.
Prakse bioloģijā un ekoloģijā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:23.03.2022 11:20:17
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_023 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Solvita Kļaviņa-Makrecka | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības un epidemioloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 2 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 4 | ||||
Nodarbības (skaits) | 0 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 0 | ||||
Kopā kontaktstundas | 4 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bioloģija, ekoloģija. | ||||||||
Mērķis: | Iegūt priekšstatu par dzīvās dabas daudzveidību un tās lomu vides stāvokļa novērtēšanā, iepazīstoties ar reāliem augiem un dzīvniekiem to dabiskajās dzīvesvietās Latvijai raksturīgās sauszemes un ūdens ekosistēmās. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievadinformācija par praksi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Prakses saturs | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Prakses darba tēmas: I Ārstniecības augu sugu daudzveidības sadalījums un to ietekmējošie ekoloģiskie faktori Kolkas apkārtnes biotopos. II Asinssūcēju bezmugurkaulnieku sugu daudzveidības sadalījums un to ietekmējošie ekoloģiskie faktori Kolkas apkārtnes biotopos. III Kolkas apkārtnes vides stāvokļa fitoindikatīvais izvērtējums. IV Slīteres nacionālā parka ūdens kvalitātes zooindikatīvais izvērtējums. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Prakses darba tēmas prezentācija, testa rezultāti, prakses darba atzīme. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Spēs izskaidrot ar ekoloģiju un bioloģiju saistīto terminoloģiju. Spēs novērtēt un aprakstīt dabiskos procesus ekosistēmās. Varēs izskaidrot ar bioindikāciju saistītos jautājumus. Spēs nosaukt un raksturot ārstniecības un indīgos augus, kā arī dažādās dzīvnieku un kukaiņu sugas. Spēs izskaidrot un novērtēt dabas tūrisma nozīmi sabiedrības veselības veicināšanā. | ||||||||
Prasmes: | Studējošais pratīs atrast, apkopot un analizēt informāciju, kas saistīta ar dzīvās dabas daudzveidību un vides stāvokļa novērtēšanu. Prasmes materiāla ievākšanā lauka apstākļos, materiāla apstrāde laboratorijā. | ||||||||
Kompetences: | Spēj iegūtos datus analizēt, rezultātu korekta interpretācija. Spēj novērtēt vides dabiskos procesus ekosistēmās, kā arī tos ietekmējošos ekoloģiskos faktorus. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Chen, S. L., Yu, H., Luo, H. M., Wu, Q., Li, C. F., & Steinmetz, A. (2016). Conservation and sustainable use of medicinal plants: problems, progress, and prospects. Chinese medicine, 11, 37. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Falasco, Elisa & Bona, Francesca & Badino, Guido & Hoffmann, Lucien & Ector, Luc. (2009). Diatom teratological forms and environmental alterations: A review. Hydrobiologia. 623. 1-35. 10.1007/s10750-008-9687-3. |