.
Dzīves kvalitātes socioloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:00
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_011 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija; Socioloģijas teorija un vēsture | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ritma Rungule | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 16 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 32 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Socioloģija, Sociālā politika. | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par dzīves kvalitāti, tās teorētiskajiem un izpētes metodoloģiskajiem aspektiem. Iepazīstināt ar dzīves kvalitātes socioloģiskās izpētes specifiku. Kursa gaitā apgūt zināšanas par dzīves kvalitātes kā izpētes jomas vēsturisko attīstību socioloģijā, kā arī veidot izpratni par dzīves kvalitātes izpētes lomu sociālās politikas pilnveidošanas procesā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dzīves kvalitātes jēdziena skaidrojums. Dzīves kvalitātes kā izpētes jomas vēsturiskā attīstība socioloģijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Dzīves kvalitātes izpētes teorētiskās pieejas. Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Dzīves kvalitātes izpētes teorētisko pieeju izvērtējums un salīdzinājums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Dzīves kvalitātes subjekīvās un objektīvās dimensijas raksturojums. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Dzīves kvalitāte integratīvās pieejas kontekstā, tās pielietojums socioloģijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Dzīves kvalitātes izpētes metodoloģiskie aspekti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Dzīves kvalitāti ietekmējošo faktoru analīze: sociālās, ekonomiskās, politiskās jomas ietekme uz dzīves kvalitāti. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Dzīves kvalitāte saistībā ar cilvēka dzīves gājumu, apmierinātība ar dzīvi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījumu projektu prezentācija un apspriešana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Jaunākās pieejas un pētījumi par dzīves kvalitāti pasaulē, Eiropā un Latvijā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
11 | Kursa noslēgums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgais darbs tiks organizēts semināru veidā, kuru ietvaros veicamie uzdevumi paredz izmantot grupu darba un situācijas analīzes metodi. Patstāvīgā darba uzdevumi saistīti ar dzīves kvalitāti skaidrojošo teorētisko pieeju praktisko pielietojumu dzīves kvalitātes izpētes jomā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiks vērtētas ar testu un patstāvīgo darbu palīdzību 10 ballu sistēmā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa ietvaros tiks iegūtas zināšanas par dzīves kvalitātes konceptu, to skaidrojošajām pieejām socioloģijā, kā arī dzīves kvalitātes koncepta pielietojumu dzīves kvalitātes izpētes jomā. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa ietvaros tiks attīstītas prasmes praktiski pielietot dzīves kvalitāti skaidrojošās teorētiskās pieejas ar dzīves kvalitāti saistītu aspektu analīzē un empīriskajā izpētē. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa ietvaros tiks rosināta izpratne par dzīves kvalitātes izpētes specifisko lomu sociālās politikas pilnveidošanā, kā rezultātā studenti spēs patstāvīgi analizēt ar dzīves kvalitāti saistītus aspektus, kā arī iegūtās zināšanas pielietot sociālās politikas ietvaros īstenoto aktivitāšu izvērtēšanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Abbott L.Ferris. The Quality of Life Concept in Sociology, The American Sociologist/Fall. 2004 | ||||||||
2 | B.Bela, T.Tisenkopfs. Dzīves kvalitāte Latvijā. Stratēģiskās analīzes komisija. Rīga: Zinātne. 2006 | ||||||||
3 | М.Б. Лига. Качество жизни как основа социальной безопасности, 2006 | ||||||||
4 | M.Joseph Sirgy. Handbook of Quality-of-Life Research: An Ethical Marketing Perspective by Social Indicators Research Series, Volume 8., Kluwer Academic Publishers, Netherlands. 2001 | ||||||||
5 | M.Joseph Sirgy. Handbook of Quality-of-Life Research: An Ethical Marketing Perspective by Social Indicators Research Series, Volume 8., Kluwer Academic Publishers, Netherlands. 2001 | ||||||||
6 | Phillips David. Quality of life, Routledge, London and New York. 2006 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Mario Bunge, WHAT IS A QUALITY OF LIFE INDICATOR? Social Indicators Research 2 (1975) 65-79 | ||||||||
2 | Beck Wolfgang, Laurent I.G. van der Maesen, Fleur Thomex, Alan Walker. Social Ouality: A Vision for Europe. Kluwer Law International. 2001 | ||||||||
3 | Soren Ventegodt, Joav Merrick, Niels Jorgen Andersen, Quality of Life Theory I. The IQOL Theory: An Integrative Theory of the Global Quality of Life Concept, TheScientificWorldJOURNAL,(2003) 3, 1030-1040 | ||||||||
4 | Veenhoven, Ruut, Quality of Life Research, 2007 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Social Indicators Research Series | ||||||||
2 | Pārskats par tautas attīstību |