Pārlekt uz galveno saturu

Biznesa komunikācija un ētika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:9.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:31:04
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_177LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Komunikācijas zinātne; Komunikācijas psiholoģija un ētikaMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Jana Bunkus
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)9Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas18
Nodarbības (skaits)11Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas22
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)7Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas14
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas28
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Biznesa vides, organizāciju vadības un komunikācijas teorijas pamati.
Mērķis:
Sniegt zināšanas un attīstīt kompetences par komunikācijas būtību un veidiem, organizācijas (uzņēmuma, iestādes) iekšējo un ārējo komunikāciju, tās veidošanas un vadīšanas principiem biznesā, par ētikas pamatnostādnēm, kas nosaka komunikāciju biznesā starp personām, organizācijām un sabiedrībā kopumā. Kursa apguve palīdz studentiem iegūt zināšanas un praktiskas iemaņas ētiskas biznesa komunikācijas veidošanā un vadīšanā uzņēmumos.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.Lekcijas2.00auditorija
2Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.Nodarbības2.00auditorija
3Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.Lekcijas1.00auditorija
4Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.Nodarbības2.00auditorija
5Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.Lekcijas1.00auditorija
6Konkrētu Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.Nodarbības1.00mācību izbraukums
7Ārējā komunikācija organizācijā. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.Lekcijas1.00auditorija
8Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.Nodarbības1.00auditorija
9Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. Ētiska izvēle biznesā.Lekcijas1.00auditorija
10Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).Nodarbības2.00auditorija
11Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.Lekcijas1.00auditorija
12Neētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).Nodarbības1.00auditorija
13Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).Lekcijas2.00datorklase
Nodarbības2.00datorklase
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Studiju kursa ievads (informācija par kursa saturu un prasībām, veicamajiem darbiem studiju kursā). Kas ir komunikācija (jēdziens un būtība). Komunikācijas nozīme indivīda, organizācijas un sabiedrības dzīvē. Komunikācija un personīgā/korporatīvā attīstība. Komunikācijas process, tā elementi. Komunikācijas barjeras. Kā mazināt komunikācijas barjeras biznesa vidē.Lekcijas1.00auditorija
2Komunikācijas barjeru piemēri Latvijas uzņēmumu praksē.Nodarbības1.00auditorija
3Komunikācijas veidi. Komunikācijas kodi. Uzņēmumu logotipi, simboli, korporatīvās krāsas, produktu iepakojums, telpu noformējums u.c. kā komunikācijas kodi biznesā.Lekcijas1.00auditorija
4Komunikācijas kodi un to lietojums Latvijas uzņēmumu praksē.Nodarbības1.00auditorija
5Iekšējā komunikācija organizācijā. Vertikālā un horizontālā komunikācija uzņēmumā. Iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.Lekcijas1.00auditorija
6Konkrētu Latvijas uzņēmumu iekšējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.Nodarbības1.00mācību izbraukums
7Ārējā komunikācija organizācijā. Ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti uzņēmumos.Lekcijas1.00auditorija
8Konkrēta Latvijas uzņēmuma ārējās komunikācijas auditorijas, kanāli un instrumenti.Nodarbības1.00auditorija
9Ētikas jēdziens. Ētika kā filosofiska disciplīna. Pielietojamās ētikas jēdziens, tā saistība ar biznesa jomu. Ētiska izvēle biznesā.Lekcijas1.00auditorija
10Ētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).Nodarbības1.00auditorija
11Ētika uzņēmumā. Korporatīvā sociālā atbildība kā ētiska biznesa un ilgtspējības kategorija uzņēmumā.Lekcijas1.00auditorija
12Neētiskas uzņēmējdarbības izpausmes Latvijas uzņēmumos (piemēri).Nodarbības1.00auditorija
13Līdzdalība IBSE studiju ārvalstu vizītes organizēšanā – biznesa komunikācijas prakse (vad. R.Putāns).Lekcijas1.00datorklase
Nodarbības1.00datorklase
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Literatūras analīze; kopsavilkumu izstrāde; mājas uzdevumu izpilde; grupu darbs – gadījumu izpēte, analīze un prezentāciju sagatavošana semināriem; individuālais referāts, kas paredz: 1) noteikt tēmas pamatproblēmu un aprakstīt tās izpausmes praksē; 2) izpētīt un novērtēt alternatīvus (tostarp teorētiķu) viedokļus par šo tēmu; 3) izteikt viedokli par veiktā pētījuma rezultātiem, pamatojot to.
Vērtēšanas kritēriji:
Lekciju un semināru apmeklējums – obligāts. Kopsavilkumu izstrāde – 15%. Semināru darbu izstrāde (grupu darbs) – 20%. Līdzdalība semināros (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) – 10%. Referāts – 15%. Eksāmens – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie izprot mūsdienu lietišķās komunikācijas procesu, tā likumsakarības un ietekmi uz organizācijas darbību, pārzina organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas veidošanas un vadīšanas principus un metodes, izprot ētikas pamatnostādnes, individuālās un profesionālās ētikas principus un ētisko standartu ievērošanas nepieciešamību biznesa vidē.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs izmantot teorētiskās zināšanas par biznesa komunikāciju un ētiku, veicot biznesa vides analīzi, pratīs izvērtēt un noteikt atbilstošas metodes iekšējās un ārējās komunikācijas īstenošanai organizācijā, spēs kritiski izvērtēt uzņēmējdarbības situācijas no biznesa ētikas viedokļa, identificēt un analizēt problēmas, ko izraisa ētisko principu neievērošana biznesā un biznesa komunikācijā.
Kompetences:Studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs analizēt un interpretēt organizācijas iekšējās un ārējās komunikācijas kodus, kanālus un instrumentus, noteikt komunikācijas un ētiskas darbības uzlabošanas virzienus organizācijā, novērtēt profesionālo saskarsmi no ētikas viedokļa un veidot to saskaņā ar individuālās un profesionālās ētikas principiem.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Hannawa, A. F. and Spitzberg, B. H. 2015. Communication Competence. De Gruyter, Inc.
2Viswanathan, R. 2010. Business Communication. Himalaya Publishing House.
3Gillis, T., IABC. 2011. The IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership. John Wiley & Sons, Inc.
4Meyer-Galow, E. 2018. Business Ethics 3.0: The New Integral Ethics. Walter de Gruyter GmbH.
5Plaisance, P., L. (ed.) 2018. Communication and Media Ethics. Boston; Berlin: De Gruyter Mouton.
Papildu literatūra
1Mautner, G. and Rainer, F. 2017. Handbook of Business Communication: Linguistic Approaches. De Gruyter, Inc.
2Jones, B., Tench, R. and Sun, W. 2014. Communicating Corporate Social Responsibility: Perspectives and Practice. Emerald Publishing Limited.
3Conaway, R. N. and Laasch, O. 2012. Communication in Responsible Business: Strategies, Concepts, and Cases. Business Expert Press.
4Machado, C., Starr-Glass, D., Davim, J. C., Bràs, F. A., et.al. 2018. Micro MBA: Theory and Practice. De Gruyter, Inc.
5Rocci, A. and de Saussure, L. 2016. Verbal Communication. De Gruyter, Inc.
6DiMarco, J. 2017. Commmunications Writing and Design: The Integrated Manual for Marketing, Advertising, and Public Relations. John Wiley & Sons, Incorporated.