.
Kvalitatīvās pētījumu metodes I
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_039 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Taņa Lāce | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas priekšzināšanas socioloģijas teorijās un kvantitatīvajās pētījumu metodēs. | ||||||||
Mērķis: | Kursa gaitā tiks veidota izpratne par kvalitatīvā pētījuma procesu, par galvenajām kvalitatīvā pētījuma metodēm, kā arī par datu vākšanu un to analīzi kvalitatīvajā pētījumā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvantitatīvā un kvalitatīvā pieeja socioloģiskajos pētījumos | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kvalitatīvās pieejas galvenie teorētiskie avoti: M.Vēbera izpratīgā socioloģija, fenomenoloģiskā socioloģija, simboliskais interakcionisms, etnometodoloģija | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kvalitatīvā un kvantitatīvā pieejas – divas paradigmas socioloģiskajos pētījumos | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kvalitatīvo pētījumu veidi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kvalitatīvā pētījuma raksturīgās iezīmes, posmi. Kvalitatīvās socioloģijas priekšrocības un trūkumi, salīdzinot ar kvantitatīvo socioloģiju | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Ietvertā novērošana (līdzdalības novērojums), metodes vispārīgs raksturojums | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Ietverā novērošana – novērojumu piezīmes, kodēšana un analīze | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Dziļā intervija kā kvalitatīvā pētījuma metode | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Dziļās intervijas posmi un norise | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Studentu novadīto dziļo (mācību) interviju apspriešana un analīze | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras lasīšana, kopsavilkumu sagatavošana, praktisko darbu izstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība lekcijās. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) semināru nodarbībās, semināru materiāli jāiesniedz katedrā pēc semināra. Praktiskā darba un semināra darbu vērtējums – 50% Eksāmena atzīme – 50% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par zinātnisko pieeju un sociālās zinātnes mērķiem; par kvalitatīvo metodoloģiju un kvalitatīvajām pētījumu metodēm. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studentiem būtu jāspēj identificēt un pielietot praksē svarīgākās teorijas, jēdzieni, terminoloģiju un kvalitatīvās pētījuma metodes. Studenti pilnveidos kritiskās domāšanas un informācijas vākšanas prasmes, attīstīs patstāvīgā darba un grupu darba prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studentiem ir iegūta kompetence veikt kvalitatīvo pētījumu atbilstoši kvalitatīvās metodoloģijas nosacījumiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Berg Bruce, L. “Qualitative Research Methods for the Social Sciences”, Allyn and Bacon, 5th.ed., 2004 | ||||||||
2 | ”Handbook of Qualitative Research”, ed. by Denzin N.K. and Lincoln Y.S., 2nd ed., Sage, 2000 | ||||||||
3 | Harding, J. Qualitative Data Analysis. From Start to Finish. 2nd Edition. SAGE Publications. 2019. | ||||||||
4 | Kroplijs A., Raščevska M. „Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs”, RAKA, 2004 | ||||||||
5 | Kvale S. “Interviews. An introduction to Qualitative Research Interviewing”, Sage, 1996 | ||||||||
6 | Newman, W. Lawrence ”Social research methods: Qualitative and quantitative Approaches”, 5. th. edition. Boston: Allyn and Bacon, 2004 | ||||||||
7 | Pipere A. Kvalitatīvo pētījumu dizainu veidi. – ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011 | ||||||||
8 | “Spogulis. Latvijas mutvārdu vēsture”, LU FSI, 2001 | ||||||||
9 | Sullivan T.J. ”Methods of Social Research”, Harcourt, 2001 | ||||||||
10 | Ядов В.А. Стратегия социологического исследования. М., Добросвет, 1998 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | “Analyzing Qualitative Data”, - ed. by Bryman A. and Burgess R.G., Routledge, 1994 | ||||||||
2 | Ragin C. “Constructing Social Research”, Pine Forge Press, 1994 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | International Journal of Qualitative Methods | ||||||||
2 | International Journal of Social Research Methodology | ||||||||
3 | Qualitative Research |