Pārlekt uz galveno saturu

Kvalifikācijas eksāmens

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:28
Par studiju kursu
Kursa kods:SUPK_110LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:PsiholoģijaMērķauditorija:Psiholoģija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Sandra Mihailova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sociālo zinātņu fakultāte
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Dzirciema iela 16, Rīga, szfatrsu[pnkts]lv
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)12Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas24
Nodarbības (skaits)0Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas0
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Psiholoģijas teorētiskie pamatkursi un profesionālās specializācijas kursi un prakses: novērošanas prakse, izziņas procesu izpēte praksē, personības izpēte praksē, psiholoģiskā konsultēšana praksē un psiholoģisko stratēģiju izstrāde praksē.
Mērķis:
Pārbaudīt bakalauru kompetences un prasmes profesijā un bakalauru spēju novērtēt savu kompetenču un prasmju attīstības procesu studiju laikā, kā arī savas profesionālās attīstības plānu.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošanaLekcijas12.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Sistemātiski lasīt norādītos avotus. Teorētisko avotu meklēšana, atlasīšana un analīze kontekstā ar izlozēto kvalifikācijas eksāmena gadījumu. Gadījuma sagatavošana prezentācijai.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Psiholoģiskās stratēģijas izstrāde atbilstoši gadījumam 2) Psiholoģiskās izpētes gadījuma rezultātu analīze 3) Psiholoģiskās konsultācijas transkripcijas analīze 4) Pašrefleksija. Vēl tiek vērtēta uzstāšanās un pati prezentācija. Savu kompetenču attīstības un tālākās profesionālās attīstības prezentācija (profesionālās tālākizglītības plāns)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Valsts pārbaudījums
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Atbilstoši gadījuma aprakstam veic psiholoģisko intervenču teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar konkrēto klientu, kritiski analizē izvēlētās psiholoģiskās metodes un intervences darbam.
Prasmes:Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē klientu un izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido psiholoģiskās izpētes un stratēģiju plānu konkrētam klientam, ņemot vērā klienta specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas intervences. Kritiski analizē un novērtē psiholoģiskās konsultācijas procesu un rezultātu.
Kompetences:Pielieto psihologa metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar konkrēto klientu un mērķi. Analizē psiholoģiskās konsultācijas rezultātus. Veic pašrefleksiju.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Bannister, A. & Huntington, A. (2008). Communicating with Children and Adolescents: Action for Change. London: Jessica Kingsley Publishers.
2Barber, V. (2011) Creating children's art games for emotional support. London : Jessica Kingsley Publishers.
3Greenman, Craig (2008) Expression and Survival : An Aesthetic Approach to the Problem of Suicide. Iegūts no ProQuest Ebrary.
4McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process (2nd edition). NY, London: The Guilford Press
5Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC
6 Mārtinsone, K., Sudraba, V. (Sast.). (2016). Veselības psiholoģija. Rīga: RSU.
7Mārtinsone, K., Lasmane, A., & Karpova Ā. (2016) Psiholoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC
Papildu literatūra
1Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th edition). Pearson Education Limited
2Gazda, G.M., Ginter, E.J., Horne, A.M. (2000). Group counseling and group psychotherapy. Theory and application. Allyn & Bacon.
3Klorer, P. G. (2012). Group Approaches with Sexually Abused Children. Ed. Malchiodi, C. A. Handbook of Art Therapy. New York: The Guilford Press.
4Elbrecht, C. (2012). Trauma Healing at the Clay Field: A Sensorimotor Art Therapy Approach. London: Jessica Kingsley Publishers.
Citi informācijas avoti
1Rehabilitation Counselling Bulletin