Pārlekt uz galveno saturu

Dzīves kvalitātes socioloģija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:00
Par studiju kursu
Kursa kods:SUPK_011LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:4.00ECTS:6.00
Zinātnes nozare:Socioloģija; Socioloģijas teorija un vēstureMērķauditorija:Socioloģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Ritma Rungule
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)16Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas32
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas40
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Socioloģija, Sociālā politika.
Mērķis:
Veidot izpratni par dzīves kvalitāti, tās teorētiskajiem un izpētes metodoloģiskajiem aspektiem. Iepazīstināt ar dzīves kvalitātes socioloģiskās izpētes specifiku. Kursa gaitā apgūt zināšanas par dzīves kvalitātes kā izpētes jomas vēsturisko attīstību socioloģijā, kā arī veidot izpratni par dzīves kvalitātes izpētes lomu sociālās politikas pilnveidošanas procesā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Dzīves kvalitātes jēdziena skaidrojums. Dzīves kvalitātes kā izpētes jomas vēsturiskā attīstība socioloģijā.Lekcijas2.00auditorija
2Dzīves kvalitātes izpētes teorētiskās pieejas. Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums.Lekcijas2.00auditorija
3Dzīves kvalitātes izpētes teorētisko pieeju izvērtējums un salīdzinājums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
4Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Dzīves kvalitāte integratīvās pieejas kontekstā, tās pielietojums socioloģijā.Lekcijas2.00auditorija
6Dzīves kvalitātes izpētes metodoloģiskie aspekti.Lekcijas2.00auditorija
7Dzīves kvalitāti ietekmējošo faktoru analīze: sociālās, ekonomiskās, politiskās jomas ietekme uz dzīves kvalitāti.Lekcijas2.00auditorija
8Dzīves kvalitāte saistībā ar cilvēka dzīves gājumu, apmierinātība ar dzīvi.Lekcijas2.00auditorija
9Pētījumu projektu prezentācija un apspriešana.Nodarbības1.00auditorija
10Jaunākās pieejas un pētījumi par dzīves kvalitāti pasaulē, Eiropā un Latvijā.Lekcijas2.00auditorija
11Kursa noslēgums.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgais darbs tiks organizēts semināru veidā, kuru ietvaros veicamie uzdevumi paredz izmantot grupu darba un situācijas analīzes metodi. Patstāvīgā darba uzdevumi saistīti ar dzīves kvalitāti skaidrojošo teorētisko pieeju praktisko pielietojumu dzīves kvalitātes izpētes jomā.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiks vērtētas ar testu un patstāvīgo darbu palīdzību 10 ballu sistēmā.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens (Rakstisks)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa ietvaros tiks iegūtas zināšanas par dzīves kvalitātes konceptu, to skaidrojošajām pieejām socioloģijā, kā arī dzīves kvalitātes koncepta pielietojumu dzīves kvalitātes izpētes jomā.
Prasmes:Studiju kursa ietvaros tiks attīstītas prasmes praktiski pielietot dzīves kvalitāti skaidrojošās teorētiskās pieejas ar dzīves kvalitāti saistītu aspektu analīzē un empīriskajā izpētē.
Kompetences:Studiju kursa ietvaros tiks rosināta izpratne par dzīves kvalitātes izpētes specifisko lomu sociālās politikas pilnveidošanā, kā rezultātā studenti spēs patstāvīgi analizēt ar dzīves kvalitāti saistītus aspektus, kā arī iegūtās zināšanas pielietot sociālās politikas ietvaros īstenoto aktivitāšu izvērtēšanai.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Abbott L.Ferris. The Quality of Life Concept in Sociology, The American Sociologist/Fall. 2004
2B.Bela, T.Tisenkopfs. Dzīves kvalitāte Latvijā. Stratēģiskās analīzes komisija. Rīga: Zinātne. 2006
3М.Б. Лига. Качество жизни как основа социальной безопасности, 2006
4M.Joseph Sirgy. Handbook of Quality-of-Life Research: An Ethical Marketing Perspective by Social Indicators Research Series, Volume 8., Kluwer Academic Publishers, Netherlands. 2001
5M.Joseph Sirgy. Handbook of Quality-of-Life Research: An Ethical Marketing Perspective by Social Indicators Research Series, Volume 8., Kluwer Academic Publishers, Netherlands. 2001
6Phillips David. Quality of life, Routledge, London and New York. 2006
Papildu literatūra
1Mario Bunge, WHAT IS A QUALITY OF LIFE INDICATOR? Social Indicators Research 2 (1975) 65-79
2Beck Wolfgang, Laurent I.G. van der Maesen, Fleur Thomex, Alan Walker. Social Ouality: A Vision for Europe. Kluwer Law International. 2001
3Soren Ventegodt, Joav Merrick, Niels Jorgen Andersen, Quality of Life Theory I. The IQOL Theory: An Integrative Theory of the Global Quality of Life Concept, TheScientificWorldJOURNAL,(2003) 3, 1030-1040
4Veenhoven, Ruut, Quality of Life Research, 2007
Citi informācijas avoti
1Social Indicators Research Series
2Pārskats par tautas attīstību