.
Spāņu valoda
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:7.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:02.02.2024 12:29:15
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | VC_065 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 6.00 | ECTS: | 9.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Valodniecība | Mērķauditorija: | Komunikācijas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Inga Reinvalde | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Sociālo zinātņu fakultāte | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Dzirciema iela 16, Rīga, szfrsu[pnkts]lv | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 2. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Pilns laiks - 3. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 20 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 40 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bez priekšzināšanām spāņu valodā. | ||||||||
Mērķis: | Kursa mērķis ir apgūt spāņu valodas prasmes saziņai ikdienas situācijās, sasniedzot A1/A2 līmeni pēc Eiropas Padomes izstrādātā valodas prasmju līmeņu apraksta (Common European Reference for Language Learning, Teaching and Assessment). | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās. Pirmie kontakti. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
2 | Personīga informācija. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
3 | Klasē. Lietas un priekšmeti. Kontroldarbs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
4 | Personas dati. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
5 | Valstis un tautības. Kontroldarbs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
6 | Dzīvoklis. Mājas interjers. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
7 | Pilsēta. Prievārdi, kas norāda uz atrašanās vietu. Kontroldarbs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
8 | Ēdieni un dzērieni. Restorānā. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
9 | Cilvēka ārējais izskats un raksturs. Kontroldarbs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
10 | Ikdienas rutīna. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
11 | Pilsēta un ciems. Mans dzīvojamais rajons. Kontroldarbs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
12 | Neseni notikumi. Biogrāfija. CV. Kontroldarbs. | Nodarbības | 5.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Aktīvi apgūst uzdoto leksiku, veido nelielus dialogus par attiecīgo tēmu, aktīvi iesaistās mājas darbu sagatavošanā, laicīgi iesniedz nelielus aprakstus par ģimeni, dzīvokli, ikdienas aktivitātēm, brīvā laika aktivitātēm utt., kursa laikā sagatavo 1–2 prezentācijas. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Aktīva piedalīšanās nodarbībās, kvalitatīvi un laikā veikti mājas darbi, kvalitatīvas atbildes nodarbību laikā. 2. Moduļa beigās pārbaudes darbs, kas var ietvert lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. 3. Akumulējošs vērtējums 1. un 2. semestra beigās, ņemot vērā pārbaudes darbu rezultātus un aktivitāti semestra laikā. 4. Eksāmens kursa beigās, kas ietver lasīšanas, klausīšanās, valodas lietojuma, rakstīšanas un runāšanas prasmju pārbaudi. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Pēc sekmīgas kursa pabeigšanas studējošie zinās spāņu standartvalodas vārdu krājumu, standarttekstiem raksturīgākās valodas struktūras un valodas likumības, pratīs atrast nepieciešamo informāciju, atpazīs un spēs noteikt, vai attiecīgais apgalvojums vai teksts attiecas uz tagadnes, pagātnes vai nākotnes darbībām, atpazīs pareizo vārdu kārtību stāstījuma un jautājuma teikumos. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie sapratīs vienkāršus autentiskus tekstus par ikdienas tēmām (vēstules, ielūgumus, sludinājumus presē, laika prognozes u.c.), vienkāršus autentiskus audio materiālus par ikdienas tēmām (dialogus, paziņojumus lidostā vai stacijā par transporta kustību, sludinājumus presē u.c.), pratīs uzrakstīt īsus ziņojumus, e-pasta vēstules, pierakstīt vienkāršu informāciju, aizpildīt anketas, sniegt īsu informāciju par sevi, saviem tuviniekiem, dzīves apstākļiem, tuvāko apkārtni, atbildēt uz jautājumiem, uzdot jautājumus, izmantojot vienkāršas valodas struktūras, pratīs atstāstīt tekstu, izklāstot savu domu, formulējot vienkāršus teikumus, izprast un prast izmantot ikdienas komunikācijā nepieciešamās valodas gramatiskās struktūras. | ||||||||
Kompetences: | Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot apgūto leksiku un valodas struktūras ikdienas komunikatīvās situācijās. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Timofejevs, A. 2016. Spāņu valodas mācību materiāls, RSU e-studijas. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Sisnerosa, I., Spāņu valoda trīs mēnešos. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
2 | Krbcova, M. 2011. Spāņu valodas pašmācība. Rīga: Zvaigzne ABC | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Mācību materiāli spāņu valodā, I. Reinvalde | ||||||||
2 | Mācību materiāli spāņu valodā, V. Vīksne | ||||||||
3 | Interneta resursi: www.videoele.com, www.espanol.es | ||||||||
4 | http://www.bbc.co.uk/languages/spanish/mividaloca | ||||||||
5 | https://www.youtube.com/watch?v=Bj-fAlHK2rM | ||||||||
6 | https://www.youtube.com/watch?v=N6I2UpSPzeY | ||||||||
7 | https://www.youtube.com/watch?v=SvfKrb_yxC8 | ||||||||
8 | https://www.youtube.com/watch?v=eHMU8-n3dWo | ||||||||
9 | https://www.youtube.com/watch?v=GyGtLGMee_M | ||||||||
10 | https://www.youtube.com/watch?v=lvMh0OrcttM | ||||||||
11 | https://www.youtube.com/watch?v=8Zs8cFSs6Wk |