.
Kvalitatīvās pētījumu metodes II
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:01
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_040 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 3.00 | ECTS: | 4.50 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Taņa Lāce | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 8 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 16 | ||||
Nodarbības (skaits) | 4 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 8 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Nepieciešamas priekšzināšanas socioloģijas teorijās un kvantitatīvajās pētījumu metodēs. | ||||||||
Mērķis: | Kursa gaitā tiks veidota izpratne par kvalitatīvā pētījuma procesu, par galvenajām kvalitatīvā pētījuma metodēm, kā arī par datu vākšanu un to analīzi kvalitatīvajā pētījumā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Fokusgrupas kā kvalitatīvo pētījumu metode. Metodes raksturīgās iezīmes. Fokusgrupu plānošana un pielietojums | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Fokusgrupu tēmas izvēle un vadlīniju sagatavošana grupu diskusijai | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Grupu darbs – fokusgrupas novadīšana pēc studentu izstrādātām vadlīnijām | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Kvantitatīvo un kvalitatīvo metožu apvienošana sociālajos pētījumos, kvalitatīvo pētījumu praktiskā nozīme | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Kvalitatīvo datu analīzes veidi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Kvalitatīvo pētījumu datu analīzes specifika | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
7 | Pētījuma rezultātu novērtēšana, zinātniskais stiprums. Pētījuma rezultātu atspoguļošana un publicēšana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Grupu pētījumu rezultātu prezentēšana un apspriešana | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Literatūras lasīšana, kopsavilkumu sagatavošana, praktisko darbu izstrāde. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Līdzdalība lekcijās. Līdzdalība (aktivitāte un atbilžu kvalitāte) semināru nodarbībās, semināru materiāli jāiesniedz katedrā pēc semināra. Praktiskā darba un semināra darbu vērtējums – 50% Eksāmena atzīme – 50% | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti iegūst zināšanas par zinātnisko pieeju un sociālās zinātnes mērķiem; par kvalitatīvo metodoloģiju un kvalitatīvajām pētījumu metodēm. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studentiem būtu jāspēj identificēt un pielietot praksē svarīgākās teorijas, jēdzienus, terminoloģiju un kvalitatīvās pētījuma metodes. Studenti pilnveidos kritiskās domāšanas un informācijas vākšanas prasmes, attīstīs patstāvīgā darba un grupu darba prasmes. | ||||||||
Kompetences: | Studiju kursa apguves rezultātā studentiem ir iegūta kompetence veikt kvalitatīvo pētījumu atbilstoši kvalitatīvās metodoloģijas nosacījumiem. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Kroplijs A., Raščevska M. „Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs”, RAKA, 2004 | ||||||||
2 | Sullivan T.J. ”Methods of Social Research”, Harcourt, 2001 | ||||||||
3 | Berg Bruce, L. “Qualitative Research Methods for the Social Sciences”, Allyn and Bacon, 5th.ed., 2004 | ||||||||
4 | ”Handbook of Qualitative Research”, ed. by Denzin N.K. and Lincoln Y.S., 2nd ed., Sage, 2000 | ||||||||
5 | Pipere A. Kvalitatīvo pētījumu dizainu veidi. – ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Raka, 2011 | ||||||||
6 | Newman, W. Lawrence ”Social research methods: Qualitative and quantitative Approaches”, 5. th. edition. Boston: Allyn and Bacon, 2004 | ||||||||
7 | “Spogulis. Latvijas mutvārdu vēsture”, LU FSI, 2001 | ||||||||
8 | 9.Kvale S. “Interviews. An introduction to Qualitative Research Interviewing”, Sage, 1996 | ||||||||
9 | Ядов В.А. Стратегия социологического исследования. М., Добросвет, 1998 | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ragin C. “Constructing Social Research”, Pine Forge Press, 2011 | ||||||||
2 | “Analyzing Qualitative Data”, - ed. by Bryman A. and Burgess R.G., Routledge, 2002 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | International Journal of Qualitative Methods | ||||||||
2 | International Journal of Social Research Methodology | ||||||||
3 | Qualitative Research |