.
Medicīnas terminoloģija angļu valodā
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:14
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_062 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 4.00 | ECTS: | 6.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Veselības vadība; Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Svetlana Muhejeva | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 16 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 32 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vidusskolas angļu valodas kursa apjomā. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt medicīnas terminoloģijas angļu valodā lietošanas komunikatīvās iemaņas un prasmes studiju nolūkiem un darbam specialitātē nākotnē un veicināt medicīnas terminoloģijas angļu valodā apguvi un tās praktisko lietošanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Sabiedrības veselības speciālista profils. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
2 | Cilvēka ķermeņa apskats. Orgānu sistēmas, to funkcijas. Invaliditāte. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
3 | Pacienta stāvokļa novērtējums. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
4 | Infekcijas slimības un to profilakse. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
5 | Ar imunitāti saistītas slimības un to profilakse. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
6 | Sirds un asinsvadu slimības un to profilakse. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
7 | Elpošanas traucējumi un to novēršana. | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Gremošanas sistēmas traucējumi un to novēršana. | Nodarbības | 3.00 | auditorija | |||||
9 | Nervu sistēmas traucējumi un to novēršana. | Nodarbības | 4.00 | auditorija | |||||
10 | Garīgā veselība. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1) patstāvīgā darba uzdevumu izpilde kursa e-studiju vidē vai docētāja norādītā formātā; 2) prezentāciju par izvēlētām tēmām kursa tematikas ietvaros sagatavošana un pasniegšana, izmantojot dažādus informācijas avotus: grāmatas, rakstus, datu bāzes, interneta resursus u.c. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1)Regulāra apmeklēšana un aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, laikus iesniegti, kvalitatīvi izpildīti rakstiskie mājas darbi, 2) tēmas noslēguma kontroldarbi – apgūtās terminoloģijas zināšanu un praktiskā lietojuma pārbaude, 3) ziņojumi/prezentācijas, kuru vērtēšana ir atbilstoša vienotiem kritērijiem, Prezentācijā students parāda savas mutvārdu prasmes un izpratni angļu valodā: sagatavots monologs (informācijas apkopšana, sava viedokļa izklāsts), dialogs (atbildes uz jautājumiem, jautājumu uzdošana). 4) kursa beigās eksāmens, kurš sastāv no pētījuma raksta/ prezentācijas kopsavilkuma rakstīšanas. 5) Kursa gala vērtējums ir kumulatīvs, un to veido studiju darba – patstāvīgā darba, kontroldarbu rezultāti-- 57%, prezentācijas rezultāts-- 28% un eksāmena rezultāts – 15%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgi apgūta studiju kursa studējošais zinās, kā: • aprakstīt cilvēka ķermeņa daļas un orgānu funkcijas; • nosaukt un izskaidrot slimību simptomus un to profilaksi; • aprakstīt veselības problēmas un dot padomus to novēršanai; • izklāstīt veselīga dzīvesveida principus; • izskaidrot veselīga dzīvesveida ietekmi uz cilvēka organismu. | ||||||||
Prasmes: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošais spēs: • lasīt un saprast galveno domu populārzinātniskos rakstos un zinātniskās publikācijās; • rakstīt zinātnisku rakstu kopsavilkumus; • sazināties ar veselības aprūpes sfērā strādājošajiem un nespeciālistiem, izmantojot atbilstošu vārdu krājumu; • rakstīt un interpretēt medicīnas terminus; • uzstāties ar prezentāciju auditorijā, izteikties un diskutēt par svarīgāko veselības aprūpē. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto medicīnas terminoloģiju angļu valodā jaunās situācijās saistībā ar citos kursos apgūtajām zināšanām un prasmēm. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | McCarter, S. 2014. "Medicine 2 Students' book". Oxford University Press | ||||||||
2 | Health Care in Latvia. 2020 National Health Service Republic of Latvia | ||||||||
3 | Latvia. Country Health Profine 2019, by WHO | ||||||||
4 | OECD Reviews of Public Health: Latvia: A Healthier Tomorrow. 2022 OECD | ||||||||
5 | Physical Activity Facrsheet Latvia, 2021 by WHO | ||||||||
6 | Porter, R.S. (Editor in Chief) 2018. "The Merck Manual of Diagnosis and Therapy". Merck Sharp & Dohme Corp. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems. WHO, 2016 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | www.publichealth,org |