Pārlekt uz galveno saturu

Jaunuzņēmumu tirgvedība

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:33
Par studiju kursu
Kursa kods:SBUEK_204LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:3.00ECTS:4.50
Zinātnes nozare:VadībzinātneMērķauditorija:Uzņēmējdarbības vadība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Kristaps Zaļais
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)8Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas16
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas28
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)5Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas10
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas22
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Mārketings.
Mērķis:
Kursa mērķis ir nodot studentiem zināšanas un praktiskas iemaņas jaunuzņēmumu tirgzinībās.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Izaugsmes uzlaušanas (Growth hacking) tehnikas efektīvā lietotāju vai klientu piesaistē.Lekcijas2.00auditorija
2Sabiedriskās attiecības un partizānu mārketinga (Guerrilla marketing) tehniku pielietošana iesācējuzņēmuma popularizēšanā.Lekcijas2.00auditorija
3Uzstāšanās pasākumos un konferencēs, personīgā bloga izveidošana kā jaunuzņēmuma tirgzinības stratēģijā.Lekcijas2.00auditorija
4Jaunuzņēmumu mārketinga sastāvdaļas un to termini: klientu iegūšana (acquisition), activation, klientu noturēšana (retention), augšpārdošana (upsell), šķērspārdošana (cross-sell).Lekcijas2.00auditorija
5Tirgzinības rīki un metodes.Nodarbības2.00auditorija
6Pārveidošanas piltuves (Conversion funell) modelis pieņēmumu pārbaudei.Nodarbības2.00auditorija
7Sociālo tīklu izmantošana jaunuzņēmumos.Nodarbības2.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Izaugsmes uzlaušanas (Growth hacking) tehnikas efektīvā lietotāju vai klientu piesaistē.Lekcijas1.00auditorija
2Sabiedriskās attiecības un partizānu mārketinga (Guerrilla marketing) tehniku pielietošana iesācējuzņēmuma popularizēšanā.Lekcijas1.00auditorija
3Uzstāšanās pasākumos un konferencēs, personīgā bloga izveidošana kā jaunuzņēmuma tirgzinības stratēģijā.Lekcijas1.00auditorija
4Jaunuzņēmumu mārketinga sastāvdaļas un to termini: klientu iegūšana (acquisition), activation, klientu noturēšana (retention), augšpārdošana (upsell), šķērspārdošana (cross-sell).Lekcijas2.00auditorija
5Tirgzinības rīki un metodes.Nodarbības2.00auditorija
6Pārveidošanas piltuves (Conversion funell) modelis pieņēmumu pārbaudei.Nodarbības2.00auditorija
7Sociālo tīklu izmantošana jaunuzņēmumos.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Mācību uzņēmuma praktiskas mārketinga stratēģijas izstrāde, īstenošana un rezultātu prezentēšana.
Vērtēšanas kritēriji:
Akumulētā atzīme un eksāmens. Akumulēto atzīmi procentuāli veido: nodarbību apmeklējums (10%); aktivitāte semināros (30%); mājas darbi (10%); individuālais darbs (20%) un eksāmens (30%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Studiju rezultāti
Zināšanas:Iegūst zināšanas par jaunuzņēmuma tirgzinības īpatnībām, tehnikām, metodēm un to īstenošanu. Iegūst zināšanas, kā darbojas sociālie mediji informācijas izplatīšanā.
Prasmes:Prasme orientēties jaunuzņēmumos lietotos tirgzinības nosaukumos, definīcijās un frāzēs; izprast tirgzinības finanšu un analītiskos rādītājus; iegūst izaugsmes uzlaušanas un partizānu mārketinga darba iemaņas produktu attīstībā, veikt jaunuzņēmuma tirgzinības aktivitāšu budžeta aprēķināšanu. Prasme efektīvi informēt sabiedrību par jaunuzņēmumu. Prasme izveidot zīmolu un veidot tam kvalitatīvu saturu.
Kompetences:Spēja izvērtēt jaunuzņēmuma tirgzinības finanšu un analītiskos rādītājus. Spēja ar nelieliem finansiāliem resursiem un inovatīvām tirgzinības metodēm piesaistīt lielāku skaitu klientu. Spēja atrast un fokusēties uz jaunuzņēmuma mērķauditoriju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Ryan Holiday, Growth Hacker Marketing: A Primer on the Future of PR, Marketing, and Advertising, 2014.
2Seth Godin, All Marketers are Liars: The Underground Classic That Explains How Marketing Really Works--and Why Authenticity Is the Best Marketing of All, 2009.
3Guy Kawasaki, The Art of Social Media: Power Tips for Power Users, 2014.
4Geoffrey Moore, Crossing the Chasm, 3rd Edition: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers, 2014.
5Seth Godin, Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable, 2003.
6Paul Graham, Hackers & Painters: Big Ideas from the Computer Age, 2010.
7John Zagula, The Marketing Playbook: Five Battle-Tested Plays for Capturing and Keeping the Lead in Any Market, 2004.
8Robert Peters, Growth Hacking Techniques, Disruptive Technology - How 40 Companies Made It BIG, 2014.
9Jose Casanova, Growth Hacking - A How To Guide On Becoming A Growth Hacker, 2013.
10Ryan Holiday, Trust Me, I'm Lying: Confessions of a Media Manipulator, 2013.
11Ben Horowitz, The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers, 2014.
12Gabriel Weinberg, Traction: A Startup Guide to Getting Customers, 2014.
Papildu literatūra
1Steve Blank, The Four Steps to the Epiphany: Successful Strategies for Products that Win, 2004.
2Steve Blank, The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company, 2012.
3Peter Thiel, Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future, 2014.
4Geoffrey Moore, Inside the Tornado: Strategies for Developing, Leveraging, and Surviving Hypergrowth Markets, 2004.
5Chip Heath, Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die, 2009.
6Avinash Kaushik, Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity, 2009.
7Eric Ries, The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, 2011.
8Guy Kawasaki, The Art of the Start: The Time-Tested, Battle-Hardened Guide for Anyone Starting Anything, 2004.
Citi informācijas avoti
1http://platformsandnetworks.blogspot.com/p/marketing.html
2http://blakemasters.com/peter-thiels-cs183-startup
3http://www.zoomstra.com/foundersworkbook/
4https://growthhackers.com/
5http://blakemasters.com/peter-thiels-cs183-startup
6https://launchpadcentral.com/
7http://practicetrumpstheory.com/3-rules-to-actionable-metri…