Harvard Business School
2Howkins, J. 2013. The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. London: Penguin Books.
3Hargadon, A. 2015. Sustainable Innovation: Build Your Company's Capacity to Change the World. Stanford University Press.
4Mumford, M.D. 2011. Handbook of Organizational Creativity. Elsevier Science & Technology.
5Sawyer, R.K. 2012. Explaining Creativity: The Science of Human Innovation. Oxford University Press. 231-265, 405-439
6Tidd, J. 2015. Innovation and Entrepreneurship. Wiley Textbooks, ProQuest Ebook Central. 123-159, 483-511, 163-196
Papildu literatūra
1European Central Bank. 2017. How does innovation lead to growth? Available from: www.ecb.europa.eu. [29.07.2019.]
2Nefiodow, L., Nefiodow, S. 2014. The Sixth Kondratieff. The Growth Engine of the 21st Century. In: Grinin, L.E., Devezas, T.C., Korotayev, A.V., ed. Kondratieff Waves. Juglar – Kuznets – Kondratieff. Yearbook. Volgograd: ‘Uchitel’, 326-354. Available from: https://www.researchgate.net/publication/294086817_Kondrati…
3Nunes, P., Breene, T., 19.07.2019. Jumping the S-Curve: Beat the Growth Cycle, Get on Top and Stay There [video]. Available from: https://hbr.org
4OECD. 2015. The Innovation Imperative: Contributing to Productivity, Growth and Well-Being. OECD Publishing, Paris, 15-66. Available from: https://read.oecd-ilibrary.org
5OECD/Eurostat. 2018. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition, The Measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities, OECD Publishing, Paris/Eurostat, Luxembourg, 45-48. Available from: https://www.oecd-ilibrary.org
6Andersen, E.S. 2009. Schumpeter's Evolutionary Economics : A Theoretical, Historical and Statistical Analysis of the Engine of Capitalism. New York: Anthem Press, 144-154.
7Ābeltiņa A. 2008. Inovācija – XXI gadsimta fenomens. Rīga: SIA Biznesa augstskola Turība
8Bodell, L. 2016. Kill the Company: End the Status Quo, Start an Innovation Revolution. New York: Routledge, 10-19.
9Karsten, L. 2016. The Science of Innovation: A Comprehensive Approach for Innovation Management. Walter de Gruyter GmbH. 119-137.
10Mitsuru, K. 2010. Knowledge Integration Dynamics: Developing Strategic Innovation Capability. World Scientific Publishing Co Pte Ltd. 43-67.
11Alison, J., Brookfield, S.D. 2014. Engaging Imagination: Helping Students Become Creative and Reflective Thinkers. John Wiley&Sons, Incorporated. 25-47, 207-233
12Bateson, P., Martin, P. 2013. Play, Playfulness, Creativity and Innovation. Cambridge University Press, 55-69, 77-89
13Haines-Gadd, L. 2016. TRIZ for Dummies. John Wiley & Sons, Incorporated.
14Shorthose, J., Maycroft, N. 2012. Understanding Creative Business : Values, Networks and Innovation. Routledge. 247-275.
15Rojenko, V. 2014. Employee and management disagreement in development in developing creative competitive advantages. Economics and Culture. 2014, Vol.10. 145-154. Available from: https://www.augstskola.lv/upload/2014_EKA_10_EKEKTR.pdf
16Fitzgerald, E., Wankerl, A., Schramm, C. J. 2010. Inside Real Innovation : How the Right Approach Can Move Ideas from R and D to Market - And Get the Economy Moving. World Scientific Publishing Co Pte Ltd.
17Elliot, J. 2012. Leading Apple with Steve Jobs: Management Lessons from a Controversial Genius. John Wiley & Sons, Incorporated. 1-29, 61-73, 107-121.
18Leonard-Barton, D. 2011. Managing Knowledge Assets, Creativity And Innovation. Singapore: World Scientific.
19Jaruzelski, B., Dehoff, K. 28.11.2007. The Customer Connection: The Global Innovation 1000, Strategy+Business, Issue 49, Winter 2007. Available from: https://www.strategy-business.com/article/07407?gko=3ad6f
20Burt, M.J., & Jubenville, C.B. 2013. Zebras and cheetahs: Look different and stay agile to survive the business jungle. John Wiley & Sons, Incorporated. 127-169.
21Birla, M. 2013. Unleashing creativity and innovation: Nine lessons from nature for enterprise growth and career success. John Wiley & Sons, Incorporated. 1-13, 99-109.
22Trott, P. 2012. Innovation Management and New Product Development. 5th ed., New York: Financial times.
23Castro, C. L., Kuvaas, B., Hayton, J. (eds.). 2011. Global human resource management casebook. ProQuest Ebook Central. 3-44.
