Pārlekt uz galveno saturu

Sabiedrības veselības politikas veidošanās

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:6.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:20.10.2022 15:22:07
Par studiju kursu
Kursa kods:SVUEK_127LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīna; Sabiedrības veselībaMērķauditorija:Sabiedrības veselība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Elīna Vrobļevska
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sabiedrības veselības un epidemioloģijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Kronvalda bulvāris 9, svekatrsu[pnkts]lv, +371 67338307
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)4Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Priekšzināšanas sabiedrības veselības tematikā.
Mērķis:
Kursa mērķis ir veidot izpratni par sabiedrības veselības politikas veidošanās procesu un iespējām un veidiem to ietekmē, izmantojot dažādu aktoru pārstāvniecību – gan valstisko, gan nevalstisko.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Sabiedrības veselības politika: veidošana, lēmumu pieņemšanas process un īstenošana, iesaistītie aktori un analīze. Tendences un izaicinājumi mūsdienās.Lekcijas2.00auditorija
2Sabiedrības veselības politika Latvijā – iesaistītās puses un politikas analīze. Gadījumu izpēte.Nodarbības2.00auditorija
3Dienaskārtības noteikšana un lobēšana: aktori, stratēģijas, tehnikas. Sabiedrības veselības politikas komunikācija – kanāli un instrumenti.Lekcijas1.00auditorija
4Lēmumu pieņemšana sabiedrības veselības politikas jautājumos: simulācija.Nodarbības2.00auditorija
5Globālā sabiedrības veselības politika un tās mijiedarbība ar valsti.Lekcijas1.00auditorija
6Sabiedrības veselības politika dažādu valstu perspektīvās: individuālo projektu prezentācijas.Nodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kursa beigās katram studentam ir jāizstrādā viens referāts, par iepriekš izvēlētu tēmu. Referāta mērķis ir paplašināt studentu skatījumu uz sabiedrības veselības politikas veidošanos dažādās valstīs.
Vērtēšanas kritēriji:
• Dalība semināros (t.sk. arī referāta prezentācija) – 30%; • Eseja – 20%; • Individuālais projekts – 30%; • Eksāmena atzīme – 20%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Kursa noslēgumā studentiem būtu jāspēj novērtēt, izskaidrot un saprast procesus, kuru ietvaros tiek veidota veselības politika.
Prasmes:Pielietot lekcijās iegūtās zināšanas sabiedrības veselības politikas analīzē.
Kompetences:Spēja un izpratne ietekmēt politisko virzību un lēmumu pieņemšanas procesus, pārstāvot sabiedrības veselības nozari.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Guest, Charles, et.al. Oxford Handbook of Public Health Practice. Oxford University Press, 2013.
2Nickitas, Donna, Donna Middaugh, and Veronica Feeg (eds). Policy and Politics for Nurses and Other Health Professionals. Jones and Bartlett Learning, 2020.
3Coveney, John. “Analyzing Public Health Policy: Three Approaches.” Health Promotion Practice 11, no. 4. 2010: 515-521. (akceptējams izdevums)
4Parackal, M., et.al. “Dynamic Transactional Model: A Framework for Communicating Public Health Messages via Social Media.” Perspectives in Public Health 20, no. 10. 2020.
5Understanding Public Health. Making Health Policy, edited by Kent Buse, Nicholas Mays, and Gill Walt, MacGrawHill Open University Press, 2012.
6Greer, Scott, et.al. Everything You Always Wanted to Know About European Union Health Policies but Were Afraid to Ask. World Health Organization, 2019. 63-93.
Papildu literatūra
1Oliver, Thomas. “The Politics of Public Health Policy.” Annual Review of Public Health 27, 2006, 195-233.
2Brownson, Ross, et.al. “Understanding Evidence-Based Public Health Policy.” AMJ Public Health 9, no. 99. 2009: 1576-1583.
3Kickbusch, Ilona. “The End of Public Health as We Know It.” Public Health 18, no. 7. 2004: 459-538.
4Orme, Judy, et al. Public Health for the 21st Century. McGraw-Hill Education, 2007.