.
Kvantitatīvo pētījumu metodoloģija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:26:21
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUPK_148 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Socioloģija | Mērķauditorija: | Socioloģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Ilze Koroļeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 12 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 24 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 16 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura līmeņa pieredze pētniecībā. | ||||||||
Mērķis: | Padziļināt studentu izpratni par pētniecību un pilnveidot prasmi veikt pētniecības pamatprincipiem atbilstošu patstāvīgu pētījumu un prezentēt tā rezultātus, kā arī attīstīt kritisko un produktīvo domāšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Zinātniskā darbība, tās regulējums. Zinātne, pētniecība, inovācija. Zinātnes filozofijas pamatjautājumi: ontoloģija, epistemoloģija un metodoloģija. Uz pierādījumiem balstītā prakse: priekšrocības un ierobežojumi. Pierādījumu hierarhija. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kvantitatīvs pētījums. Pētījuma stratēģijas un dizaini. Eksperimentālie un neeksperimentālie pētījumu dizaini. Izlase un tās veidošana. Zinātniskais stiprums kvantitatīvā pētījumā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
3 | Pētījuma posmi kvantitatīvā pētījumā. Idejas un pētījuma plānošana. Literatūras apskata izveide. Darbs ar avotiem, t.sk., datu bāzēm. Pētījuma aktualitātes pamatojums, problēmas un mērķa formulējums. Pētījuma jautājuma un hipotēzes formulēšana. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
4 | Pētījuma metode: instrumentārijs, dalībnieki, procedūra. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||||
5 | Datu analīze pētījumā. Empīrisko datu analīzes un interpretācijas nosacījumi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
6 | Pētījuma projekta izveide. Pētījuma pārskata sagatavošana. Ētiskie aspekti pētījumos. Prasības publikācijai. Prezentācijas veidi. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
7 | Datu apstrāde un analīze SPSS datorprogrammā. | Lekcijas | 2.00 | datorklase | |||||
Nodarbības | 2.00 | datorklase | |||||||
8 | Publicēto pētījumu analīze un prezentācija. Pētījumu kritiska analīze. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
9 | Pētījuma projekta pieteikuma izstrāde, prezentācija. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Patstāvīgi nostiprināt lekciju materiālu, sistemātiski lasot norādītos avotus literatūru; veikt trīs publicētu kvantitatīvu socioloģisku pētījumu analīzi: identificēt pētījuma dizainu, datu ieguves un analīzes metodes, īsi aprakstīt galvenos secinājumus, analizēt un novērtēt pētījuma zinātnisko stiprumu, prezentēt to; izveidot sava potenciālā pētījuma projektu, prezentēt to. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Eksāmens. Pētījumu analīze. Sava pētījuma projekta izstrāde un prezentācija. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Analizē, salīdzina un kritiski izvērtē publicētos pētījumus, atbilstoši kvantitatīvā pētījuma dizaina zinātniskā stipruma kritērijiem; lieto pētniecības terminoloģiju. | ||||||||
Prasmes: | Pielieto zināšanas, lai formulētu pētnieciskos jautājumus, analizētu un interpretētu tos, atlasītu un kritiski izvērtētu profesionālos informācijas avotus, kā arī izmantotu uz pierādījumiem balstīto praksi, izvēloties sava darba metodes; izskaidro atšķirības starp kvantitatīvo pētījumu dažādiem dizainiem, kā arī novērtē to stiprās puses un ierobežojumus; pamatojoties uz pētījumu rezultātiem veido sava pētījuma projektu; piemēro zinātniskā pētījuma ētikas prasības savā projektā; prezentē un aizstāv pētījuma projektu. | ||||||||
Kompetences: | Veido sava potenciālā pētījuma projektu, demonstrējot prasmi veidot literatūras apskatu, pamatot pētījuma aktualitāti, problēmu, formulēt mērķi un pētniecisko jautājumu/ hipotēzi, izvēlēties piemērotas pētījuma metodes, izvērtēt pētījuma projekta ierobežojumus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London: SAGE. | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., & Pipere, A. (red.) (2011). Ievadspētniecībā. Stratēģijas, dizaini, metodes. Rīga: Raka. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kristapsone, S. (2008). Zinātniskā pētniecība studiju procesā. Rīga: Turība. | ||||||||
2 | Arhipova, I., Bāliņa, S. (2003) Statistika ekonomikā. Risinājumi ar SPSS un Microsoft Excel. Rīga: Datorzinātņu centrs 362 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | http://www.soc.surrey.ac.uk/sru | ||||||||
2 | http://www.socialresearchmethods.net/ | ||||||||
3 | http://surveymethods.co.uk/ |