24Peacock, M. J. 2017. The human resource professional’s guide to change management: Practical tools and techniques to enact meaningful and lasting organizational change. ProQuest Ebook Central. 1-81.
25Owens, D. A. 2011. Creative people must be stopped: 6 ways we kill innovation (without even trying). John Wiley & Sons, Incorporated. 25-95.
26Trifilova, A. 2009. The future of innovation. MPG Books Group.
27Saviotti, P.R. 2013. Innovation, financial activities and the future of the EU. In: Pyka, A., Burghof, H. ed. Innovation and finance. Routledge. 26-46.
28Gregson, G. 2014. Financing new ventures: An entrepreneur's guide to business angel investment. Business Expert Press. 11-59, 103-159.
29Metrick A., Yasuda A. 2010. Venture Capital and the Finance of Innovation. 2nd ed., John Wiley & Sons.
30United Nations. 2009. Policy Options and Instruments for Financing Innovation: A Practical Guide to Early-stage Financing. New York: UN Publishing. Available from: https://www.unece.org/fileadmin/DAM/ceci/publications/fid2…
31Feld, B. 2012. Startup communities: building an entrepreneurial ecosystem in your city. John Wiley & Sons, Inc. Available from: https://books.google.lv/books?id=tFNAYRBjsuIC&printsec=fron…
32Feld, B., Cohen, D. 2010. Do more faster: Techstars lessons to accelerate your startup. John Wiley & Sons, Inc. 203-269.
33Golomb V.M. 2017. Accelerated Startup: Everything You Need to Know to Make Your Startup Dreams Come True From Idea to Product to Company, Time Traveller Books.
34Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). 2011. Inovācijas atbalsta struktūras Latvijā. Available from: http://www.liaa.gov.lv [29.07.2019]
35Smith, H. 2013. Learn small business startup in 7 days. WrihgtBooks.
36Gruber, F. 2014. Startup mixology: Tech cocktail's guide to building, growing, and celebrating startup success. Tech Cocktail LLC.147-223.
37Kander, D. 2014. All in startup: Launching a new idea when everything is on the line. John Wiley & Sons, Inc.
38University of Illinois. 2014. The Start-up Handbook. The Board of Trustees of the University of Illinois. Available from: https://otm.illinois.edu
39BarCharts, I. 2012. Intellectual property. BarCharts, Inc.
40Palfrey, J. 2011. Intellectual property strategy. MIT Press. 17-59.
41European Patent Office/European Union Intellectual Property Office. 2016. Intellectual property rights intensive industries and economic performance in the European Union: Industry-Level Analysis Report, Second edition. European Patent Office/Europea. Available from: https://euipo.europa.eu/tunnel-web/secure/webdav/guest/docu…
42Silbey, J. 2014. The eureka myth: Creators, innovators, and everyday intellectual property. Stanford University Press.
43World Intellectual Property Organization. 2019. World Intellectual Property Indicators 2019. Geneva: World Intellectual Property Organization. Available from: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_941_2019.pdf
44Kourdi, J. 2011. The marketing century : How marketing drives business and shapes society. John Wiley & Sons, Inс. 51-115
45Swaim, R. W. 2009. The strategic Drucker: Growth strategies and marketing insights from the works of Peter Drucker. John Wiley & Sons, Inc. 83-185.
46Jaffe, J., & Albarta, M. 2013. Z.E.R.O.: Zero paid media as the new marketing model. John Wiley & Sons, Inc. 127-255.
47Yarrow, K. 2014. Decoding the new consumer mind: How and why we shop and buy. Kit Yarrow.
48United Nations. 2011. UNCTAD's work on the Creative Economy. United Nations Conference on Trade and Development. Available from: https://unctad.org [29.07.2019]
49United Nations.2018. Creative economy outlook: Trends in international trade in creative industries and country profiles, United Nations Conference on Trade and Development. Available from: https://unctad.org/en/PublicationsLibrary/ditcted2018d3_en…
50Stoneman, P. 2010. Soft innovation: Economics, product aesthetics, and the creative industries. Oxford University Press, Inc. 47-57.
51Florida, R.L. 2012. The rise of the creative class: revisited 10th anniversary edition. New York: Basic Books
52Rojenko, V., Dahs, A. 2017. Demographic Determinants of Creativity: the Analysis of Creative Potential Development and Forecast for the Baltic States” Economics and Business 30 (1). Available from: https://scholar.google.lv/scholar?oi=bibs&hl=en&cluster=121…
53Rojenko V. 2014. Creative Competitive Advantages: Perspectives for Cooperation between the EU and EaP Countries. Eastern Partnership – from capacities to Excellence: Strengthening Research, Regional and Innovation Policies in the Context of Horizon 2. Available from: https://www.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/projekti/…
54Cropley, D. H., Cropley, A. J., & Kaufman, J. C. (Eds.). 2010. The dark side of creativity. Cambridge University Press.