.
Zinātniskā darba metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:05
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_008 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Taņa Lāce | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nav. | ||||||||
Mērķis: | Veidot studentos izpratni par zinātnisko darbu, tā izstrādes procesu, iepazīstināt studentus ar publisko runu, publiskas uzstāšanās psiholoģiskajiem un sociālajiem aspektiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Bakalaura darbs kā zinātniskā darba veids. Literatūras atlase. Bibliogrāfija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Darba struktūra. Problēmas izvēle un pamatojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Darba mērķis, uzdevumi. Hipotēzes. Argumentācija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Darba saturs, forma. Rakstīšanas process. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Recenzija. Darba aizstāvēšana. Biežāk sastopamās kļūdas darbos. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Publiskā runa lietišķajā komunikācijā. Pārliecināšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Runa: struktūra, tehnika. Jautājumi un atbildes. Argumentācijas veidi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Prezentācijas sagatavošana: saturs, forma. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Uzstāšanās. Kursa/ bakalaura darba aizstāvēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Obligātās literatūras apguve, gatavošanās semināriem, praktiskiem darbiem, prezentācijas sagatavošana un referāta (tēmas pieteikuma) izstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Semināri/ praktiskie darbi 20%, referāts (tēmas pieteikums) 30%, eksāmens 50%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēj nosaukt un raksturot zinātniskā darba pamatetapus, argumentēti diskutēt par darba prezentācijas veidiem, to priekšrocībām un trūkumiem. | ||||||||
Prasmes: | Prot izvēlēties pētījuma problēmu, formulēt programmatiskos elementus, strukturēt zinātnisku darbu, to noformēt atbilstoši prasībām, veikt atbilstošas literatūras atlasi un analīzi. Prot izveidot zinātniskā darba prezentāciju. | ||||||||
Kompetences: | Spēj patstāvīgi izstrādāt un noformēt zinātnisku darbu. Orientējas rakstu un runu analīzē no metodoloģijas un retorikas prasību viedokļa. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Eko U. Kā uzrakstīt diplomdarbu. Jāņa Rozes apgāds, 2006. | ||||||||
2 | Edeirs DŽ. Efektīva komunikācija. R., ASJA, 1999. | ||||||||
3 | Fraibairn, G.J., Winch C. Reading, Writing and Reasoning. A Guide for Students. 2nd ed. Maidenhead, Philadelphia: Open University Press, 2003 | ||||||||
4 | Kristapsone S. Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga: Biznesa augstskola Turība, 2008. | ||||||||
5 | Mārtinsone, K., Pipere A. (Red.).Ievads pētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: RaKa, 2011. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Bailey S. Academic writing :a handbook for international students. London: New York : Routledge, 2011. | ||||||||
2 | Mencels V. Retorika :prasme brīvi un pārliecinoši runāt. Rīga : De Novo, 2002. | ||||||||
3 | Neuman, W.L. Social Research Methods. Qualitative and Quantitative Aproaches. 4th edition. Boston, London: Allyn and Bacon, 2000. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Coventry University. Academic Writing Resources. http://www.coventry.ac.uk/study-at-coventry/student-support… | ||||||||
2 | Presentation Skills. http://www.skillsyouneed.com/presentation-skills.html | ||||||||
3 | University of Exeter. Referencing – The Harvard System. http://education.exeter.ac.uk/dll/studyskills/harvard_refer… | ||||||||
4 | University of Toronto. Advice on Academic Writing. http://www.writing.utoronto.ca/adviceyles. http://www.wales.ac.uk/en/OnlineLibrary/StudySkills/Referen… | ||||||||
5 | University of Wales. Reference Styles. http://www.wales.ac.uk/en/OnlineLibrary/StudySkills/Referen… |