.
Kvalifikācijas eksāmens
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:25:28
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_110 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Psiholoģija | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Sandra Mihailova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Psiholoģijas teorētiskie pamatkursi un profesionālās specializācijas kursi un prakses: novērošanas prakse, izziņas procesu izpēte praksē, personības izpēte praksē, psiholoģiskā konsultēšana praksē un psiholoģisko stratēģiju izstrāde praksē. | ||||||||
Mērķis: | Pārbaudīt bakalauru kompetences un prasmes profesijā un bakalauru spēju novērtēt savu kompetenču un prasmju attīstības procesu studiju laikā, kā arī savas profesionālās attīstības plānu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģijas programmā apgūto zināšanu apkopošana | Lekcijas | 12.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Sistemātiski lasīt norādītos avotus. Teorētisko avotu meklēšana, atlasīšana un analīze kontekstā ar izlozēto kvalifikācijas eksāmena gadījumu. Gadījuma sagatavošana prezentācijai. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) Psiholoģiskās stratēģijas izstrāde atbilstoši gadījumam 2) Psiholoģiskās izpētes gadījuma rezultātu analīze 3) Psiholoģiskās konsultācijas transkripcijas analīze 4) Pašrefleksija. Vēl tiek vērtēta uzstāšanās un pati prezentācija. Savu kompetenču attīstības un tālākās profesionālās attīstības prezentācija (profesionālās tālākizglītības plāns) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Valsts pārbaudījums | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Atbilstoši gadījuma aprakstam veic psiholoģisko intervenču teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar konkrēto klientu, kritiski analizē izvēlētās psiholoģiskās metodes un intervences darbam. | ||||||||
Prasmes: | Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē klientu un izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido psiholoģiskās izpētes un stratēģiju plānu konkrētam klientam, ņemot vērā klienta specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas intervences. Kritiski analizē un novērtē psiholoģiskās konsultācijas procesu un rezultātu. | ||||||||
Kompetences: | Pielieto psihologa metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar konkrēto klientu un mērķi. Analizē psiholoģiskās konsultācijas rezultātus. Veic pašrefleksiju. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Bannister, A. & Huntington, A. (2008). Communicating with Children and Adolescents: Action for Change. London: Jessica Kingsley Publishers. | ||||||||
2 | Barber, V. (2011) Creating children's art games for emotional support. London : Jessica Kingsley Publishers. | ||||||||
3 | Greenman, Craig (2008) Expression and Survival : An Aesthetic Approach to the Problem of Suicide. Iegūts no ProQuest Ebrary. | ||||||||
4 | McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic Diagnosis. Understanding Personality Structure in the Clinical Process (2nd edition). NY, London: The Guilford Press | ||||||||
5 | Bite, I., Mārtinsone, K., & Sudraba, V. (Sast.). (2016). Konsultēšanas un psihoterapijas teorija un prakse. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
6 | Mārtinsone, K., Sudraba, V. (Sast.). (2016). Veselības psiholoģija. Rīga: RSU. | ||||||||
7 | Mārtinsone, K., Lasmane, A., & Karpova Ā. (2016) Psiholoģijas vēsture. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Hooley, J.M., Butcher, J.N., Nock, M.K., Mineka, S. (2016). Abnormal Psychology (17th edition). Pearson Education Limited | ||||||||
2 | Gazda, G.M., Ginter, E.J., Horne, A.M. (2000). Group counseling and group psychotherapy. Theory and application. Allyn & Bacon. | ||||||||
3 | Klorer, P. G. (2012). Group Approaches with Sexually Abused Children. Ed. Malchiodi, C. A. Handbook of Art Therapy. New York: The Guilford Press. | ||||||||
4 | Elbrecht, C. (2012). Trauma Healing at the Clay Field: A Sensorimotor Art Therapy Approach. London: Jessica Kingsley Publishers. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Rehabilitation Counselling Bulletin |