.
Psiholoģija sabiedrības veselībā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:25.08.2022 12:25:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SVUEK_125 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselība | Mērķauditorija: | Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inese Stars | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sabiedrības veselības un epidemioloģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekrsu[pnkts]lv, +371 67338307 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 4 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 8 | ||||
Nodarbības (skaits) | 8 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Iepriekšējas pamatzināšanas cilvēka bioloģijā un sociālajās zinībās (vidusskolas mācību satura apjoms). | ||||||||
Mērķis: | Veidot izpratni par psiholoģijas un sabiedrības veselības savstarpējās sadarbības iespējām un iepazīstināt studentus ar sabiedrības veselībā pielietotajiem psiholoģijas pamatprincipiem un to noderību sabiedrības veselības zinātnē un praksē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģijas un sabiedrības veselības sadarbības iespējas | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Kritiskā domāšana sabiedrības veselībā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Veselībpratības jēdziens sabiedrības veselības kontekstā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Sabiedrības veselības aktuālās problēmas un psiholoģijas iespējas to risināšanā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Debates "iedzimtība (nature) un audzināšana (nurture)" izmantošana sabiedrības veselībā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Sajūtas un uztvere | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Domāšana kā psihiskais process | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Uzmanība un atmiņa. Sabiedrības veselības piemēru analīze | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Valoda un runa – to nozīme sabiedrības veselības praksē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Iztēle un tās pielietojums sabiedrības veselības speciālista darbībā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Emocijas un jūtas. To dažādās izpausmes sabiedrības veselības praksē | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Motivācija sabiedrības veselības kontekstā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studiju kursa ietvaros, studenti pilda dažādus patstāvīgos darbus, atbilstoši studiju kursa specifiskām tēmām. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1) piedalīšanās semināros, grupu darbos, individuālo patstāvīgo darbu izpildes kvalitāte (sastāda 5% no galīgā vērtējuma) 2) situācijas analīze par psiholoģijas zināšanu pielietošanu konkrētu sabiedrības veselības problēmu izpratnē un risināšanā, kuru students sagatavo rakstveidā un iesniedz e-studijās līdz rakstiskā eksāmena dienai (45% no vērtējuma) 3) rakstisks eksāmens par studiju kursa teorētisko materiālu (50% no vērtējuma). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Zinās definēt psiholoģijas zinātni un aprakstīt tās darbības specifiku un noderību sabiedrības veselības kontekstā. | ||||||||
Prasmes: | Mācēs atpazīt psiholoģijas tēmas, sabiedrības veselības problēmu gadījumos. Pratīs identificēt psiholoģisko faktoru klātbūtni veselības uzvedības izvēlēs un to formēšanā. | ||||||||
Kompetences: | Spēs piedāvāt plašāku redzējumu par sabiedrības veselības problēmām un to risināšanas iespējām, parādot psiholoģijas zināšanu noderību. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Baltiņš M. (2003). Lietišķā epidemioloģija, Zinātne. (akceptējams izdevums) | ||||||||
2 | Mārtinsone, K., Miltuze, A. red. (2015). Psiholoģija 1. Pamatjautājumi - teorijas un pētījumi. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
3 | Mārtinsone, K., Miltuze, A. red. (2015). Psiholoģija 2. Personība, grupa, sabiedrība, kultūra. Rīga: Zvaigzne ABC |