.
Vispārīgā socioloģija II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:25
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_006 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ritma Rungule | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārīgā socioloģija I. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par socioloģijas būtību un ievadīt studentus socioloģiskajā domāšanā. Sniegt priekšstatu par socioloģisko zināšanu teorētisko līmeni, nodrošināt būtiskāko socioloģijas jēdzienu, koncepciju un teorētisko pieeju apguvi, ievērojot dažādas metodoloģiskās orientācijas. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Rase, nācija, tautība, etniskā un nacionālā piederība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Dzimuma un vecuma nevienlīdzības izpausmes | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Stereotipi, aizspriedumi, diskriminācija | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Diskriminācijas izplatība Latvijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Sociālie institūti: ģimene | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sociālie institūti: reliģija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Demogrāfiskās problēmas un migrācija Latvijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Nodarbinātība, darbs un brīvais laiks | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Izglītība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Masu mediji | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Vara un autoritāte. Valsts un pilsoniskā sabiedrība. Politiskā un izdividuālā atbildība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Veselība un medicīna: socioloģiskie aspekti | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Lai piedalītos seminārā, jāsagatavo rakstiskas atbildes uz semināra jautājumiem. Jāsagatavo referāts: sabiedrībā aktuālas problēmas socioloģiska analīze – problēma, kas aprakstīta masu saziņas līdzekļos jāaplūko socioloģiski, t.i. izmantojot atbilstošas socioloģiskas teorijas, konfrontējot dažādus viedokļus, izmantojot pētījumu un statistikas datus. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Semināru materiālu (2) sagatavošana, aktivitāte semināros – 20% 2. Referāts – 40% 3. Eksāmens – 40% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti ir apguvuši socioloģijas pamatjēdzienus, galvenās teorētiskās pieejas un zina nozīmīgākos pētījumus katrā tēmā. | ||||||||
Prasmes: | Prot sagatavot kopsavilkumu par izlasīto literatūru, prezentāciju par pētījumu publikācijām un datiem. | ||||||||
Kompetences: | Var argumentēti diskutēt par problēmsituācijām Latvijas sabiedrībā, balstoties uz teorijām un pētījumu datiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā, 1996. LU Socioloģijas katedra | ||||||||
2 | Giddens A. Sociology. 5 th ed., Cambridge: Polity Press, 2006. | ||||||||
3 | Laķis P. Ievads socioloģijā, Zvaigzne ABC, 2002. | ||||||||
4 | Latvijas jaunatnes portrets: integrācija sabiedrībā un marginalizācijas riski. LU Akadēmiskais apgāds, 2009. | ||||||||
5 | Paula L., Korpa V. Socioloģija. LLU SZF, 2010. | ||||||||
6 | Tisenkopfs T. (zin.red.) Socioloģija Latvijā. LU Akadēmiskais apgāds, 2010. | ||||||||
7 | Штомпка П. Социология. Москва: Логос. 2005. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Atbildīgums. Pārskats par tautas attīstību. 2008/2009. LU SPPI. | ||||||||
2 | Augstāko un profesionālo mācību iestāžu absolventu profesionālā darbība pēc mācību beigšanas. Rīga: LU, FSI, Baltkonsults, 2007. | ||||||||
3 | Dzīves kvalitāte Latvijā, zin.red. Bela B., Tisenkopfs T., Zinātne, 2006. | ||||||||
4 | Fuko M. Uzraudzīt un sodīt. Omnia mea, 2001. | ||||||||
5 | Giddens A. The Transformation of Intimacy: Sexuality, Love and Eroticism in Modern Societies. Polity Press, 1992. | ||||||||
6 | Haralambos M., Heald R.M., Holborn M. Sociology: Themes and Perspectives. Collins Educational, 2004. | ||||||||
7 | Tabuns A., Tabuna A. Reliģijas socioloģija. No: Reliģiski – filozofiski raksti XIII, LU FSI, 2010, 137.- 171.lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://szf.lu.lv/files/petnieciba/publikacijas | ||||||||
2 | www.humanrights.org.lv | ||||||||
3 | http://www.lm.gov.lv | ||||||||
4 | http://www.km.gov.lv |